Categories: راه و مسکن

فردا نسخه جدید سامانه ۱۴۱ رونمایی می‌شود/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد برای خرید ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا در نشست خبری دومین روز از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر برنامه‌ها و اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص هوشمندسازی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: فردا نسخه جدید سامانه ۱۴۱ رونمایی می‌شود.

وی افزود: براساس قابلیت‌های سامانه جدید ارتباط دوسویه بین مردم و سازمان برقرار شده و مخاطبان می‌توانند از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان داشت:‌ از سال‌های پیش هوشمندسازی حوزه راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در دستور کار سازمان قرار داشته که در حمل و نقل، موضوع بازارگاه‌های الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت و امروز ۱۶ بازارگاه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند. همچنین آئین‌نامه تاسیس شرکت‌ها نیز ابلاغ شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با اشاره به هوشمندسازی بخش راهداری گفت: با استفاده از سیستم PMS میزان خرابی رویه راه‌ها بررسی و آنالیز شده و ترمیم و نگهداری آن‌ها اولویت‌بندی می‌شوند.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: در حوزه ITS نیز اقدامات مختلفی درخصوص نصب و راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی و ثبت تخلفات انجام شده است. این سامانه‌ها ۲ گروه مشتری دارند که یک گروه سازمان‌ها و گروه دوم مردم هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موضوع تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت:‌ طی مذاکره‌ای که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، لاستیک مورد نیاز ناوگان حتی بیش از حدنیاز تامین شده و از طرفی میزان پیمایش برای برخورداری از لاستیک نیز از ۲۰ هزار کیلومتر به ۱۵ کیلومتر کاهش یافته است.

وی افزود: حدود ۳۰ هزار سواری در کشور تردد می‌کنند و با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده افزایش کرایه در دستور کار سازمان قرار ندارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان این‌که ضریب اشغال صندلی در ناوگان اتوبوسی افزایش پیدا کرده است، گفت: تا پیش از افزایش قیمت سوخت، ضریب اشغال صندلی در اتوبوس‌ها ۶۰ درصد بود که با گران شدن بنزین ضریب اشغال صندلی‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع سفر با خودروهای شخصی ۱۶ درصد کاهش و تعداد سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: در کشور ما به‌طور متوسط حدود ۹۰ درصد بار و مسافر  از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند که شامل ۳۵۰ هزار کامیون و ۱۰۰هزار ناوگان مسافری است. در واقع با توجه به ظرفیت موجود حدود یک میلیارد نفر-سفر و ۶۰۰ میلیون تن بار  در جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه به ارتقا بهره‌وری در حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: متوسط حمل بار ناوگان کشور حدود ۶۰ هزار کیلومتر در سال است که می‌تواند با بهره‌وری به ۱۵۰ هزار کیلومتر در سال افزایش یابد.

وی افزود: با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود در نظر داریم بهره‌وری را افزایش دهیم و بر اساس برآورد به عمل آمده در ۸ ماهه نخست امسال صدور بارنامه حدود ۵ درصد معادل ۲۰۰ هزار نسخه رشد داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قبال ساخت و نگهداری راه‌های روستایی گفت: امسال از تیرماه، نگهداری راه‌های روستایی از ادارات کل راه و شهرسازی به سازمان محول شده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی تا ۶ ماه آینده آسفالت کنیم.  

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یکی از دغدغه‌های سازمان را نوسازی ناوگان راهداری اعلام کرد و گفت: هفته گذشته طی نشستی که با معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، مقرر شد ۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات تخصیص یابد و امیدواریم اولین خرید ۴ ماه آینده انجام شود.

حسن نیا با اشاره به سیلاب ابتدای سال جاری  و اقدامات انجام شده گفت: حدود ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیلاب ابتدای سال جاری تخریب شد که بیشترین سهم مربوط به استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه بوده است. در همین راستا تعهد کردیم نسبت به بهسازی و ترمیم تمامی محورهای آسیب دیده اقدام کنیم.

وی یادآور شد: البته در خرم آباد-پل دختر در محدوده رودخانه کشکان، پروژه‌ای به طول ۲۴ کیلومتر از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در دست ساخت قرار دارد که فاز اول آن انجام شده و امیدواریم باقی این پروژه ظرف دو سال آینده تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ هزار سواری کرایه بین شهری در کشور فعالیت دارند که با توجه به سهمیه اختصاص یافته به آن‌ها، افزایش قیمت کرایه در دستور کار قرار ندارد و فقط در صورتی که پیمایش این ناوگان بیشتر باشد با هماهنگی وزارت نفت سهمیه آن‌ها افزایش می‌یابد.

فتحنایی

Recent Posts

۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب بازنشستگان واریز شد

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از واریز ۴۰ هزار فقره وام ۳۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه…

4 ساعت ago

شرکت آهن و فولاد ارفع موفق به دریافت ۶ پروانه اکتشاف در منطقه کشکوئیه-فارغان شد

معاون اکتشاف و امور معادن شرکت آهن و فولاد ارفع، اعلام کرد : این شرکت…

4 ساعت ago

معرفی و تشریح دو دستاورد فاخر بانک‌آینده؛ از سوی معاون طرح‌وبرنامه بانک آینده صورت گرفت

آقای نیک‌اخلاق، معاون طرح‌وبرنامه بانک آینده در آیین رونمایی از سامانه «چکاد» و «ریال‌دیجیتال» که…

4 ساعت ago

نقش برجسته شرکت مبین انرژی خلیج فارس در تامین آب شیرین برای روستاهای جنوبی بوشهر

شرکت مبین انرژی خلیج فارس با نصب ۱۵ دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای جنوب بوشهر، به…

4 ساعت ago

نشان ملی وجدان محیط زیست به شرکت مبین انرژی خلیج فارس رسید

شرکت مبین انرژی خلیج فارس در جشنواره مشترک محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری،…

4 ساعت ago

دعوت وزیر صمت ایران از وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای حضور در نمایشگاه اوراسیا در تهران

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای حضور در…

4 ساعت ago