×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳
عضو هیأت مدیره این بانک: محوری ترین سیاست ما، اعتبار سنجی کامل مشتریان است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین عسکری در این نشست که روز یکشنبه بیست و یکم آذرماه با حضور مدیران ستادی و استانی این بانک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: در برنامه کلانی که از سوی بانک مرکزی تدوین شده است به تنظیم رابطه دولت با نظام بانکی، نظارت هوشمند و مبتنی بر کاهش ریسک بانک مرکزی بر نظام بانکی و اصلاح قانون پولی و بانکی تأکید شده است.
وی افزود: از سوی دیگر توجه ویژه ای بر استقلال در ساختار بانک مرکزی وجود دارد تا سیاست های کلان کشور با تکیه بر آن به روشی صحیح تر تحقق یابد، همچنین تمرکز بر بهینه سازی سمت و سوی تسهیلات و هدایت آن به سمت فعالیت های مولد، افزایش درآمدهای عملیاتی بانک ها حاصل از فعالیت های اعتباری و خدماتی به جای تمرکز و فعالیت های غیربانکی، رشد خدمات کارمزدی به جای افزایش سپرده های بانکی، ارتقای نسبت کفایت سرمایه بانک ها و افزایش توان تسهیلات دهی آنها وکاهش ریسک مطالباتی شبکه بانکی کشور و قیمت تمام شده پول از اهم محورهای مورد تأکید از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است که لازم است تمامی همکاران در ستاد و شعب اهداف و برنامه های خود را در راستای برنامه راهبردی پنجم بانک که مطابق سیاست های اعلامی است قرار دهند.
عضو هیات مدیره این بانک عنوان داشت: ناترازی در سیستم بانکی که در ۳ حوزه دارایی ها و بدهی ها، منابع و مصارف و نیز درآمدها و هزینه ها نمود می یابد، محور دیگری است که از سوی بانک مرکزی به عنوان سیاست بهینه سازی ساختار درآمد و هزینه در سیستم بانکی مورد اجرا و پیگیری قرار گرفته است.
حسین عسکری در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تقویت نظام رتبه بندی و جلوگیری از انجماد دارایی ها و اهمیت واگذاری اموال مازاد خاطر نشان کرد: افزایش مطالبات غیرجاری، بانک ها را به سمت حفاظت و نگهداری این اموال سوق می دهد که قابلیت نقدشوندگی کم تری دارند و برگزاری مزایده های متعدد هزینه های زیادی را به بانک ها تحمیل می نماید.، به علاوه اطاله زمان برای واگذاری و فروش این اموال، بانک ها را با چالش های بسیاری برای دستیابی به نقدینگی مورد نیاز و هدایت منابع حاصل در عملیات مجدد بانکی مواجه می نماید.
عسکری همچنین با اشاره به لزوم اجرای حاکمیت شرکتی در بانک ها اظهار داشت: پیش نیاز تحقق کامل حاکمیت شرکتی، تغییر اساسنامه بانک هاست و در استقرار بانکداری دیجیتال و حرکت از شعبه محوری به خدمات محوری خود یک هدف نیست بلکه بانکداری مدرن ابزاری است که در شرایط رقابتی کنونی به یاری بانک ها می آید تا از این طریق چابک تر شده و هزینه های خود را کاهش دهند و خدمات با کیفیت تر و با ارزش افزوده بیشتری به مشتریان خود ارائه نمایند.
وی یادآور شد: تأکید بر تامین سرمایه مورد نیاز بانک ها از طریق بازار سرمایه محور دیگری است که بایستی مورد توجه قرار گیرد و اضافه برداشت از بانک مرکزی کنترل شود که خوشبختانه بانک صنعت و معدن در این مورد کاملاً منطبق بر ضوابط عمل نموده است؛ افزون بر آن نظارت بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان و پشتیبانی از ساختارهای مورد نیاز در دوران تحریم، تسهیل مقررات برای توسعه صادرات و نظارت کافی و دقیق به هنگام پرداخت تسهیلات، اخذ مدارک و پیش فاکتورهای متقاضیان و اعتبار سنجی مشتریان در کنار افزایش درآمدهای کارمزدی از جمله مواردی است که باید در اولویت کار بانک ها باشد.
در خلال این نشست، رضا رفیعا معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی، عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب، سید زعیم موسوی محمدی مدیر امور ارزیابی طرح ها و اعتبارات، مصطفی راستی فر مدیر امور راهبری شعب، امید کاملی مدیریت رعایت قوانین و مقررات تطبیق، محمد امینی مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، علی عباسی مدیر امور سرمایه انسانی و علی حسامی رئیس اداره پایش و ارزیابی عملکرد شعب، نقطه نظرات ، راهکارها و نکات با ارزشی را در خصوص مدیریت منابع، استفاده از سامانه ساتنای فرآیندی، گزینش طرح های دارای توجیه بیشتر و معرفی آنها به نهادهای سیاست گذار و تصمیم گیرنده در استان، لزوم فاکتورینگ و استعلام از سامانه تجارت توسط کارشناسان بانک، نحوه افزایش سنواتی حقوق های سالیانه و تفکیک پست و شغل و دستورالعمل های تردد و اضافه کار در سازمان، اهمیت سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان، چارت سازمانی، چالش های منابع مالی ریسک شهرت و سرمایه انسانی بانک و رعایت قوانین و مقررات و نکات مطرح شده از سوی دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی، مطرح نمودند و گزارش مبسوطی از عملکرد شعب در ۸ ماهه نخست سال توسط رئیس اداره پایش و ارزیابی عملکرد قرائت شد و مدیران استانی و رؤسای شعب در جریان کامل روند فعالیت و رتبه بندی مدیریت های استانی و شعب بانک قرار گرفتند.
در پایان این جلسه نیز بنا به رویه جاری جلسات، مدیران استانی و رؤسای شعب دیدگاه ها، مشکلات و نقطه نظرات خود را بیان کردند که با استقبال عضو هیأت مدیره و مدیران ارشد ستادی مواجه شد و مورد پاسخگویی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی مدیران استانی جمع بندی و در جلسه اختتامیه مطرح گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.