×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳
لهستان ۱ – ۳ اتریش/ فقط معجزه یاران لواندوفسکی را در جام نگه می‌دارد + فیلم

تیم‌های ملی لهستان و اتریش در دومین دیدارشان از گروه D یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف هم رفتند که اتریش موفق شد با ارائه یک بازی برتر با نتیجه سه بر یک پیروز شود.

این بازی برای هر دو تیم از اهمیت فراوانی برخوردار بود، زیرا اتریش در بازی اولش به فرانسه باخته بود و لهستان مقابل هلند شکست خورده بود و پیروزی در این مسابقه می‌توانست آنها را به جدول بازگرداند.

درحالیکه تنها ۹ دقیقه از شروع بازی گذشته بود گرنوت تراونه، مدافع ‏اتریش روی ارسال موونه با یک جهش بلند و ضربه سر دروازه شزنی را باز کرد. ‏

لهستانی‌ها در دقیقه ۳۰ توسط کریستوف پیونتک مهاجم ۲۸ ساله‌شان به گل تساوی رسیدند. زلنسکی کاپیتان لهستان از سمت راست ارسالی مواج به درون محوطه جریمه داشت و لهستان خط دفاع اتریش را به هم ریخت. در بازگشت شوت لهستانی‌ها توسط مدافعی که گل اتریش را زده بود برگردانده شد ولی کریستوف پیونتک در موقعیت مناسب حضور داشت تا توپ را به تور بچسباند و دوازدهمین گل ملی‌اش را به ثمر برساند.

در اواسط نیمه دوم روبرت لواندوفسکی کاپیتان سرشناس لهستانی‌ها که بازی اول را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و این مسابقه را نیز به همین دلیل از روی نیمکت آغاز کرد، به بازی آمد، اما روند لهستان تغییری نکرد و همچنان اتریش تیم برتر میدان بود.  

اتریش در دقیقه ۶۶ موفق شد توسط بائومگارتنر به دومین گل دست پیدا کند. درحالیکه لهستان برای گل تساوی تلاش می‌کرد، اتریش با یک حرکت تیمی می‌رفت که گل سوم را هم بزند، اما شزنی مهاجم حریف را سرنگون کرد تا ضربه پنالتی اعلام شود. آرناتوویچ کاپیتان ۳۵ ساله اتریش پنالتی را تبدیل به گل کرد تا کار لهستان تمام شود.

در ادامه اتریش بازهم فرصت‌هایی برای گلزنی داشت، اما درخشش شزنی مانع سنگین‌تر شدن شکست لهستان شد.  

شاگردان رانگنیک که در بازی اول با فرانسه هم نمایش خوبی داشتند، حالا با این برد یک مدعی برای قرار گرفتن در بین دو تیم برتر گروه و صعود به دور بعد هستند. لهستان هم در یک قدمی حذف قرار گرفته است. برد یا مساوی فرانسه در بازی امشب مقابل هلند، حکم حذف یاران لواندوفسکی را امضاء می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.