×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳
قهرمانی سزاوارانه اسپانیا در اروپا؛ رویای انگلیس توسط ماتادورهای جوان دفن شد

دیدار فینال هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه المپیک برلین با قضاوت فرانسوا لتکسیه از کشور فرانسه بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم ملی اسپانیا به پایان رسید.

بعد از برگزاری مراسم زیبا افتتاحیه فینال در ورزشگاه برلین، جورجو کیه‌لینی مدافع سابق تیم ملی ایتالیا جام را به عنوان نماینده قهرمان دوره گذشته به ورزشگاه آورد.

ماتادورها بی‌تردید در مرحله گروهی چشم‌نوازترین فوتبال را ارائه و با کسب ۹ امتیاز بالاتر از ایتالیا، کرواسی و آلبانی جواز صعود را کسب کردند. شاگردان لوئیس دلافوئنته موفق شدند با حذف گرجستان، آلمان و فرانسه به فینال این رقبات‌ها صعود کنند و به دنبال کسب چهارمین قهرمانی در یورو بودند که در نهایت به این امر دست پیدا کردند.

در مقابل سه‌شیرها که قبل از آغاز مسابقات یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بودند، طرفداران خود را با ارائه بازی‌های ضعیف و کسالت‌آور، ناامید کردند. آنها با ۵ امتیاز در گروه C بالاتر از دانمارک، اسلوونی و صربستان موفق شدند جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کنند. شاگردان گرت ساوتگیت مسیری آسان‌تری داشتند و با حذف اسلواکی، سوییس و هلند موفق شدند برای دومین دوره متوالی به فینال این رقابت‌ها صعود کنند و به دنبال کسب اولین قهرمانی در یورو بودند که موفق نشدند به این امر دست پیدا کنند.

چهره‌های معروف زیادی از جمله ژاوی، خوان ماتا، یورگن کلوپ، داوید ویا، گرت بیل، ارسن ونگر، فیلیپ لام، یواخیم لوو ، سامی خدیرا و لوییس فیگو در ورزشگاه برلین حضور داشتند و این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کردند.

نیمه اول دیدار موقعیت خطرناکی بر روی دروازه دو تیم ایجاد نشد اما اسپانیا بیشتر از انگلیس توپ و میدان را در اختیار داشت. سرخ‌ها اما نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند و موفق شدند روی حرکت ماتادورهای جوان در دقیقه ۴۷ گل اول را به ثمر برسانند. حرکت پا به توپ لامین یامال با یک پاس تماشایی توپ را به نیکو ویلیامز رساند و ستاره اتلتیک بیلبائو با یک بغل پای دقیق دروازه پیکفورد را باز کرد.

انگلیس که چیزی برای از دست دادند نداشت رو به بازی تهاجمی آورد و موفق شد در دقیقه ۷۳ گل تساوی را به ثمر برساند، پاس در عرض ساکا در محوطه جریمه به بلینگهام رسید و این بازیکن در شرایطی نامتعادل، توپ را برای کول پالمر تعویض طلایی ساوتگیت کاشت و ستاره چلسی با یک ضربه تماشایی دروازه اونای سیمون را باز کرد.

این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۶ نوبت به تعویض طلایی دلافوئنته رسید، پاس در عرض زمینی مارک کوکوریا در محوطه جریمه انگلیس به میکل اویارزابال بازیکن تعویضی اسپانیا رسید و این بازیکن به سادگی هر چه تمام‌تر گل دوم را به ثمر رساند و اسپانیا موفق شد در نهایت به عنوان قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ دست پیدا کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.