×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
عبور از مرز تولید ۷۰۰ هزار تن در ناحیه فولادسازی گامی در تحقق شعار سال

وی در ادامه به تولیدات سال گذشته این ناحیه اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین این رکوردها تولید ۷ میلیون تن فولاد خام بود که نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۳۰ هزار تن و نسبت به سال ۹۶ که بیشترین میزان تولید اتفاق افتاده بود، ۵۵۰ هزار تن افزایش داشت. همچنین در طول سال نیز ۴ رکورد تولید ماهیانه، به‌ترتیب در فروردین ۶۳۶ هزار تن، در خرداد ۶۳۷ هزار تن، در شهریور ۶۳۹ هزار تن و در اسفند ۶۶۲ هزار تن به ثبت رسید؛ ضمن اینکه این روند در تولیدات روزانه به ۱۳۱، ۱۳۳، ۱۳۶، ۱۳۸ و ۱۴۰ هزار تن رسید و این امر نشان از پویایی و همت بلند کارکنان در این ناحیه دارد.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم همچنین ثبت رکورد در واحد گاززدایی، رکورد تعداد ذوب، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات را دیگر دستاوردهای این ناحیه در سال گذشته معرفی کرد و گفت: این موفقیت‌ها در حالی محقق شد که شرکت با چالش‌هایی همچون تحریم‌، بیماری کرونا و محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه روبه‌رو بود، ولی با استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، مدیریتِ توقفات و تغییرات اساسی خطوط تولید، توانستیم این رکوردهای ارزشمند را در سال گذشته برای فولاد مبارکه به ثبت برسانیم.

سلیمی به نقش مؤثر کارکنان در تحقق اهداف شرکت نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که به رکورد ۱۴۴ ذوب که در فروردین امسال به دست آمد توجه می‌کنیم، به نقش پررنگ نیروی انسانی در فولاد مبارکه پی می‌بریم و متوجه می‌شویم که این خواست و اراده نیروی انسانی است که با مدیریت درست و جلوگیری از توقفات ناخواسته و همچنین با مدیریت زمان می‌تواند چنین افتخاری را در شرکت خلق کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید برنامه تولید ۷ میلیون و ۵۰ هزار تن را در دستور کار داریم، ولی تلاش می‌کنیم ۷٫۲ میلیون تن را که ظرفیت فولادسازی است محقق کنیم، زیرا تجربه سال گذشته نشان داد با همت و تلاش همگانی و کارِ گروهی که در شرکت نهادینه شده است، این امر دور از دسترس نیست و می‌توان با همدلی و همبستگی در سال جدید، با پشت سر گذاشتن چالش‌های مطرح‌شده، این هدف را محقق ساخت.

وی در خصوص تولید محصولات ویژه و گریدهای خاص در شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: در استراتژی فولاد مبارکه دو مورد از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است: یکی توسعه محصول و دیگری بومی‌سازی. استراتژی توسعه محصول در سال ۹۹ منجر به معرفی چندین محصول جدید به جامعه صنعتی کشور شد، مثل تختال با ضخامت کوچک، تختال به ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر و فولادهای API. در خصوص بومی‌سازی نیز با بهره‌گیری از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در جهت پویایی شرکت گام‌های مؤثری برداشت که نمونه بارز آن تولید محصول جدید تختال عریض ۲۰۲۵ میلی‌متر است که در فروردین‌ماه تحقق یافت.

وی در پایان از تک‌تک همکاران ناحیه فولادسازی که در تحقق اهداف ناحیه تلاش کردند تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد از ظرفیتی که در این ناحیه وجود دارد حداکثر بهره‌برداری برای صنعت کشور حاصل گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.