×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | قیمت برق استخراج رمزارزها اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه مقررات تامین برق رمزارزها مشخص شد، گفت: بر اساس این مقررات قیمت برق مراکز استخراج رمزارزها به ازای هر کیلووات ساعت معادل متوسط قیمت صادراتی برق، ۹۶۵ تومان خواهد بود که در ۸ ماه از سال این میزان ۵۰ درصد مبلغ متوسط قیمت صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان و برای ۴ ماه گرم سال دو برابر قیمت متوسط صادراتی برق خواهد بود. 

۳۰۰ ساعت ممنوعیت مصرف

وی افزود: البته این مراکز امکان استفاده از برق را برای ۳۰۰ ساعت از سال یعنی ساعات اوج بحرانی مصرف و تیر و مرداد ندارند و در این ساعات استفاده از برق ممنوع است. 

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: هزینه انشعاب عمومی برق از این دسته از متقاضیان دریافت نخواهد شد.

شرایط تخیف

وی همچنین بیان کرد: تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده در صورتی که این مراکز بتوانند به طور مشترک و تجمیعی فعالیت کنند، برای میزان مصارف بالاتر از تخفیف بیشتر برخوردار خواهد بود، برای آنهایی که به شبکه انتقال برق متصل می‌شوند میزان تخیف ۲۰ درصد خواهد بود. علاوه بر آن در صورتی که از استخرهای داخلی برای تولید رمزارز استفاده کنند ۱۰ درصد دیگر به تخفیف اضافه خواهد شد و جمعا می‌توانیم ۳۵ درصد در این مبالغ تخفیف داشته باشیم.

استفاده غیرمجاز ممنوع است

رجبی مشهدی با بیان اینکه استفاده غیر مجاز از برق برای استخراج رمزارز ممنوع است، تاکید کرد:  با کسانی که از وزارت صمت مجوز نداشته و یا از انشعابات غیر قانونی برای تامین برق استفاده کنند برخورد قانونی صورت گرفته و به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد و خسارت نیز اخذ می‌شود و به کسانی هم که نسبت به شناسایی و اعلام این مراکز که به طور غیر مجاز برق تامین می‌کنند، پاداش تعلق می‌گیرد، میزان پاداش هم تا ۲۰ درصد میزان خسارت وارده خواهد بود.

وی ادامه داد: امکان استفاده از نیروگاه‌های کشور برای تامین برق فراهم نیست و باید از نیروگاه‌های جدید استفاده کنند که مستقل از شبکه هستند نرخ سوخت این دسته از نیروگاه‌ها نیز برابر ۷۰ درصد نرخ گاز صادرتی محاسبه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: ماینرها می‌توانند از برق تجدیدپذیر برای تامین برق استفاده کنند در این صورت شبکه برق به صورت پشتیبان عمل خواهد کرد و در صورتی که نیروگاه تجدیدپذیر استمرار برق نداشته و عدم قطعیت در تامین برق داشته باشند شبکه برق نسبت به پشتیبانی برق آنها اقدام خواهدکرد و  نرخ برق پشتیبانی برابر با قیمت برق رمزارزها است که در این مصوبه توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.