×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
فولاد مبارکه در مسیر توسعه پایدار کشور مصمم است/ از سال آینده از شبکه برق سراسری برقی نخواهیم گرفت

طیب‌نیا افزود: هشت طرح را در زمینه پروژه تحول دیجیتال بهره برداری خواهیم کرد، از جمله این طرح‌ها سامانه هوشمند پایش آلاینده‌های زیست محیطی است، این سامانه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته آلودگی‌های زیست محیطی را به صورت لحظه‌ای پایش می‌کند و در صورت بروز انحراف هشدارهای لازم را می‌دهد و می‌تواند تأثیر بسزایی در شناسایی لحظه‌ای مغایرت‌های زیست‌محیطی و رفع آنها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه از طرح دوم آماده بهره برداری سامانه هوشمند کنترل موتورخانه‌های حرارت مرکزی نیز خبر داد و گفت: این پروژه به منظور مانیتورینگ و کنترل مصرف انرژی در موتورخانه‌ها طراحی شده و با استفاده از تحلیل داده‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی را برای فولاد مبارکه به ارمغان می‌آورد.

طیب‌نیا با اشاره به سامانه هوشمند کنترل و پایش مصرف برق، سومین طرح تحول دیجیتال در دست بهره برداری در این شرکت، گفت: بحث انرژی به خصوص انرژی برق یکی از موضوعات حیاتی فولاد مبارکه است و با همتی که صورت گرفت این شرکت علاوه بر نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی که فاز اول آن با حضور رئیس جمهور شهید ابراهیم رئیسی افتتاح شد، فاز دوم آن در حال آماده‌سازی و بهره برداری است و انشاء‌الله اواخر خردادماه به مدار وارد خواهد شد.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی در دست احداث شرکت فولاد مبارکه با استفاده از انرژی تجدیدپذیر است که ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق را خواهد داشت و بر این اساس از سال آینده نه تنها از شبکه برق سراسری برقی نخواهیم گرفت.

طیب‌نیا با اشاره به سامانه هوشمند کنترل و پایش مصرف سیالات، گفت: این سامانه مصرف آب و انرژی را دنبال می‌کند.

وی از راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش وضعیت ترابری سبک نیز خبر داد و گفت: روزانه چند صد خودروی سبک در تردد هستند و با استفاده از فناوری‌های نوین ما به کنترل فرایندهای درخواست، تخصیص و پایش فرایندهای خودروهای سبک و مدیریت آن می‌پردازیم و با استفاده از این سامانه بهینه سازی از ناوگان سبک و کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه از راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش وضعیت حمل ونقل در داخل فنس نیز خبر داد و گفت: این پروژه نیز در راستای افزایش کاربردی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل داخل شرکت را به همراه خواهد داشت.

طیب‌نیا در پایان از ربات مارکینگ تختال به عنوان دیگر پروژه در دست بهره برداری در طرح تحول شرکت فولادمبارکه خبر داد و گفت: این ربات با قابلیت کار در محیط‌های سخت ومحیط های دارای حرارت بالا که در فولاد وجود دارد، طراحی شده و به منظور شماره زنی دقیق و بهینه برای تختال‌های تولیدی در خط تولید قرار گرفته است. ربات مارکینگ تختال به همت کارشناسان داخلی طراحی و با حمایت صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر فولامبارکه نصب و راه‌اندازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.