Categories: بانک و بیمه

فرصت‌ها و چالش‌های توزیع چند کانالی در شبکه فروش صنعت بیمه

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست دکتر لیلی نیاکان با بیان مقدمه و تبیین راهبردهای توزیع از جمله راهبرد انحصاری، راهبرد فشرده و راهبرد انتخابی، به ارائه تعریف، اهداف و کاربردهای دسترسی چندگانه پرداخت و تصریح کرد: با گسترش روش‌های تعامل شرکت‌ها با مشتریان از تماس‌های متداول و حضوری گرفته تا تلفن اینترنت موبایل و شبکه‌های اجتماعی، تجربیات مشتری چند کاناله شکل گرفته است که در آن انتقال بین کانال‌های ارتباطی به طور روان و بدون مشکل و با هدف ارائه نگاهی دقیق‌تر به مسیر ارتباط‌گیری مشتری انجام می‌شود.
دکتر نیاکان در ادامه کاربردهای دسترسی چندگانه شامل ارتباط مشتریان در نقاط مختلف از طریق کانال‌های گوناگون قبل حین و بعد از خرید یک محصول با شرکت‌های بیمه، تمرکز بر حمایت از تعاملات فردی در تمامی کانال‌ها و فراهم نمودن تجربه عالی برای مشتریان توسط بیمهگران و تقویت روابط بیمه‌گران با مشتریان را تشریح کرد.
وی تنوع در نقاط دسترسی، بهبود تجربه مشتری، ادغام پلتفرم‌های فناوری، شخصی‌سازی و تمرکز بر مشتری، نوآوری در محصول، رعایت قوانین و مقررات و امنیت و همکاری با شرکت‌های فناورانه را از نکات کلیدی تحول چندگانه در فروش بیمه برشمرد و با بیان اهمیت راهبرد دسترسی چندگانه به کانال‌های توزیع در فروش بیمه و رویکرد پاسخگویی شرکت‌های بیمه به نیازهای مشتریان چند کاناله، به تشریح ادغام کامل کانال‌های نمایندگی پرداخت.
سرپرست پژوهشکده بیمه از دسترسی به بازارهای جدید، بهبود تعامل با مشتری، افزایش فروش، تحلیل داده‌های مشتری و نوآوری در محصولات و خدمات به عنوان فرصت‌های استفاده از کانال‌های توزیع چندگانه یاد کرد و پیچیدگی مدیریت کانال‌ها، هزینه‌های بالای پیاده‌سازی، تفاوت در تجربه مشتری، چالش‌های فناوری و رقابت فزاینده را مهمترین چالش‌های استفاده از کانال‌های توزیع چندگانه برشمرد.
دکتر نیاکان در پایان به ارائه پیشنهادات کاربردی برای صنعت بیمه پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به توسعه استراتژی یکپارچه سرمایه‌گذاری در فناوری، آموزش و توانمندسازی کارکنان، تحلیل و ارزیابی مستمر و تمرکز بر تجربه مشتری نام برد.

فتحنایی

Recent Posts

فعالان صنعتی باید نقش خود را جهت بالندگی و توسعه پایدار کشور ایفا کنند

عضو و دبیر شورای مشورتی فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: فعالان صنعتی،…

5 ساعت ago

احیای بانک سرمایه، دستاورد مهم صندوق ذخیره فرهنگیان / آمادگی صندوق جهت پرداخت حقوق فرهنگیان از طریق بانک سرمایه

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه شورای معاونان صندوق، احیای بانک سرمایه را از دستاوردهای…

5 ساعت ago

رشد شاخص های درآمدی بانک ایران زمین

بررسی آخرین صورت های مالی منتشر شده از سوی بانک ایران زمین نشان می دهد…

5 ساعت ago

دریافت نشان «مدیر شایسته» توسط مدیرعامل بهسازان ملت

اجلاس سراسری مدیر شایسته با رویکرد تجلیل از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد در سالن…

5 ساعت ago

حضور همراه اول در ایپاس ۲۰۲۴ با ارائه سرویس‌های نوین ارتباطی

همراه اول با حضور در نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ و ارائه خدمات نوین سازمانی، فرصتی برای…

20 ساعت ago

آشنایی با برنامه‌های شرکت نستله برای توسعه مهارت‌های شغلی جوانان / نستله و توانمندسازی نسل جوان برای آینده‌ای پایدار

نسل جوان به‌ عنوان یک نیرو محرکه موثر برای بازآفرینی و ساخت آینده‌ای بهتر برای…

20 ساعت ago