قوانین دست و پاگیر مهم‌ترین چالش صادرات کشاورزی است

احمد وهاب زاده مدیرعامل شرکت آجیکس در گفت‌و گو با تجارت گردان ، در خصوص برنامه بلند مدت برای صادرات توضیح داد : یک سری قوانین خاص و دست و پاگیر وجود دارد که باعث شده ما نتوانیم بازار را به صورت ثابت رصد کنیم ؛ ما به عنوان صادر کننده باید برنامه بلند مدت یک یا دوساله داشته باشم تا بتوانم محصول صادراتی را مدیریت کنیم ولی متاسفانه با این قوانین دست و پاگیر بازار را از دست می دهیم.


درخواست ما از دولت بازگشت ثبات به بازار است
وی در ادامه اظهار داشت: ما تولید کنندگان از دولت تقاضا داریم ثبات را به بازار برگرداند چرا که برای صادرات یک بازار با ثابت لازم است و با تغییر قوانین قطعا بازار دچار مشکل شده و محصول ما خود به خود از بازار خارج می شود .
احمد وهاب زاده ادامه داد : ما در مورد برگرداندن ارز به کشور با مشکلات زیاد روبرو هستیم، متاسفانه مشوق صادراتی به ما داد نمی شود ، این درحالی است که از محصولات کشاورزی که همیشه معافیت از مالیات بود یک درصد به عنوان مالیات می گیرند ؛ البته قرار شده این موضوع تعیین تکلیف شده و این درصد از روی محصولات کشاورزی حذف شود .


ضربه قوانین دست و پاگیر به صادرات
مدیرعامل شرکت آجیکس با اشاره به جایگاه ویژه این محصول در بازارهای جهانی ، گفت: ما در حال حاضر با تلاش تیم حرفه ای و مجرب در تولید توانستیم به کشور های امریکا ، برزیل ، آفریقای جنوبی، قاره آفریقا، استرالیا، روسیه ، اتحادیه اروپا ، امارات ، هند ، صادرات داشته باشیم .
وهاب زاده ادامه داد : اما متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل عدم ثبات در بازار ارز و وضع قوانین دست و پا گیر، صادرات ما با مشکلات جدی مواجه شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک وضعیت کمی ثبات پیدا کند و ما بتوانیم جایگاه خود را در بازارهای جهانی حفظ کنیم ، در این صورت بدون شک سال آینده صادرات خوبی خواهیم شد .


کاهش ۴۰ درصدی تولید پسته در سال جاری
وی از کاهش تولید پسته در سال جاری خبر داد و افزود : پسته ای که امسال برداشت خواهد شد متاسفانه ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از سال پیش است چرا که دچار سرمازدگی شده و ما ناخودآگاه داریم بازار را از دست میدهیم. البته امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته گام های موثری در زمینه رفع موانع تولید و مشکلات پیش روی صادرات برداریم .

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

15 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

16 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

16 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

19 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

19 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

20 ساعت ago