×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
فولاد خوزستان با تمرکز بر کنترل غبار، ۲۶ پروژه زیست محیطی با برآورد هزینه بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد

سرخی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان با اشاره به شعار محوری سال جاری گفت: شعار محوری هفته محیط زیست در سال جاری “سهم من در تداوم حیات” است. این عبارت از یک سو به شرایط شکننده محیط زیست به‌عنوان عنصر اساسی تداوم حیات بر کره زمین اشاره دارد و از سوی دیگر به نقش تک تک افراد جامعه در حفاظت از محیط زیست تاکید می نماید.

وی افزود: خوشبختانه شرکت فولاد خوزستان در جایگاه شهروندی مسئول در چارچوب الزامات قانونی و مسئولیت پذیری اجتماعی، حفاظت از محیط زیست را در رأس اهداف و استراتژی‌های خود قرار داده و طی سالیان گذشته گام‌های مهمی در این راستا برداشته است.

سرخی با اشاره به بخشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده اظهار داشت: افزایش ظرفیت غبارگیری از ۵ میلیون به ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار متر مکعب در ساعت،  بهره‌گیری از ۷ دستگاه ماشین وکیوم کلینر و شبکه های پاکسازی سایت صنعتی، احداث ۴ واحد تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی به‌ظرفیت ۹۵۰ متر مکعب در روز، تصفیه خانه پساب صنعتی به‌ظرفیت ۳۰۰۰ متر مکعب در ساعت، واحد بازچرخانی پساب صنعتی به ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب در ساعت، اجرای سیستم مدیریت پسماند و بازچرخانی یا فروش بیش از ۸۶ درصد پسماندهای صنعتی، ایجاد و نگهداشت ۵۴۰ هکتار فضای سبز معادل بیش از ۵ برابر الزامات قانونی، حذف کاربرد گازهای مخرب لایه ازون، جایگزینی بیش از ۴۰۰۰ خازن آسکارلی و استقرار نظام مدیریت انرژی با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بخشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده در این مجموعه عظیم صنعتی است که حاصل آن بهبود عملکرد زیست محیطی به‌ویژه در زمینه کاهش انتشار گرد و غبار است. به‌گونه‌ای که طی ۱۲ سال گذشته علی رغم افزایش ۴۴ درصدی میزان تولید، انتشار گرد و غبار ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی با تبریک هفته ملی محیط زیست خاطرنشان کرد: امید است با تعهد و تاکید ویژه مدیرعامل محترم بر لزوم تداوم این روند گام‌های بلندی در راستای دست‌یابی به تولید سبز در شرکت فولاد خوزستان برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.