سید مهدی نقوی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر در گفتوگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: این ممیزی در بخشهای مدیریت کیفیت(ISO9001:2015)، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (ISO45001:2018)، مدیریت زیستمحیطی (ISO14001:2015)، مدیریت انرژی (ISO50001:2018)، مدیریت شکایات مشتریان(ISO10002:2018)، مدیریت رضایت مشتریان (ISO10004:2018) و مدیریت آموزش (ISO10015:1999)، مدیریت ریسک (ISO31000:2018) و مدیریت دانش (ISO30401:2018) برگزار گردید.
معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با اشاره به اجرای این ممیزی در قالب یک تیم هشتنفره افزود: این تیم از شرکت SGS سوئیس به مدت ۷۵ نفر روز از تاریخ ۱۰/۰۸/۹۹ تا ۰۵/۰۹/۹۹ فرایند انجام ارزیابی را به عهده داشتند. با توجه به شرایط موجود ناشی از شیوع بیماری کرونا، ممیزی این دوره بهصورت مجازی و با برگزاری ۱۴۸ جلسه انجام شد.
وی حوزههای تمرکز ممیزی خارجی شرکت فولاد مبارکه را در این دوره در قالب شش حوزه برشمرد: ۱-اطلاعرسانی، آموزش و اجرای صحیح دستورالعملها و گردش کار؛ ۲-کنترل شاخصهای فرایندی و تعریف اقدامات اصلاحی مرتبط؛ ۳-کنترل اقدامات اصلاحی/پروژههای بهبود مرتبط با کیفیت محصولات بهمنظور افزایش رضایت و کاهش ادعای مشتریان؛ ۴ -اقدامات تدوینشده جهت صرفهجویی مرتبط با کاهش مصرف انرژی؛ ۵-میزان پیشرفت اقدامات مرتبط با کاهش ریسکهای اولویتدار (ریسکهای H) نواحی؛ ۶ -میزان تحقق اهداف و پروژههای بهبود تعریفشده در حوزۀ محیطزیست.
نقوی در ادامه ضمن تبریک این موفقیت، به برگزاری بیش از ۳۵۰ جلسه ممیزی داخلی و خارجی در دو ماه گذشته بهصورت مجازی اشاره کرد و از کلیۀ همکاران در واحدهای شرکت بابت مشارکت در این فرایند تشکر نمود.
وی با تأکید بر اهمیت جاریسازی سیستمهای مدیریتی و نقش آنها در موفقیتهای شرکت فولاد مبارکه، خواستار ریشهیابی و رفع کلیۀ یافتههای بهدستآمده از فرایند ممیزی در زمانبندی اعلامشده گردید.
عباس اکبری محمدی معاون نیروی انسانی و سازماندهی و سرپرست معاونت بهرهبرداری شرکت فولاد مبارکه نیز در اختتامیۀ ممیزی خارجی استانداردهای یکپارچۀ مدیریتی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز تشکر از تیم ممیزی به جهت ارائۀ گزارش حوزههای بهبود، فرایند ممیزی را از مهمترین رویکردهای یادگیری و مؤثر در چرخۀ بهبود مستمر عنوان کرد و با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا از برگزاری بدون وقفۀ فرایند ممیزی در سال جاری ابراز خرسندی نمود.