شرکتهایی مثل فیسبوک، Marketo و HubSpot، در URL وبسایتها از پارامترهای سفارشی برای ردیابی لینکها و کلیکهای کاربران استفاده میکنند و هدف آنها از انجام این کار، ارائهی تبلیغات شخصیتر به کاربران است. اکنون قابلیت جدید فایرفاکس موسوم به Query Parameter Stripping، پارامترهای ردیاب تبلیغات را بهطور خودکار از URLها حذف میکند تا بدینترتیب به افزایش حریم خصوصی کاربران کمک کند.
۹to5Mac مینویسد، ارتقای قابلیتهای حریم خصوصی، بخشی از حفاظت پیشرفتهی فایرفاکس درمقابل ردیابهای آنلاین است. برای فعال کردن این ویژگی جدید در تنظیمات مرورگر روی Privacy & Security کلیک کرده و سپس گزینهی Strict را در حالت فعال قرار دهید.
البته باید توجه داشته باشید، اگر از مرورگر فایرفاکس درحالت خصوصی استفاده میکنید، حتی پس از فعال کردن Strict، پارامترهای ردیابی از URLها حذف نخواهند شد.
برای فعال کردن این ویژگی در حالت خصوصی مرورگر فایرفاکس ابتدا عبارت about:config را در نوار آدرس وارد و سپس strip را جستوجو کنید و گزینه «privacy.query_stripping.enabled.pbmode» را مطابق شکل زیر روی true قرار دهید.
علاوهبراین، اگر هنگام کار با قابلیت حریم خصوصی جدید فایرفاکس با مشکل مواجه شدید، تنظیمات خود را دوباره به حالت استاندارد برگردانید.
شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلتهای جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…
شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازهترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…
همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…
هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینیهای ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمانهای بلند…
دکتر حمیدرضا ثقفی، سرپرست گروه پتروپارس، از پروژه CTEP بازدید کرد.
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمترسانی بیمهای، درمانی و…