به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، سعید آتشبار بعد از ظهر چهارشنبه ۱۹ مرداد در بازدید از بخشهای مختلف پروژه موزه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: منابع و تجهیزات مناسبی شامل اسناد و اشیای تاریخی صنعت نفت برای انتقال دانش و تاریخ تحولات صنعت نفت گردآوری شده و ضرورت دارد با پیگیریهای فوری و ضروری موزه مسجدسلیمان هر چه سریعتر راه اندازی گردد.
آتشبار اذعان کرد مدیر عامل محترم، مهندس دانشی تاکید ویژه ای بر ساماندهی فوری و تسریع عملیات اجرایی پروژه دارند لذا بر همین اساس شیوه نامه تسریع عملیات اجرایی تدوین خواهد شد و با همفکری کارشناسات موزه در روابط عمومی مناطق نفتخیز و صاحب نظران، سند راهبردی مدیریت موزه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تدوین خواهد شد.
ابوذر شجاعی برجوئی مسئول موزه اکتشاف، حفاری و تولید نفت مسجدسلیمان نیز در این دیدار در خصوص وضعیت ساختمان اصلی، اجزای تشکیل دهنده موزه، گنجینهها، اشیا و تجهیزات موزهای جمعآوری شده توضیحاتی ارائه کرد.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش از آن نیز با حضور در اداره روابط عمومی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان با رییس و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد.
آتشبار در این نشست صمیمانه ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر مسجدسلیمان اظهار داشت: روابط عمومی امروز یک هنر و یک فن است که در جهت ایجاد تعامل و بهینهسازی ارتباطات انسانی و اداری توسط متخصصان این حرفه صورت میگیرد.
وی با عنوان اینکه هنر روابط عمومیها، معرفی ظرفیتها، داشتهها،خدمات وتوانمندی سازمان متبوع با استفاده از ترفندهای مختلف رسانهای و ارتباطاتی میباشد، بیان داشت: ضرورت دارد مدیران محترم صنعت نفت، نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی در تقویت اعتماد آحاد عموم را بیشتر درک کرده و با ارایه اطلاعات و اخبار مناسب از واحدهای زیرمجموعه، روابط عمومیها را در تدوین گزارش عملکرد و اخبار از ارایه خدمات صنعت نفت در حوزههای مختلف خصوصاً مسئولیت اجتماعی، بیش از پیش حمایت نمایند.
سرپرست روابط عمومی مناطق نفتخیز، همچنین ضمن تأکید بر لزوم خلق ایدههای نو و تفکر در روابط عمومیها گفت: باید با ایجاد کارگروههای تخصصی و دریافت ایدههای مختلف و راهگشا از عموم شهروندان اعم از منتقد، موافق و کارکنان سازمان، تلاش کنیم تا نفت در نفت محصور نباشد و ویترین ارزشمندی از خدمات، توانمندیها و ظرفیتهای این صنعت بزرگ و خدمتگزار به عموم خصوصاً نقش آفرینی در حوادث و بحرانهای بزرگ اجتماعی نظیر سیل، زلزله و حادثه ای نظیر ریزش ساختمان متروپل باشیم.
وی ادامه داد: امکانات نرم افزاری و سخت افزاری از حیث نیروی انسانی تجهیزات و محدودیتهای ساختار که بخشی از برخی قوانین به جای مانده از دولت قبل امکان تحرک بیشتر و انگیزه بیشتر در راستای فعالیت بهتر روابط عمومی ها در صنعت نفت را کاهش داده است با این وجود انتظارات زیادی از درون و هم از برون سازمان از روابط عمومی ها وجود دارد.
آتشبار، روابط عمومیها را یک اداره یا دستگاه عملیاتی دانست و افزود: جنس و ماهیت کار اینگونه است که میباید در ساعات غیر اداری نیز بخشی از روابط عمومیها مشغول به فعالیت باشند، لذا انتقال این حساسیت و سختیکار به مدیران ارشد و ایجاد درک متقابل بخشی از وظیفه ما میباشد.
وی ارتباط جدی با ذینفعان بیرون از سازمان و اقناع افکار عمومی، مهم ارزیابی کرد و گفت: در کنار ارتباط با خارج از سازمان، تعامل جدی با مدیریتهای درون سازمان جهت انعکاس عملکرد و معرفی جامع صنعت نفت یکی از وظایف مهم روابط عمومیها می باشد.
در ابتدای این نشست، قاسم صالحی مورکانی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و متصدیان بخشهای مختلف این اداره، گزارشی از اقدامات و برنامههای انجام شده و در دست اقدام ارایه نمودند.