فولاد مبارکه بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، اعلام کرد که فولاد مبارکه پس از تأمین نیاز داخلی به عنوان اولین صادرکننده غیرنفتی کشور معرفی شده است گفت: دیگر نباید در کشور از دستیابی به اقتصاد غیرنفتی ناامید باشیم، امروز دیگر جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی دیگر یک رؤیا نیست، زمانی که ما قصد تولید فولاد ضد زنگ را داشتیم خیلی‌ها ممانعت می‌کردند، دانش فنی آن را نیز نداشتیم چرا که تولید این محصول در انحصار چند شرکت و کشور خاص بود، هرچند در این زمینه در میانه راه هستیم اما هیچ‌گاه برای رسیدن به قله ناامید نشدیم و همکاران خط شکن ما در سال گذشته نه تنها اسلب فولاد زنگ نزن را تولید کردند، بلکه ۱۴ نوع محصول فولادی جدید را به تبع این فناوری تولید کردند، از این رو به دلیل نداشتن تکنولوژی نه ناامید بودیم و نه از تحریم‌ها ترسیدیم. و من همین جا می‌گویم عزیزان، برادران، هم‌سنگران؛ هر کس ذره‌ای در آنچه گفتم تردید دارد، او را به فولاد مبارکه دعوت می‌کنم تا از نزدیک هرچه گفتم را مشاهده کند.
طیب‌نیا با بیان اینکه کشور برای پیشرفت نیاز به مدیران خط‌شکن دارد گفت: راه برون رفت کشور در اقتصاد این است که در تولید، رسانه، مدیریت و عمل جهادی خط شکن باشیم، هر جامعه‌ای برای پیشرفت خط‌شکنی می‌خواهد، همه نشسته‌اند تا کسی خط‌شکنی کند و آن اتفاق رخ دهد، ما اعتقاد داریم خط شکن باید راه را باز کند، حتی ممکن است شهید یا ستاره راهنمای راه شود.
وی در ادامه گفت: امروز تمام مشکلات کشور راهکار دارد اما گاهی از تبعات طی مسیر می‌ترسیم و نیازمند مدیران خط شکن هستیم. البته و قطعاً شاخص ثابت همه شهدای خط شکن ما این بود که پیش از رد شدن سیم‌خاردارهای دشمن از سیم خاردارهای نفس و از مصالح خودشان گذر کردند و هر کجا قرار بود خودشان را برای دیگری فدا کنند از یکدیگر سبقت گرفتند و در یک کلام هیچ‌گاه ناامید نبودند، در طی این مسیر دشمنان و حتی ممکن است دوستان از سر دلسوزی مانع شوند اما ما باید خط‌شکنی کنیم، موضوعی که بسیاری آن را بر نمی‌تابند.
مدیرعامل فولاد مبارکه از تلاش‌های این شرکت در انتقال آب دریا به اصفهان در کمتر از دو سال خبر داد گفت: امروز خبر خوش ما از اصفهان این است که در شرایطی که همه در موضوع آب دریا و آب اصفهان ناامید بودند، با محوریت سرمایه‌گذاری و حمایت فولاد مبارکه امکان انتقال آب دریا در کمتر از ۲ سال به اصفهان فراهم شد، اتفاقی که می‌توانست بیش از ۴ سال به طور بینجامد و این ثمره خط‌شکنی است.حتماً در خط شکن بودن هراس، طعنه، تهدید و … است اما کدام شهید را سراغ داریم که به ساحل امن پناه برده باشد.
در پایان، او با اشاره به اهمیت حرکت و پویایی در مواجهه با چالش‌ها گفت: “ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست.”

فتحنایی

Recent Posts

نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی…

12 ساعت ago

جهش تولید سه محصول در ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران صنعت فولاد کشور و بزرگترین تولید کننده مقاطع طویل…

12 ساعت ago

پیام مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت

دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان…

14 ساعت ago

ارائه بسته‌های ویژه همراه اول از عید قربان تا غدیر

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

14 ساعت ago

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

1 روز ago