×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم توسعه بومی سازی در صنعت فولاد

تجارت گردان | لزوم توسعه بومی سازی در صنعت فولاد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ آقای خداداد غریب پور در نشست با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، توسعه بومی سازی را از خواسته‌های اصلی مسئولان و فعالان این صنعت بیان کرد و گفت: شرکت‌های فولادی برای توفیق در بومی سازی باید در تامین نیاز‌های این صنعت تمرکز و اولویت بندی کنند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو (رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) افزود: سال گذشته در چنین روزهایی، برخی از تولیدکنندگان این صنعت با چالش‌هایی در تامین مواد اولیه مواجه بودند که در همکاری‌های ایمیدرو با بخش دولتی و شرکت‌های این حوزه، مشکل یاد شده رفع شد.
وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه با محوریت بومی سازی امضا شده که ضروری است با پیگیری انجمن فولاد، به مرحله امضای قرارداد برسد.

همزمان با سالروز کلنگ زنی ذوب آهن اصفهان در این نشست، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز گفت: ۲۳ دی امسال در دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد، میز ساخت داخل با حضور تولیدکنندگان و تامین کنندگان این صنعت تشکیل می‌شود.

رضا شهرستانی عضو هیئت رئیسه انجمن فولاد هم در این نشست گفت: فعالیت‌هایی که در حال حاضر در حوزه بومی سازی انجام می‌دهیم از اهداف نخستین فراتر رفته و هم اکنون بر روی فناوری‌های جدید کار می‌کنیم طوری که بخش‌های احیای مستقیم و ذوب، با توجه به اقلیم ایران و شرایط کم آبی توسعه پیدا کنند ضمن اینکه مصرف آب در این واحد‌ها باید به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد یا حذف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.