×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
فرهنگ تفویض اختیار را در سازمان تامین اجتماعی تقویت می‌کنیم / توجه ویژه‌ای به استان‌ها خواهیم داشت

تجارت گردان – به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها اظهار داشت: واگذاری کارها اهمیت زیادی دارد و البته باید ملاحظات لازم نیز رعایت شود و پیشبرد و انجام کارها را نباید پیچیده کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها در مدیریت تحول و پیشبرد برنامه‌های سازمان نقش مهمی دارد، افزود: تغییرات مدیریتی و رفتار سازمانی، تحول دیجیتال و اصلاحات پارامتریک از جمله مهمترین اولویت‌هایی است که انتظار داریم همه حوزه‌های مدیریتی و از جمله معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها برای پیشبرد آنها تلاش کنند.

موسوی با تأکید بر اینکه در حوزه مدیریت تحولات اجتماعی و فرهنگی باید برنامه عملیاتی متناسب با جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم، گفت: اساس موفقیت ما در این عرصه این است که تحولات و تغییرات سازمانی و پیرامون ما که عمدتا ماهیت کیفی دارند را به خوبی شناسائی کنیم و برای اثرگذاری بر این تحولات برنامه اصولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: موفقیت در این حوزه آنجا اتفاق می‌افتد که ما این رویکردهای کیفی را براساس شاخص‌های مشخصی مدیریت و ارزیابی کنیم. انتظار این است که براساس شاخص‌های مشخصی فعالیت کنیم و در مدیریت تحولات اجتماعی و مواجه با بخش‌های مختلف، برنامه دقیق داشته باشیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تصمیمات و اقدامات این سازمان آثار کلان ملی دارد، اظهار داشت: تصمیماتی که در حوزه مدیریتی سازمان اتخاذ می‌شود و تحولاتی که برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم در نهایت باید در عملیات و صف سازمان نمود مشخصی داشته باشد.

موسوی با تأکید بر اینکه در سازمان تأمین اجتماعی رویکرد تحولی خواهیم داشت، گفت: انتظار داریم که تمامی حوزه‌های مدیریتی رویکرد تحولی را مورد توجه قرار دهند. حوزه عملکرد ما خدمت محور است و باید برای بهبود وضعیت جامعه تحت پوشش به‌ویژه جامعه شریف بازنشستگان اقدامات لازم انجام شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه اختیارات و اطلاعات مورد نیاز باید به واحدهای اجرایی تفویض شود، گفت: یکی از وظایف امور استان‌ها پیگیری تفویض اختیار به واحدهای اجرایی است و باید ارائه دهنده خدمت به اطلاعات لازم دسترسی داشته و اختیار خدمت رسانی را داشته باشد.

موسوی شایسته گزینی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: شایسته گزینی را قطعا پیگیری خواهیم کرد و اجازه مداخله برون سازمانی در انتصابات را نخواهیم داد و انتصابات در چارچوب مشخص و در مسیر صحیح انجام می‌شود.

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز به ارائه گزارشی از این معاونت پرداخت و گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی تعامل مستمر با شرکای اجتماعی و تولید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: ارتباط بین صف و ستاد و ایجاد نظام شایسته گزینی در انتصابات نیز از اولویتها و وظایف اصلی فعالیت در حوزه امور استان‌ها است. توسعه مرکز ارتباطات و نظارت مردمی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر در حوزه این معاونت است که ظرفیت بسیار خوبی برای دریافت نظرات مردمی و پاسخگویی به مطالبات جامعه در این حوزه فراهم شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.