Categories: بورس

عرضه نفت در بورس انرژی در راستای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رضا پدیدار در آغاز با اشاره به عرضه شش میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی گفت: با توجه به راهبردهایی که وزارت نفت پس از اعمال تحریم ها بر صنعت نفت، تصمیم گرفته شد بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا، بتوانیم نفت خام و فرآورده های هیدروکربنی را در بورس انرژی عرضه کنیم که در فاز نخست موضوع فرآورده ها ارائه شدند و خیلی بهتر این مهم صورت گرفت.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران درباره عرضه نفت خام نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه محموله نفت خام بزرگ و پر ارزش است و ساز و کار اجرایی برای جابجایی و پرداخت وجوه مربوط به فروش مشکلاتی ایجاد کرد که سبب شد عرضه نفت خام در بورس انرژی با تاخیر صورت بگیرد. بر اساس اقداماتی که از ابتدای سال انجام شد، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه توسط شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی عرضه کرد و بر اساس قیمت توافقی و شاخص های قیمتی در دنیا توانستیم این میزان نفت را به فروش برسانیم که البته خیلی زیاد نیست.

وی به عرضه جدید نفت خام در بورس انرژی اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفت ایران بر اساس تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی این کار را انجام داده است. به دلیل مشکلاتی که دولت در عرضه نفت در بازارهای جهانی دارد، بخش خصوصی راحت تر می تواند این کار را انجام دهد زیرا بخش خصوصی تحریم نشده است و برای رسیدن به این هدف مهم، دولت باید به این بخش اعتماد کند و این یک ضرورت جدی و ملی محسوب می شود.

نایب رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران بیان کرد: در هفته پیش رو و در روز دوشنبه، دو میلیون میعانات گازی عرضه می شود و پایه قیمتی منهای ۹ دلار زیر قیمت بازار دبی گذاشته اند و این اقدام مناسبی است زیرا باید زمینه تشویقی را جذب مشتری قرار دهیم تا این حجم محموله را توسط بخش خصوص به خارج از کشور عرضه کنیم.

وی افزود: برای روز سه شنبه دو میلیون بشکه نفت خام سبک عرضه می شود که قیمت پایه برنت دریای شمال منهای هفت دلار است. روز چهارشنبه نیز دو میلیون بشکه نفت خام سنگین ارائه می شود و منهای هشت و نیم دلار در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه می شود.

فتحنایی

Recent Posts

فولاد اکسین خوزستان نماد خواستن و توانستن جوان ایرانی است

یک کارآفرین برتر کشوری گفت: فولاد اکسین خوزستان نماد غیرت و خواستن و توانستن جوان…

4 ساعت ago

تفاهم‌نامه بانک سینا و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه تهران به امضا رسید

با هدف حمایت از توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و در راستای ارتقای تولید ملی…

4 ساعت ago

کارگران اکسین خالق حماسه‌های بی نظیر هستند/جمعه پای صندوق‌های رای حضور حداکثری خواهیم داشت

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: کارگران اکسین با کار جهادی حماسه هایی را…

4 ساعت ago

با این حساب همه برنده اید

بانک سپه در چهل و چهارمین جشنواره بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز ۲…

4 ساعت ago

همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم است/ رأی مردم حق الناس است

احمد وحیدی با بیان این که همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم است تاکید کرد:…

5 ساعت ago

مروری بر اهداف زیست محیطی و فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی و در روزهای پایانی ماه ژوئن سال جاری میلادی، نسخه…

5 ساعت ago