ظرفیت نیروگاهی شرکت های معدنی از ۲هزار مگاوات عبور می کند

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برنامه احداث نیروگاه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی بر اساس تفاهمنامه وزارتخانه های صمت و نیرو برای ایجاد ۱۰هزار مگاوات ظرفیت تولید برق اجرایی می شود که راهبری آن برعهده ایمیدرو قرار دارد.

حسام مقدمعلی در این باره گفت: تا سال گذشته افزون بر ۱۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در راستای تفاهمنامه فوق ایجاد شده و امسال ظرفیت نیروگاه هایی که با سرمایه گذاری شرکت های معدنی و صنایع ساخته می شوند به بیش از ۲هزار مگاوات می رسد.

وی یادآور شد: طبق همان تفاهمنامه مقرر شده برق نیروگاه هایی که بدین روش در کشور راه اندازی می شوند، برای بخش های صنعتی و معدنی مصرف شوند. به گفته مقدمعلی، اکنون ۸۹۰مگاوات ظرفیت نیروگاهی ایجاد شده داریم که موضوع تامین گاز آن ها حل نشده است.

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در پاسخ به سوالی درباره نحوه تامین مالی طرح های توسعه گفت: شرایط بانک ها و صندوق توسعه ملی به گونه ای نیست که بتوان تمامی سرمایه مورد نیاز را از داخل کشور تامین کرد بلکه باید بتوان از فاینانس و منابع خارجی در جهت تحقق اهداف توسعه ای، بهره برد.

وی درباره به چشم انداز توسعه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: طرح های جامع فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و روی، طلا، زغالسنگ و … با همکاری تشکل ها، استادن دانشگاه و سایر نهادهای مرتبط طراحی و تدوین شده اند.

مقدمعلی تاکید کرد: این برنامه های کلان بر اساس توانمندهای کشور پی ریزی شده و قابل تحقق هستند با اینحال نیاز است که چالش های اصلی همچون انرژی و تامین مالی آن ها برطرف شوند.

فتحنایی

Recent Posts

صرفه جویی ۳.۵ میلیون دلاری شرکت پتروشیمی مارون با مدیریت ضایعات پلیمری

باتلاش و همت تیم‌های مدیریت کیفیت، فرآیند، بسته بندی، انبار محصول و واحدهای تولیدی و…

4 ساعت ago

نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی…

12 ساعت ago

جهش تولید سه محصول در ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران صنعت فولاد کشور و بزرگترین تولید کننده مقاطع طویل…

12 ساعت ago

پیام مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت

دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان…

14 ساعت ago

ارائه بسته‌های ویژه همراه اول از عید قربان تا غدیر

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

14 ساعت ago