×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
لزوم توجه به مقوله تامین مالی تولید در استان اصفهان

طغیانی اعلام کرد: متاسفانه نرخ تشکیل سرمایه در اقتصاد ایران طی ۱۰ سال اخیر به غیر از دو سال، یک نرخ منفی بوده است. ایران جزو کشورهای پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری است و انواع منابع برای تولید فراهم است اما سرمایه‌گذاری آن‌طور که باید در کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: بانک‌های کشور محدودیت‌های زیادی دارند و اینجاست که نقش بازار سرمایه نقش ویژه‌ای پیدا می‌کند.

نماینده مجلس با اشاره به ورود ناآگاهانه مردم به بازار سرمایه، تأثیرات منفی آن را بر این بازار تأکید کرد و گفت: “بازار سرمایه باید به عنوان پناهگاه سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شود و باید مسیر مناسبی برای جلب سرمایه‌گذاران ارائه دهیم.

طغیانی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از عاملان دسترسی دشوار به بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از دشوار بودن دسترسی به بازار سرمایه گلایه دارند و این مشکل باید برطرف شود. درخواست ما از سازمان فرابورس کشور، تسریع در رفع این مشکل به ویژه در استان اصفهان است.

وی به عدم اطلاع‌رسانی از پیشرفت‌های اقتصادی کشور انتقاد کرد و تأکید کرد: عدم اطلاع‌رسانی از پیشرفت اقتصادی کشور ناجوانمردانه بوده و اقتصاد کشور مورد هجوم رسانه‌هاست که قطعاً بر عملکرد دولت و مجلس تاثیرگذار است.

در پایان، نماینده اصفهان از نهادهای مالی و سرمایه‌ای خواست تا ارتباطات خود را با دولت و مجلس حفظ کرده و به تعاملات بیشتری در راستای توسعه بازار سرمایه کشور دعوت کرد. وی همچنین، تأکید کرد که تأمین مالی تولید در استان اصفهان نیز نیازمند توجه ویژه است و باید به این امر اهمیت داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.