×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
عملکرد درخشان بانک سپه در توسعه مراکز آموزشی و بهداشتی کشور / بهره‌برداری از ۱۸۰ طرح عام‌المنفعه بانک سپه در مناطق محروم

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه؛ دکتر آیت‌اله ابراهیمی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از مجموع ۱۸۳ طرح عام‌المنفعه اجرایی بانک سپه طی ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۵۳ پروژه در حوزه احداث مراکز آموزشی و بهداشتی و ۳۰ پروژه در حوزه آبرسانی عمدتاً در مناطق مرزی و محروم کشور بوده است.

* تحصیل سالانه ۵۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس احداثی بانک سپه
وی ضمن تأکید بر ضرورت حمایت نظام بانکی کشور از توسعه مراکز آموزشی و تحقیقاتی تصریح کرد: بانک سپه طی یک دهه اخیر با احداث بیش از ۱۰۰ مدرسه، امکان تحصیل سالانه ۵٫۰۰۰ دانش‌آموز کم برخوردار در مناطق محروم کشور را فراهم کرده است.
مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: این بانک در ساخت و تجهیز مدارس تعامل مستمری با اداره نوسازی مدارس در سراسر کشور داشته و با کمک این اداره مدارس در مناطق کم برخوردار و نیازمند شدید به فضاهای آموزشی احداث کرده است.
وی با بیان این مطلب که بیشترین مدارس احداثی بانک سپه در استان سیستان و بلوچستان بوده است، گفت: هم‌زمان با احداث مدارس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و کرمانشاه پس از وقوع سیل در استان گلستان بیش از ۲۰ مدرسه آسیب‌دیده با کمک بانک سپه نوسازی و تجهیز شد.

* احداث ۵۳ بیمارستان تخصصی و خانه بهداشت
وی با اشاره به اقدامات گسترده بانک سپه در حوزه بهداشت درمان افزود: در این مدت ۵۳ خانه بهداشت و سه بیمارستان تخصصی در نقاط مختلف کشور با تأمین مالی بانک سپه راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: هم‌زمان با فرآیند اجرایی احداث مراکز بهداشتی و درمانی با حمایت و کمک این بانک تعداد قابل‌توجهی از مراکز مزبور به تجهیزات پیشرفته و ضروری به‌ویژه در شرایط بیماری کرونا مجهز شده است.
دکتر ابراهیمی به اجرای موفقیت‌آمیز پروژه انتقال و شیرین سازی آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران با محوریت بانک سپه اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه علاوه بر آب موردنیاز واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ، آب شرب صدها هزار هموطن ساکن شهرها و روستاهای استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد را تأمین کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.