×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عملکرد ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه/ ۹۲۰ هزار نفر وام گرفتند

تجارت گردان | عملکرد ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه/ ۹۲۰ هزار نفر وام گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره عملکرد شش ماهه این بانک، اظهار داشت: در ابتدای سال پرداخت تسهیلات به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان را تا پایان سال هدفگذاری کردیم و تاکنون که حدود شش ماه از سال ۹۸ گذشته، به ۹۲۰ هزار نفر حدود ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با ادامه این روند میزان پرداخت تسهیلات بانک در سال جاری به طور حتم به دو میلیون نفر و از نظر رقمی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و از برنامه هدفگذاری شده هم پیش تر خواهیم رفت.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به یک درصد معوقات این بانک و سهم نیم درصدی استمهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه، گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده مقرر شد تا تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه دو تا ۳ سال به تعویق بیفتد و این تسهیلات استمهال شود.

به گفته اکبری، برخی بانک‌های کشور این ارقام را از معوقات خود در صورت های مالی خارج می‌کنند؛ اما در بانک قرض الحسنه مهر ایران این تسهیلات در سیستم داخلی بانک در معوقات قرار دارد و از یک درصد معوقات بانک، نیم درصد به استمهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که بانک در شش ماهه ابتدایی سال موفق به دستیابی شد، انتخاب بانک به عنوان صدر موسسات مالی اسلامی در جهان براساس عملکرد و ساختار مالی بانک در دو سه سال اخیر بود که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. همچنین سازمان همکاری اسلامی (OIC) جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام را به دلیل تلاش‌های قابل توجه در ترویج بانکداری اسلامی، حمایت از توسعه تولید صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی و کارآفرینی را به بانک داد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزود: تاکنون دو بانک از بنگلادش و بوسنی هرزگوین موفق به دریافت این جایزه شده اند که بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان سومین بانک در جهان و اولین بانک در ایران موفق به دریافت این جایزه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.