×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳
عملکرد موفق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی سال گذشته/ تأیید صورت‌های مالی و عملکردی سال ۱۴۰۲

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این مجمع که به میزبانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با حضور “حمید زادبوم” نماینده وزیر صنعت ،معدن وتجارت در امور مجامع، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان برگزار شد، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به عنوان صاحبان سهام این سازمان حضور داشتند.  زادبوم نماینده وزیر صمت در امور مجامع ضمن قدردانی از گزارش عملکرد سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران به فرآیند بررسی گزارش هیات مدیره پرداخت.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست،گزارش عملکرد سال۱۴۰۲، اقدامات تحولی و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این سازمان در شاخص های عملکردی، اعتبارات و بودجه، اقدامات نرم افزاری و حمایتی، توسعه صنایع کوچک، تکمیل زیرساخت‌ها و … را ارائه نموده و به سئوالات اعضای مجمع پاسخ داد.

“فرشاد مقیمی” با بیان اینکه میزان تحقق اهداف مندرج در آیین نامه انتظام بخشی طی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ درصد بوده است، اظهار کرد: مواردی که مورد تأکید اعضای مجمع به عنوان صاحبان سهام بوده از جمله تشکیل کمیته پایش طرح‌های در دست ساخت و ساز، تقویت کمیته وصول مطالبات، استفاده از ظرفیت سایر صندوق‌ها و برگزاری جلسات با اعضای مجمع عمومی صاحبان سهام با اهتمام جدی تحقق یافته است.

وی، تصریح کرد: بازنگری دستورالعمل حق بهره برداری زمین و اعطای تسهیلات، ایجاد زیرساخت‌های تأمین برق، پست‌ها و نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین جذب سرمایه و روش‌های نوین تامین مالی نیز از دیگر دغدغه‌های اعضای مجمع بوده که در کنار مواردی چون توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی، تکمیل فن بازارها و توجه به خوشه های کسب و کار مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بیان کرد: در خصوص انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی ۲ تفاهم نامه برای اولین بار در تاریخ سازمان برگزار کردیم. ۱۹۳ قرارداد برای تولید ۲۰۳ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است که ۲۴ مگاوات آن اکنون در مدار قرار دارد.

صدور سند مالکیت ۱۲۰۰ هکتار از اراضی صنعتی طی تفاهم نامه با قوه قضائیه محقق گردید

مقیمی در ادامه، خاطر نشان کرد: در خصوص صدور اسناد مالکیتی زمین با تفاهم نامه ای که با قوه قضائیه داشتیم اکنون صدور اسناد به عنوان یکی از اهداف این قوه در راستای تحقق جهش تولید، مطرح و تعریف شده و در این راستا ۱۲۰۰ هکتار سند مالکیت برای اراضی صنعتی صادر شده است.

برگزاری حدود۵۰ جلسه شورای حقوقی طی سال گذشته

وی همچنین، گفت: در خصوص مسائل حقوقی نیز که مورد تأکید اعضای مجمع سازمان بوده است شورای حقوقی سازمان را تشکیل دادیم و موارد را از طریق این شورا پیگیری کردیم و طی سال گذشته نزدیک به ۵۰ جلسه شورای حقوقی برای پیگیری مسائل مربوطه برگزار شد.

در ادامه این نشست موارد مطرح شده، با تأیید و نظر مثبت سهامداران به تصویب رسید.

همچنین سازمان حسابرسی نیز در بخش دیگر این نشست، به ارائه گزارش صورت های مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال گذشته پرداخت که عملکرد مالی و جریان های نقدی آن از تمام جنبه های بااهمیت و طبق استانداردهای حسابداری، “مطلوب” و مورد تأیید قرار گرفت.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در انجام تکالیف و ارائه گزارش عملکرد پیشرو بوده است

حسابرس مالی در این نشست، ضمن تقدیر از عملکرد انجام شده طی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در حوزه انجام تکالیف و ارائه گزارش عملکردی از سازمان‌ها و شرکت‌های پیشرو توصیف کرد.

در پایان با تصویب مجمع عمومی، حسابرس مستقل، بازرس قانونی و روزنامه رسمی جهت درج آگهی ها تعیین شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.