در دنیای کسب و کار و مدرن امروز رضایت مشتری از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست به شمار می رود. رضایت و عدم رضایت مشتریان تاثیر مستقیمی بر میزان سودآوری و رشد کسب وکار دارد و اگر رضایت واقعی مشتریان را بخواهیم به دست آوریم ، باید همیشه یک گام جلوتر از تصور ذهنی مشتریان درمورد کالاها و خدمات خود عمل کنیم و این امر بدون خلاقیت و نوآوری غیرممکن است.
لذا توجه و دنبال کردن رضایت مشتری و تلاش در جهت بهبود آن برای ایجاد مشتریانی وفادار که به عنوان سفیران نام تجاری شرکت قلمداد میگردند، امری بسیارضروری برای شرکت به شمار میرود.
عطا الله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اجلاس مشتری مداری سراسری مدیریت درباره موضوع مشتری مداری در این شرکت اظهار کرد: ارائه خدمات به موقع با کیفیت مطلوب می تواند قلب و جان مشتریان را تسخیر نموده و نام تجاری شرکت را از سایرین متمایز کند. بنابراین، ضروری است که نسبت به ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت دقت بسیار زیادی را به خرج دهیم.
تلاش ما در شرکت فولاد هرمزگان بر این است که با بررسی موضوع رضایت مشتری و دلایل اهمیت آن، علاوه بر ارتقای رضایت مشتریان به دنبال تعالی در عملیات و بهبود مستمر در ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت باشیم.
وی درباره اهمیت میزان مشتری محوری در شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: توجه به گرایش مشتریان در حقیقت نشان دهنده اهمیت و توجه ما به نیازها و انتظارات مشتریان است. تحقیقات انجام شده گواه این مطلب است که کسب وکارهایی که فاکتور توجه به گرایش های مشتریان را مهم تلقی می کنند، ۸۶ درصد بیشتر از دیگران در ایجاد حس اعتماد بین شرکت و مشتری موفق هستند.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه گفت: اگر ما توجه به خواسته های مشتریان را جزء اولویت های برنامه خود قرار دهیم ، مشتریان اشتیاق بالایی نسبت به محصولات شرکت پیدا خواهند کرد و به محصولات شرکت اعتماد خواهند کرد و این امر مطمئنا سودآوری و ارزش آفرینی زیادی را برای ما خواهد داشت.
ضمن اینکه اگر خواهان جلب اعتماد مشتری هستیم باید به گرایش مشتری توجه بیشتری داشته باشیم. مشتری وفادار علاوه بر اینکه نماینده برند ما می شود، می تواند کسب وکار و محصول ما را به سایر مشتریان دیگر و همکاران خود معرفی کند و مشتریان جدیدی را برای محصولات ما جذب کنند. این امر جدا از تاثیر فوق العاده ای که بر روی شهرت و محبوبیت برند ما می گذارد، سودآوری بالایی را برای شرکت تضمین خواهدکرد.
معروخانی افزود: امروزه سطح انتظارات مشتریان و نیاز مصرف کنندگان با گذشت زمان تغییر کرده است و سطح انتظارات آنها با توجه به اولویتهایشان در خصوص خرید محصول کیفی، تحویل به موقع، پاسخگویی سریع و ارائه خدمات مطلوب و تامین پایدار بالاتر رفته و رقابت تولیدکنندگان بر سر حفظ و افزایش سهم بازار بسیار تشدید یافته و لازم است تولیدکنندگان در زمینه قیمت، نحوه پرداخت و تحویل شرایط ویژه ای را به مشتریان ارائه بدهند تا بتوانند بازار را مدیریت کرده و متناسب با نیاز آنها منافع بلند مدت و پایدار خود را مد نظر قرار دهند.
وی ادامه داد: شرکت فولاد هرمزگان همواره برآن بوده با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی های توسعه بازار ، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا،اهداف و برنامه های خود را تهیه و تدوین می کند.بدین منظور ،کسب حداکثر رضایت مشتریان خود را به عنوان یکی از اولویت های مهم در تابلوی اهداف مصور ساخته و سعی می کند تا به انحای گوناگون از زمان دریافت درخواست از مشتریان تا زمان تحویل و حتی پس از آن حقوق مشتریان را مد نظر قرار دهد و در هر کجای این زنجیره حتی المقدور به نیازهای آن ها توجه کند.
مدیر عامل فولاد هرمرگان در توضیح از اهم اقدامات صورت گرفته در راستای جلب رضایت مشتریان اظهار داشت: سنجش دوره ای رضایت مشتریان، ارائه بازخوردها و اقدامات اصلاحی به مشتریان،تامین کالا مطابق نیاز آن ها و نوع کاربرد در محصول نهایی، ارائه تنوع در شرایط پرداخت،تحویل به موقع محصولات، بهبود مکانیزم های ارتباط با مشتریان از اهم اقدامات صورت گرفته در راستای جلب رضایت مشتریان در فولاد هرمزگان می باشد.
مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره دیگر اقدامات صورت گرفته جهت جلب مشتری اظهار کرد: تنوع در شرایط پرداخت، تخصیص اعتبارات مالی به مشتریان، کاهش زمان پذیرش مشتریان در کمتر از یک هفته کاری، تعریف پروژه مدیریت ارتباط با مشتریان و استقرار آن، تعریف پروژه سیستم پروفایل مشتریان جدید و بالقوه از طریق وبسایت شرکت، حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی به منظور ارتباط موثر در جذب و پذیرش مشتریان، کاهش زمان پاسخگویی تجاری در کمتر از یک روز، کاهش زمان پاسخگویی و تعاملات با مشتریان در خصوص شکایات مطرح شده در واحد فروش کمتر از سه روز کاری، بهبود ارائه خدمات مشاوره تجاری، تعاملات ویژه با مشتریان در قالب بازدیدهای ادواری، دعوت از مشتریان به شرکت،جلسات مشترک فی مابین و… نیز از جمله اقدامات اصلاحی صورت گرفته بر مبنای نظرسنجی انجام شده از مشتریان است.
وی در پایان اظهار کرد: به طور کل سیاست گذاری های مبتنی بر مشتری مداری و تکریم مشتریان موجب شده است شرکت فولاد هرمزگان همواره فراتر از الزامات و استاندارد گام برمیدارد و برآنیم تا در سال های آتی نیز به این فعالیت تداوم بخشیم.
به پاس تلاش های موثر شرکت فولاد اکسین خوزستان در اجرای پروژه ها درسالهای اخیر و…
همایش تخصصی تعالی در آستانه یازدهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی کشور به میزبانی شرکت…
در پی انتشار اخباری در برخی رسانهها مبنی بر «انتشار گاز فسژن در پتروشیمی کارون،…
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان: میزان مصرف فولاد ایران سالانه ۱۶ تا ۱۷ میلیون تن…
بر اساس طرح پایش عملکرد نیروگاههای حرارتی، توسط شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران، واحدهای…