ظروف مسی چینی و هندی جایگزین محصولات ایرانی

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اتاق اصناف تهران؛ عبداله اقبالی، با بیان اینکه محصولات هندی و چینی به دلیل ارزان بودن وارد کشور شده و بازار ایران را گرفته است افزود: عمده واردات ما از کشور چین، کره جنوبی، مالزی و تایوان است، این درحالیست که ما برای واردات کالا، حتی از کشوری مانند چین، دچار مشکلات زیادی هستیم و در یکسال گذشته مشکلات بیشتر شده است، به شکلی که امروز کارخانه‌های تولیدی ما در داخل با ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی گفت: واردکنندگان با توجه به شناختی که از بازار دارند کالای مورد مصرف جامعه را وارد می‌کنند و به تولیدکنندگان می‌فروشند و بیشتر به شکل اعتباری به آن‌ها می‌دهند، از سوی دیگر در بحث مراودات پولی و بانکی برای خرید مواد اولیه و همچنین انتقال کالا و تجهیزات به ایران به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی هستیم و مثلا باید محصولات را به امارات منتقل کنیم و در آنجا سند‌ها را تغییر بدهیم و بعد به مقصد ایران بیاوریم.

رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: تحریم‌های داخلی و خارجی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ما به وجود آورده و البته از بین مشکلات داخلی، بیمه و مالیات باعث ایجاد اخلال در کار تولیدکنندگان شده است.

اقبالی درخصوص تاثیر تحریم‌ها نیز گفت:تحریم‌های خارجی نیز واردات مواد اولیه را دچار مشکلات زیادی کرده است، به طور مثال ورق استیل، شمش، قلع و نیکل در داخل تولید نمی‌شود و باید وارد شود که در این بخش نوسانات نرخ ارز ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: وقتی فلز و شمش مس گران می‌شود با افزایش قیمت ارز نمی‌توانیم با کشور‌های دیگر رقابت کنیم، در حالی که ما حداقل تا سه سال پیش به کشور‌های مختلف صادرات داشتیم و کشور‌های آسیای میانه مشتری ثابت ما بودند.

اقبالی با اشاره به اینکه بخشی از اعضای ما به صورت مستقیم با کارخانه‌ها در تماس هستند، گفت: کارخانه‌های صنعتی که تولیدات مختلفی دارند مانند لوازم خانگی، داروسازی، مواد شیمیایی، پتروشیمی، نفت با اعضای ما به صورت مستقیم در رابطه هستند و ما حدود ۷۰۰ عضو رسمی و هزار عضو غیررسمی داریم، البته برخی از تولیدکنندگان نیز فروشگاه دارند و می‌فروشند.

رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: در حالی‌که مصوبه دولت برای مالیات مربوط به سال ۹۴ است,، اما دولت از سال ۹۲ و ۹۳ مالیات‌ها را محاسبه کرده است و تراکنش‌ها را بررسی می‌کند، برخی از اعضا دفتر خرید و فروش ندارند و مالیات آن‌ها علی‌الراس حساب می‌شود، از طرف دیگر این گونه رفتار با تولیدکنندگان باعث مخفیکاری و عدم شفافیت می‌شود.

وی افزود: در مورد بیمه تقاضا داشتیم که با اجرای معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها تشویق به جذب کارگران بیشتری شوند و هر چند مشوقی وجود داشت,، اما این معافیت متاسفانه برای کارگاه‌های ما که به تازگی تاسیس می‌شوند اعمال نمی‌شود.

فتحنایی

Recent Posts

بیمه البرز در مسیر جهش تولید با مشارکت مردم

آئین امضا تفاهم نامه همکاری بیمه البرز با شرکت سرمایه گذاری سیگلو در قالب بیمه…

15 ساعت ago

کسب رکوردی تازه در تولید روزانه کنسانتره

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، اعلام کرد تلاشگران سیمیدکو با برنامه‌ریزی‌های دقیق…

15 ساعت ago

امضای موافقت نامه دانش بنیان ساخت غبارگیر کنورتور با حضور معاون رئیس جمهور در ذوب آهن اصفهان

موافقت نامه مطالعه و اجرای پروژه اصلاح و بهینه سازی سیستم تصفیه غبار کنورتور فولادسازی…

15 ساعت ago

واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا به بهره‌برداری رسمی رسید

بازیابی واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با ظرفیت تولید سالانه ۴۹۰ هزار تن محصول با…

15 ساعت ago

واحد فراوری غبارهای شارژ حمل مواد ناحیه فولادسازی فولاد مبارکه کلنگ زنی شد

واحد فراوری غبارهای شارژ حمل مواد ناحیه فولادسازی فولاد مبارکه همزمان با عید سعید غدیر…

15 ساعت ago

کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به صورت BOT افتتاح شد

کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص اقتصاد…

15 ساعت ago