×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۸ آبان , ۱۴۰۳
قانونی در مورد «کف قیمتی» بلیت هواپیما نداریم/ ۱۰ فروند هواپیمای جدید در سه ماه اخیر خریداری شد

«محمد محمدی بخش» روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در مورد سفرهای نوروزی، اظهار داشت: با تمامی ایرلاین‌ها مکاتبه شده که سازمان هواپیمایی با «کفِ قیمتی بلیت هواپیما» مخالف است.

وی درباره چرایی مقاومت ایرلاین‌ها درباره فروش بلیت با رعایت کف قیمت، افزود: در چرخه بازار موضوع رقابت و سبد قیمتی متنوعی وجود دارد، اما سازمان هواپیمایی از  اعمال قانون کف قیمتی حمایت نمی‌کند.

در برخورد با گران فروشی بلیت هواپیما، تعارف نداریم

محمدی بخش در پاسخ به ایرنا درباره فروش چارتری بلیت هواپیما و گران فروشی که به دلیل وجود واسطه‌ها و دلال‌ها وجود دارد، گفت: فروش چارتری تخلف است، اما وجود دارد و به زودی تعیین تکلیف می‌شود. 

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه سقف قیمت‌ها روی سایت انجمن شرکت‌های هوایی وجود دارد، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که از مجموعه معتبر بلیت هواپیما خرید کنند و هر گونه فروش بلیت بالاتر از سقف قیمت‌ها را چه از ایرلاین‌ها و چه آژانس‌ها به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: قیمت فروش اگر از سقف قیمتی بالاتر باشد، حتما با آن برخورد خواهد شد.

محمدی بخش تاکید کرد: درباره برخورد با گران فروشی بلیت هواپیما با هیچ دستگاهی تعارف ندارد و در صورت شکایت مردمی از گران فروشی تا مرحله برخورد تعزیراتی با ایرلاین‌ها و آژانس ها پیش خواهیم رفت.

رییس سازمان هواپیمایی تضتفه کرد: مدل اقتصادی ایرلاین‌ها باید تغییر کند تا از فروش چارتری دست بکشند. تلاش ما این است که سبد فروش ایرلاین‌ها مستقیم به درخواست مردم وصل شود.

 خرید هواپیماهای برجامی را پیگیری می‌کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره سرنوشت هواپیماهای برجامی و وضعیت پروازهای آن‌ها نیز گفت: در دوران برجام دو گروه هواپیما، یک گروه ایرباس و یک گروه ای. تی. آر خریداری شد، اما  به دلیل عدم تعهد اروپا در پشتیبانی از هواپیماها و عدم استمرار در تامین قطعات، نگهداری هواپیماها برای ایران بسیار سخت شده است.

وی با بیان اینکه تحریم صنعت در نگهداری هواپیماها اثر گذار بود،  اما باعث زمین گیری هواپیماهای برجامی نشد، ادامه داد: هفت فروند از هواپیماهای  ای. تی. آر خریداری شده در دوران برجام، اکنون فعال و پرواز انجام می‌دهند و ۲۵درصد هواپیماها معمولا باید در دوره تعمیر و نگهداری باشند، بنابراین اینکه باقی هواپیماهای برجامی در دوره تعمیر و نگهداری هستند، غیرعادی نیست، اما با شرایط بسیار سخت که امیدوارم تامین قطعات از اروپا اتفاق افتد.

رییس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: خرید هواپیماهای برجامی تکلیف نظام بوده و برای خرید آن نظردهی شده است، اکنون هم باید برای پرداخت تسهیلات و بدهی‌ها در سطح کلان تصمیم گیری شود تا هما هم به مسیر خود به قوت ادامه دهد.

محمدی بخش در عین حال خبر داد که در راستای انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها و ایجاد شرایط جدید با بازنگری در مفاد قراردادهای قبلی، مذاکرات مربوط به خرید هواپیما پیگیری خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.