×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از صداوسیما مرکز بوشهر؛ علی اوسط‌هاشمی صبح امروز در نشست با مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر نقش مهم صنایع عظیم پارس جنوبی گفت: تأسیسات عظیم پارس جنوبی در کنار نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف در زمان تحریم‌ها، امیدآفرینی بالایی در جامعه ایجاد کرده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارس جنوبی را پایتخت انرژی کشور دانست و افزود: «تأمین بیش از ۷۰ درصد انرژی گاز کشور در این منطقه از افتخار نظام است»

وی اضافه کرد: تنها تأمین انرژی کشور در پارس جنوبی مطرح نیست، زیرا وقتی این قابلیت ثابت شد، امیدآفرینی در جامعه و تزریق می‌شود.
هاشمی با بیان این‌که «دشمنان در تحریم‌ها با ایجاد محدود منابع، ایران را در محاصره سخت اقتصادی قرار دادند» گفت: امروز توسعه صنعت و افزایش تولید محصولات کشاورزی به کشور قوت داده و تولیدات از ۹۷ میلیون تن محصولات کشاورزی به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یافته است.
او تولید ۱۴ میلیون گندم در کشور را از افتخارات نظام دانست و اضافه کرد: این توانمندی موجب شده که در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کنیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارس جنوبی را غرور ملی دانست و افزود: تنها نباید به پیشرفت توجه کرد بلکه باید توسعه در اولویت قرار بگیرد و در پایتخت انرژی کشور در پارس جنوبی مانند دانشگاه علم و صنعت امیرکبیر، باید بر تربیت نیروی انسانی در صنعت انرژی کشور توجه ویژه کرد.
هاشمی با بیان اینکه «عسلویه می‌تواند قطب تربیت نیرو در حوزه انرژی باشد» گفت: ایران از کشور‌های برتر در برخورداری از انرژی در جهان است و جهان به سرمایه نفت و گاز ایران وابسته است؛ پس باید سرمایه بزرگ نیروی انسانی هم در نظر گرفته شود و در این راستا پیوست صادرات ما، باید نیروی ماهر، فنی، مهندسی و مهارتی باشد.
او با تأکید بر ایجاد عالی‌ترین مرکز مهارتی کشور در عسلویه اضافه کرد: مرکز عالی مهارت در منطقه پارس جنوبی باید رده بالای مهارت انرژی باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تدوین استاندارد مهارت در صنعت پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کمتر از شش ماه ۲۰۶ استاندارد مهارت تدوین و عملیاتی شد و تاکنون بیش از ۵ هزار ۴۰۰ استاندارد مهارتی تدوین شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که «از آذر ماه سال گذشته تا دهه فجر امسال تدوین ۲ هزار استاندارد مهارتی در نظر گرفته شده است» گفت: بخشی قابل توجه از ۲ هزار استاندارد مهارتی مربوط به استان بوشهر و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.
هاشمی، با اشاره به این‌که «در هر استاندارد مهارتی ۴۰ حرفه و ۴۰ شغل درنظر گرفته شده است» افزود: در استاندارد‌های شایستگی مهارتی همه موارد در زمینه حرفه‌ای، یک مهارت در نظر گرفته شده است و این استاندارد‌ها منابع ما را در پایه مهارتی، تجهیزات کارگاه‌ها، تألیفات و مربیان مورد توجه قرار می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.