ایراسین؛ شامگاه پنج شنبه، ۴۰ مدیر منتخب روابط عمومی شرکت های عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان در نشست صمیمی گردهم آمدند تا در هفته روابط عمومی و ارتباطات با گفتگو و تعامل سازنده اهمیت جایگاه روابط عمومی ها را در رسیدن به اهداف سازمانی بررسی کنند. در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران منتخب اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به صورت برخط، هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه، علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، بهنام ابراهیمی جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان و احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان حضور داشتند.
آشنایی و تعامل بیشتر؛ شاه کلید برگزاری نشست مدیران روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان
مهدی شایسته فرد، مدیر حوزه ریاست و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان هدف از تشکیل این نشست را آشنایی شرکت های مهم صنعتی استان اصفهان در ارتباطی چهره به چهره دانست.
وی افزود: برگزاری نشست های مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی اصفهان علاوه بر معرفی شرکت ها و آشنایی بیشتر با ظرفیت های بخش خصوصی، می تواند به هم افزایی و تعامل بخش خصوصی در رسیدن به اهداف نسل سوم اتاق بازرگانی استان اصفهان منتج شود.
این نشست تاثیر بسزایی در اقتصاد استان و کشور خواهد داشت
مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که به صورت برخط در این نشست حضور داشت ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: امیدوارم در ایجاد یک جامعه عالم و آگاه پیروز و موفق باشید؛ چراکه نقش ارتباطات و روابط عمومی درون سازمانی و برون سازمانی در آگاهی رسانی به آحاد جامعه مهم است و این رسالت اثربخش و قابل تاملی است.
وی اضافه کرد: نقش روابط عمومی شرکت ها در راستای نیل به آگاهی و دانش بشری است و در ارتباط و تعاملی دوجانبه با اتاق بازرگانی استان اصفهان می توان به اهداف دوره نهم دست یافت و در رسیدن به اهداف اتاق نسل سوم کوشید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: نقش مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی در توسعه جامعه اقتصادی استان اصفهان و کشور موثر است و برگزاری این نشست ها منجر به ایجاد سازوکارهای مطلوب در رسیدن به این مهم می شود.
وی افزود: نشست ۴۰ مدیر روابط عمومی منتخب اتاق بازرگانی تاثیر بسزایی در اقتصاد استان و کشور خواهد داشت و در راستای تعامل بین بنگاهی و تاثیرگذاری بر ایجاد جریان های اقتصادی در کشور موثر است و ماحصل این نشست ها اتفاقات خوبی را برای اقتصاد استان اصفهان رقم خواهد زد.
«فولاد مبارکه» همواره به دنبال تعامل و هم افزایی موثر با سازمانهای دولتی و خصوصی است
در ادامه، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه، در نشست صمیمانه مدیران منتخب روابط عمومی شرکت های عضو اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در ابتدا تشکر ویژه ای از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان دارم که در طول این سال ها همواره حامی رسانه و ارتباطات بودند و امیدوارم این نگاه ویژه و توجه خاص رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سرلوحه مدیران سازمانها قرار بگیرد؛ چرا که رسانه ها همواره در این زمینه با خلا حمایتی مواجه بوده اند.
نباتی نژاد به انتقال تجربیات مدیریتی خود در روابط عمومی سازمانهای مختلف پرداخت و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی سازمان های دولتی و همچنین مباحث مالی همواره یکی از مسائل اساسی روابط عمومی های سازمانها است اما تجربه بنده نشان می دهد که این موانع حل شدنی است.
وی بیان کرد: اگرچه مسائل رایج نظیر کمبود نیروی انسانی و مباحث مالی در شرکت فولاد مبارکه پررنگ نیست اما متاسفانه در چند ماه اخیر حواشی و سیاه نمایی درباره این شرکت ایجاد شده بود که در سه ماه گذشته سعی شد با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای این موضوع مرتفع شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه به حضورش در روابط عمومی این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه با بیش از ۲۰ هزار پرسنل یکی از شاخص ترین مجموعه های تولیدی کشور است و در سه ماه گذشته با بهره گیری از ابزارهای متنوع و نوین سعی کردیم ارتباط موثری با سایر بخش ها و حلقه های این زنجیره صنعتی و انتقال آن به جامعه داشته باشیم.
نگاه سنتی به روابط عمومی ها باید تغییر پیدا کند
وی به دیدار اخیر با روابط عمومی شرکت ذوب آهن هم گریزی زد و گفت: ما در فولاد مبارکه همواره به دنبال تعامل سازنده و هم افزایی موثر با سایر نهادها، سازمان ها و شرکت های صنعتی هستیم و از همین فرصت اعلام آمادگی می کنیم که نشست آتی در شرکت فولاد مبارکه و طی بازدید از این واحد صنعتی باشد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه نگاه سنتی حاکم بر روابط عمومی را مورد نقد قرار داد و گفت: باید از مسائل سنتی و رایج در روابط عمومی سازمان ها فاصله بگیریم و حتی در گذشته به دنبال تغییر عنوان روابط عمومی به ارتباطات بودم چراکه شاید تغییرنام بتواند بر اهمیت کارکرد نوین روابط عمومی تاکید کند.
باید شورایی از مدیران منتخب روابط عمومی با تمرکز بر تولید تشکیل شود
وی با اشاره به اینکه امروزه استفاده از روشهای قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز مخاطب هوشمند امروز نیست، افزود: تعامل سازنده با رسانه ها، آموزش و تربیت خبرنگاران تخصصی صنعت در رسیدن به اهداف روابط عمومی سازمانهای صنعتی موثر است. در سه ماه گذشته رویکرد روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تغییرات بنیادین به خود گرفته است که در جلسه آتی و پس از بازدید از این مجموعه عظیم صنعتی خاطرنشان خواهم کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه در پایان با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری بر موضوع «تولید» که در شعار سال تاکید کردند، پیشنهاد داد: تشکیل شورایی از مدیران منتخب روابط عمومی شرکت های عضو اتاق بازرگانی با تمرکز بر «تولید» می تواند اتفاقات مهمی در حوزه اطلاع رسانی و تقویت تولید واحدهای صنعتی دراستان اصفهان را فراهم کند.
بهبود کیفیت زندگی سرلوحه واحد توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، هم در این نشست به معرفی مجموعه واحد توسعه کسب و کار که به تازگی در اتاق بازرگانی استان اصفهان راه اندازی شده است، پرداخت وگفت: چرایی انتخاب این واحد در این است که می تواند سیستم کسب و کار را متحول کند.
وی افزود: شعار واحد توسعه کسب و کار «مدیریت چرخه کسب و کار به جای چرخ اقتصاد» است. چرا که خلق ارزش های جدید و راهبردی بر اساس نیازها و توانمندی های ارائه شده نظیر ارزش آفرینی، ثروت آفرینی و کارآفرینی می تواند موتور محرکه بهبود کیفیت زندگی شهروندان شود.
مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی تصریح کرد: خلق ارزش راهبرد بلندمدت، همه جانبه، متمرکز و متناسب با زمان و مکان برای ذینفعان و نقش آفرینان زیست بوم اقتصادی از اهداف واحد مدیریت توسعه کسب و کار در اتاق بازرگانی استان اصفهان خواهد بود.
وی اضافه کرد: مخاطب کلیدی این واحد، بنگاه های کوچک و متوسط است چراکه از چابکی، توانمندی، علاقه مندی و آمادگی برخوردار هستند و می توانند در مسیر برندسازی سازمانی و توسعه ارتباطات سازمانی گام بردارند.
شهیر مدیریت توسعه کسب و کار را با عبارت ۱+۹ معرفی کرد و گفت: مرکز توسعه تخصصی کسب و کار، مرکز جوانان کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا، مرکز شتاب دهنده های صادرات، تجارت الکترونیک، تخصصی بازاریابی، مرکز آموز و توسعه سرمایه انسانی، مرکز کارآفرینی و کسب و کار بانوان و خانواده، شورای تعالی سازمانی، کانون مشاورین زیست بوم و خبرگزاری اقتصادی بخش های مهم این واحد جدید در اتاق بازرگانی است.
وی افزود: اتاق های بازرگانی دو نسل «لابی گری با حاکمیت» و «رونق اقتصادی کسب و کار» را پشت سر گذاشته است و امروز بر نسل سوم که همانا «بهبود کیفیت زندگی» است؛ رسیده است و اتاق بازرگانی اصفهان هم با ایجاد مرکز توسعه تخصصی کسب و کار در همین مسیر قرار گرفته است.
ضرورت توسعه صنعت گردشگری دراصفهان
علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این نشست به ضرورت توسعه صنعت گردشگری در اصفهان پرداخت و گفت: اگرچه صنعت گردشگری در سرفصل های اتاق های بازرگانی، تعریف نشده است؛ اما با توجه به اهمیت و جایگاه استان اصفهان در صنعت گردشگری و صنایع دستی این موضوع در اتاق بازرگانی استان اصفهان مورد اهمیت قرار گرفته است.
وی افزود: اتاق بازرگانی در قالب نسل دوم و سوم به موضوع گردشگری وارد شده است و با ایجاد سایت «esfahanuntold.com» داستان های ناگفته از اصفهان را روایت می کند چراکه اصفهان با القابی نظیر «پایتخت صنایع دستی دنیا» می تواند رتبه جذب گردشگر خارجی را ارتقاء بخشد.
کرباسی زاده گفت: این مجموعه قصه های ناگفته اصفهان در ۶۰ ثانیه روایت می شود که از ۴ سال گذشته تاکنون گردآوری شده و از زبان نخبگان، هنرمندان و فرهیختگان شهر بیان می شود و در اختیار عموم مردم و گردشگران قرار می گیرد.
روابط عمومی؛ مدیریت چرخه اطلاعات
وی به نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی هم اشاره ای کرد و گفت: شاید تعریف جامع ومانع از روابط عمومی «مدیریت چرخه اطلاعات» باشد؛ چراکه نباید در دوران پساکرونا و پساتحریم فرصت سوزی کرد و نیاز است که متناسب با شرایط روز و با تکیه بر این تعریف وضعیت اقتصادی جامعه را رونق بخشید.
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: با «مدیریت چرخه اطلاعات» و اطلاع رسانی توام با امیدآفرینی می توان زمینه رونق اقتصادی کلانشهر اصفهان را فراهم کرد که برای نیل به این هدف، جایگاه روابط عمومی حائز اهمیت می شود.
گفتنی است در نشست صمیمانه مدیران روابط عمومی منتخب شرکت عضو اتاق بازرگانی، ۴۰ مدیر روابط عمومی منتخب صنایع اصفهان عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان، ضمن معرفی سازمان مربوطه، نقطه نظرات خود را با محوریت جایگاه و اهمیت ارتباطات و روابط عمومی و ضرورت تعامل بیشتر مدیران روابط عمومی را یادآور شدند و میزبانی شرکت فولاد مبارکه را برای برگزاری نشست دوم مدیران روابط عمومی به فال نیک گرفتند.