×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
علی‌نژاد: برای آماده‌سازی ورزشکاران المپیکی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، مهدی علی‌نژاد امروز (شنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: ورزش در سالی که گذشت درگیر کرونا شد و آسیبی که به این حوزه زد متمایز با دیگر موارد بود.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارها تشکیل ستاد مقابله با کرونا در ورزش بود تا مانع گسترش ویروس کرونا شویم و در شرایط سخت‌تر حتی ورزش برای مقطعی تعطیل شد. از اردیبهشت امسال با هماهنگی وزارت بهداشت گشایش فعالیت‌های ورزشی آغاز شد.

معاون وزیر ورزش گفت: یکی از اتفاقات این دوران تعویق المپیک توکیو بود. ایران ۵١ سهمیه کسب کرده که ۶ سهمیه در بخش زنان است و ادامه کسب سهمیه‌ها به دلیل ویروس لغو و به تاخیر افتاد.

علی‌نژاد ادامه داد: این ۵١ سهمیه تا پایان اسفند کسب شده بود و اگر مسابقات انتخابی برگزار شود پیش‌بینی این است که رکوردی در کسب سهمیه‌ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: به دلیل این تعویق، هزینه‌ها برای آماده‌سازی چند برابر شد اما وزارت ورزش منابع را تامین کرده و تا کنون بیش از ١٠٠ میلیارد تومان برای آماده‌سازی پرداخته شده است.

معاون وزیر ورزش درباره پاداش‌های پرداخت‌نشده گفت: بدهی سال ٩٧ را به ورزشکاران پرداخت کردیم و امیدواریم پاداش‌های ٩٨ را تا پایان سال با تامین منابع مالی پرداخت کنیم.

وی گفت: ۴٧ فدراسیون از وزارت ورزش بودجه می‌گیرند که این تخصیص اعتبارات بر مبنای تفاهم‌نامه‌هاست و بر اساس مطالبات به آنها پرداخت می‌شود.

علی‌نژاد ادامه داد: در روزهای اخیر سه میلیارد تومان به پایگاه‌های قهرمانی استان‌ها برای تجهیز پایگاه‌ها پرداخت شد که این اقدام سابقه نداشت.

وی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: با رایزنی‌های وزارت ورزش و فدراسیون، اساسنامه جدید به تصویب رسید که دموکراتیک و مترقی است و در ذیل اساسنامه، مراحل آغازین انتخابات انجام شده و وزارت ورزش هم در این انتخابات بی‌طرف است.

من با استعفا در جودو موافقت نکردم

علی‌نژاد درباره تغییرات در خزانه‌داری فدراسیون جودو و اینکه آیا با شما هماهنگی شده است؟ گفت: قبول استعفا و برکناری اعضای هیات رییسه باید به تایید رییس مجمع برسد. بعضی فدراسیون‌ها شاید سهل‌انگاری می‌کردند. اول تصمیم می‌گرفتند و بعد جایگزین را معرفی می‌کردند اما به آنها ابلاغ شد تاییدیه رییس مجمع را داشته باشند. جودو هم استثنا نیست و غیر از این باشد، خلاف اساسنامه است.

وی ادامه داد: من با استعفا در این فدراسیون موافقت نکردم. نفر جایگزین معرفی شده بود که تذکر داده شد تا از این به بعد مطابق اساسنامه باشد.

عملکرد مدیرعامل استقلال موفقیت‌آمیز است

معاون وزیر ورزش گفت: براساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند هیچ رقمی به باشگاه‌های حرفه‌ای مثل استقلال و پرسپولیس پرداخت کند.

علی‌نژاد درباره انتقادات وارده به احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: وی فرد موفقی است و اصلاحات زیادی در استقلال انجام داد و توانست با کمک هیات مدیره و کارگزار جدید بدهی ها را پرداخت کند. اقدامات خوبی در هماهنگی با مجموعه فنی انجام داد و تاکنون ٢٠میلیارد تومان از قراردادهای بازیکنان پرداخت شده است.

در بخش فساد اقدامات خوبی صورت گرفت

وی در پاسخ به این سوال که مبارزه با دلالی که وزارت ورزش اقدام کرده به کجا رسیده است؟ گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات پنهانی صورت گرفته که همه آنها اطلاع‌رسانی نشده است. درباره آن بخش که پنهانی بوده باید از وزارت اطلاعات سوال کرد.

۶میلیون دلار پول در فیفا داریم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دربا ه پاداش باشگاه پرسپولیس، گفت: به خاطر تحریم‌های ظالمانه نتوانستیم در سال‌های اخیر مطالبات خود را دریافت کنیم. ۶ میلیون دلار در فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پول داریم. ۲.۸ میلیون دلار آن برای پرسپولیس و٣٠٠ هزار دلار برای استقلال است که هیچکدام دریافت نشده است.

علی نژاد درباره پرداخت طلب ماریو بودیمیر و طلب دستیار گابریل کالدرون و اینکه این پول‌ها چگونه تامین می شود؟ توضیح داد: برای پرداخت بدهی دستیار کالدرون از منابع داخلی کمک گرفته شد. برای مطالبه بودیمیر هم از یک منبع قرض گرفتیم که نیمی از آن پرداخت شد. نیمی دیگر با همان روش در ۲ هفته آینده پرداخت می‌شود.

علی نژاد در رابطه با مدیریت ٢ باشگاه پرسپولیس و استقلال یادآور شد: مدیران بعد از مدتی احساس می‌کنند که به دلیل سختی شرایط نمی‌توانند کار کنند. می دانم  این حرف شاید تبعاتی در فضای مجازی داشته باشد اما باید بگویم که در همه دنیا به دلیل کرونا، ورزشکاران قرارداد خود را کاهش دادند، اما در ایران سه برابر شد.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت مهدی رسول‌پناه در پرسپولیس اقدامات مثبتی شد اما فیلمی با تقطیع منتشر شد و آن را متوقف کرد. او هم عذرخواهی کرد و بدون شک حرف‌هایش مورد قبول نیست اما به نظرم شرایط عادی در فضای هواداری این ٢ باشگاه نیست.

معاون وزیر ورزش درباره ۲ مجموعه ورزشی برای استقلال و پرسپولیس که ثبت رسمی شده است گفت: با این اتفاق آنها افزایش سرمایه یافتند تا شرایط ورود به بازار سرمایه را داشته باشند. بدهی‌های مشخص شده، شفاف‌سازی صورت گرفته، صورت‌های مالی ۶ ماهه آماده و ایرادهای باقی مانده در حال پیگیری است، حال منتظر هستیم با هماهنگی هیات پذیرش زمان برای جلسه قطعی اعلام کنند.

پنج نامزد فدراسیون فوتبال بازنشسته نیستند

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره بلاتکلیفی فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، گفت: از ۵٠ فدراسیون چهار فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شوند که هیچ‌کدام المپیکی نیستند اما به زود مجامع انتخاباتی آنها برگزار می‌شود. درباره فدراسیون اتومبیلرانی اگر تایید صلاحیت‌ها تا نیمه اسفند مشخص نشود مجدد باید فرایند را دنبال کرد.

علی نژاد درباره انتخابات فوتبال گفت: پنج نامزد فدراسیون فوتبال هیچ کدام بازنشسته نیستند و مشکلی ندارند.

معاون وزیر ورزش درباره مالیات فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی معاف از مالیات هستند به شرطی که اظهارنامه مالیاتی ارائه شود. وقتی این اتفاق نیفتد، به صورت علی‌الراس مالیات بسته می‌شود.

علی نژاد گفت: شرایط هر فدراسیون فرق می‌کند. نخستین فدراسیونی که کارها را انجام داد کشتی بود که مبلغ ۲۹ میلیارد تومان کاهش یافت. سایر فدراسیون‌ها هم در همین مسیر هستند و اکنون مشکل حادی نداریم.

وزارت ورزش نقشی در تایید صلاحیت نامزدها ندارد

معاون وزیر ورزش درباره تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: مرجع تایید صلاحیت‌ها مطابق اساسنامه روشن است و وزارت ورزش نقشی در تایید صلاحیت نامزدها ندارد.

اخبار مرتبط

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.