×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
عرضه اولیه نماد پتروشیمی تندگویان در فرابورس

تجارت گردان | عرضه اولیه نماد پتروشیمی تندگویان در فرابورس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امروز در فرابورس ۹.۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی تندگویان در نماد؛ شگویا؛ برای نخستین بار عرضه شد.
امروز نماد پتروشیمی تندگویان با حضور مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و مدیرعامل فرابورس کلید خورد.
در مراسم عرضه اولیه پتروشیمی تندگویان جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درباره عرضه اولیه سهام این شرکت گفت: امروز ۹.۵ درصد سهام شرکت تندگویان یکی از شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس در فرابورس عرضه عمومی شد.
وی ادامه داد: سهام این شرکت با سود اوری مورد استقبال اهالی بازار سرمایه قرار می‌گیرد.
ربیعی با اشاره به اینکه در هلدینگ خلیج فارس سیاست عرضه سهام شرکت‌های تابع در بورس در حال انجام است، گفت:
بعد از عرضه سهام پتروشیمی پارس امروز پتروشیمی تندگویان در فرابورس عرضه شد و تعداد شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس در بورس به ۶ شرکت رسید.
ربیعی بیان کرد: برای افزایش تولید، گلوگاهی شناسایی شده که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سال خوبی برای سوداوری پتروشیمی تندگویان پیش بینی شده است و تمام شرکت‌هایی که در بورس عرضه می‌شوند از طریق صندوق‌های بازار گردان حمایت می‌شوند.
سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان هم در این مراسم گفت: عمده محصولات این پتروشیمی شامل پلی اتیلن ترفتالات (PET)، گرید نساجی و گرید بطری است که از نظر تولید محصول پِت، این مجموعه به صورت انحصاری در خاورمیانه فعالیت کرده و بخش زیادی از نیاز‌های داخلی را در این زمینه تولید می‌کند.
وی ادامه داد: ۱۰۰ مورد گلوگاه در شرکت شناسایی و تعریف و بودجه ان تعیین شده است و در حال اجرا است و تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.
در ادامه امیر هامونی مدیرعامل فرابورس گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در عرضه اولیه سهام این شرکت، شرکت کردند ۹.۵ درصد از سهام پتروشیمی تندگویان امروز عرضه شد و برای دومین بار سهمیه جدا برای صندوق‌های سرمایه گذاران در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: امروز روز پیوند پتروشیمی تندگویان به خانواده فرابورس است.
شگویا؛ دومین عرضه اولیه‌ای است که صندوق‌های سرمایه گذاری نیز در آن حضور خواهند داشت. براساس اطلاعیه منتشر شده در وب سایت فرابورس ایران، تعداد کل سهام قابل عرضه به صندوق‌ها در روز کاری پس از عرضه اولیه به تعداد ۲۱۵ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۹۹۴ سهم است. همچنین ضریب تخصیص سهام به صندوق‌های سرمایه گذاری به این شرح است که صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام با ضریب ۸۰۰، صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط با ضریب ۴۰۰ و صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با ضریب ۸۵ می‌تواند در خرید این عرضه اولیه مشارکت کنند.
در اطلاعیه عرضه اولیه این شرکت، دامنه قیمت در ثبت سفارش از ۴۰۰۰ ریال تا ۴۳۸۰ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط خریداران حقیقی و حقوقی نیز ۳۰۰۰ سهم تعیین شده بود.
نماد؛ شگویا؛ به عنوان دویست و یازدهمین نماد معاملاتی (صد و بیست و هشتمین شرکت در بازار دوم)، از ۵ بهمن ماه امسال در فرابورس ایران پذیرش شد. این شرکت در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد و بر اساس امیدنامه آن، تامین مواد اولیه واحد‌های پایین دستی در صنایع نساجی و بسته بندی کشور و صرفه جویی ارزی از مهمترین اهداف این شرکت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.