قیمت مرغ زنده، متعادل اما نرخ عرضه بی سر و سامان است

به گزارش تجارت گردان ، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل بازار مرغ کشور، فقط نبود نظارت در چرخه توزیع است؛ چراکه فعالیت دلالان در این چرخه کاملا قابل مشاهده است.

او افزود: دلالان در سایه بی تدبیری و نبودن نظارت به راحتی در حال فعالیت هستند و مرغ تازه را از کیلویی ۲۷ هزار تومان به کیلویی ۴۰ هزار تومان در سطح شهر رسانده اند.

رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی بیان کرد: این نظارت ناکافی از سوی ناظران باعث ایجاد التهاب و نابه سامانی در سراسر کشور شده است به طوری که در تهران با کمبود مرغ مواجه هستیم، اما در برخی استان‌ها مازاد تولید وجود دارد.

اسدالله نژاد ادامه داد: مرغداران مرغ‌های زنده خود را با قیمت مصوب و در نهایت هزار تومان گران‌تر به کشتارگاه‌ها می‌فروشند و با این وجود دچار ضرر می‌شوند، اما در این بین در چرخه توزیع افرادی هستند که محصول خود را دو برابر قیمت خرید می‌فروشند.

او تصریح کرد: در برخی استان‌های پُر تولید مانند گیلان با مازاد مرغ مواجه هستیم به طوری که تولید این استان ۵۰۰ تن، اما مصرف کمتر از ۲۰۰ تن است که اجازه خروج این مرغ‌ها به خارج از استان نیز داده نمی‌شود.

رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان ابراز کرد: فعالیت دلالان از این قسمت آغاز می‌شود که مرغ زنده را با قیمت مصوب از تولیدکنندگان این استان‌ها می‌خرند و با قیمت‌های نجومی در تهران به مغازه دار‌ها می‌فروشند.

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

8 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

9 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

9 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

12 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

12 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

12 ساعت ago