Categories: ورزشی

فوتبال دسته یک کشور؛ قشقایی شیراز و خیبرخرم‌ آباد زورشان به هم نرسید

به گزارش ایرنا، در این بازی که از هفته ششم رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان، عصر سه‌شنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، هر ۲ تیم به تساوی بدون گل دست یافتند.

در حالی که به نظر می‌رسید تیم قشقایی برای جبران ناکامی‌های خود در چهار بازی گذشته، مقابل تیم خیبر خرم آباد مصصم به بُرد است اما با وجود تلاش بازیکنان، این تیم نتیجه‌ای بهتر از مساوی در خانه کسب نکرد و باز هم در امر گلزنی ناکام بود.

در آن سوی میدان هم تیم خیبر خرم آباد که وضعیت خوبی در جدول ندارد و به دنبال این بود تا حداقل از این بازی امتیاز کسب کند، اینگونه نشد و این تیم در این دیدار بازی مستقیم را در دستور کار داشت که مدافعان تیم میزبان اجازه ندادند، حریف صاحب فرصت شود.

بازی، با حمله تیم قشقایی شیراز آغاز شد و در حالی که یک دقیقه از زمان بازی سپری شده بود، مهاجم این تیم با یک ضربه سنگین دروازه‌بان تیم خیبر را به واکنش واداشت و توپ را به کرنز فرستاد.

دقیقه هفتم، بازهم تیم میزبان یک بخت مسلم گلزنی را روی دروازه تیم خیبر ایجاد کرد اما صابر محمدی به جای اینکه خود به سمت دروازه ضربه بزند ، توپ را با سر پاس داد که دفاع حریف آن را دفع کرد.

در ادامه برتری تیم میزبان که عطش فراوانی برای گلزنی داشتند در دقیقه ۱۷ این بار مرتضی سنجانکی یک فرصت خوب را با عجله از دست داد تا میزبان با وجود برتری خود به گل دست نیابد.

پس از فروکش شدن حملات تیم قشقایی، بازی از دقیقه ۲۰ به بعد متعادل شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و در دقایق باقی مانده نیمه نخست اتفاق خاصی رخ نداد و ۲ تیم بدون رد و بدل شدن گل به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، هر ۲ تیم دست به  یک بازی فیزیکی و پُر برخورد زدند و بارها بازیکنان آنها مصدوم شدند و روی زمین افتادند.

شاگردان عبدالله ویسی سرمربی تیم خیبر خرم آباددر این نیمه هم قصد داشتند باز هم از راه بازی مستقیم به گل برسند که این موضوع نتیجه‌ای در بر نداشت.

قشقایی گل نزن

دقیقه ۵۷ علی حسامی بازیکن تیم قشقایی درون محوطه هجده قدم تیم خیبر، صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد اما باز هم عجله و بی دقتی موجب شد این فرصت طلایی هم از دست برود.

تا این لحظه میزبان حداقل سه فرصت خوب گلزنی داشت که استفاده نکردند تا مربیان این تیم روی این مشکل بیشتر کار کنند زیرا آنها در این اینگونه بازی‌های در گذشته هم مشکل گلزنی داشتند.

در دقایق پایانی نیمه دوم بازی پُر برخوردتر شد و از دقیقه ۶۰ هم مربیان ۲ تیم برای تغییر نتیجه چندین تعویض انجام دادند تا بازی را به سود خود تمام کنند اما اینگونه نشد و هر ۲ تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش بدون گل بازی را تمام کردند.

کمبود مهاجم گلزن 

آنچه که در نوع بازی تیم شهدای قشقایی شیراز قابل مشاهده است این است که آنها تلاش خود را انجام می‌دهند اما در آن منطقه که باید کار را تمام کنند و به گل برسند با مشکل مواجه هستند و باید در نیم فصل یک مهاجم سر زن و گل زن به خدمت بگیرند تا از روی توپ‌های ارسالی از کناره بتوانند نتیجه بگیرند، در این تیم هم اینک مهاجم سرزنی وجود ندارد تا از ارسال‌ها بهره ببرند.

کار بزرگ تیم فجر در تهران

همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز در این هفته (دوم دی ماه ۹۹) میهمان تیم بادران تهران بود که در رده چهارم جدول قرار دارد و به نظر می‌رسید که شاگردان علی کلانتری سرمربی تیم فجر بازی سختی داشته باشند اما آنها با انجام یک بازی منطقی با دست پُر از تهران بازگشتند و به عنوان مدعی خود را مطرح کردند.

دقیقه ۳۰ بازی پویا سیف پناهی از تیم بادران تهران با دربافت کارت قرمز از بازی اخراج شد تا کار میزبان در ادامه با ۱۰ نفره شدن سخت تر شود.

۱۰ نفره شدن تیم بادران موجب شد تا دیگر بازیکنان این تیم با دوندگی بیشتر جبران یک بازیکن کمتر را کنند که در این راه هم موفق بودند اگر چه در نهایت باختند.

فجریها که چند موققیت خوب را روی دروازه تیم حریف ایجا کرده بودند سرانجام در دقیقه ۷۹ با ضربه زیبای محمد کاظمی به گل رسیدند و تلاش تیم میزبان برای جبران گل نتیجه‌ای نداشت و تیم فجر شهید سپاسی شیراز با نتیجه یک بر صفر و کسب سه امتیاز شیرین، زمین بازی را ترک کرد و به جمع مدعیان پیوست.

با پایان یافتن هفته ششم ، تیم پارس جم جنوبی بوشهر با ۱۴ امتیاز در صدر جدول ایستاد، تیم استقلال اهواز با ۱۳ امتیاز در تعقیب صدرنشین است، تیم‌های ملوان انزلی، هودار تهران، فجر شهید سپاسی شیراز سپاسی و مس کرمان هم ۱۱ امتیازی هستند و به ترتیب در رده سوم تا ششم قرار دارند.

تیم قشقایی شیراز با چهار امتیاز همچنان در همان رده پانزدهم باقی ماند و تیم خیبر خرم آباد هم با ۶ امتیاز به رده دوازدهم رفت.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول به دسته دوم سقوط می‌کنند.

تیم‌های خوشه طلایی ساوه و نود ارومیه هم به ترتیب با سه و یک امتیاز در قعر جدول هستند.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت…

13 ساعت ago

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

15 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

17 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

18 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

18 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

18 ساعت ago