×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مالیات ۱۰درصدی بر حقوق ۱۰ تا ۱۴ میلیون صحت ندارد/جعفریان: من نگفتم با تصمیم مالیاتی مجلس، فرار مالیاتی زیاد می‌شود

جعفر قادری در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به شبهات رسانه ای در زمینه تدوین لایحه ای از سوی مجلس و دولت پیرو  اخذ مالیات ۱۰درصدی بر حقوق ۱۰ تا ۱۴ میلیون  و اظهارات غیر کارشناسانه در این موضوع گفت: ابتدا باید بگویم مجلس و دولت چنین موضوعی را پیگیری نکرده اند.

وی افزود: همچنین در خبر اعلامی، گفته شده که مجلس در این زمینه لایحه داده که باید گفت، به طور کلی مجلس طرح می دهد و لایحه از سوی دولت تدوین می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از برخی رسانه در نشر چنین اخباری بیان کرد: رسانه ها باید در نشر این قبیل اخبار دقت لازم را داشته باشند و بعد از بررسی های انجام داده براساس واقعیت، اخبار را بر روی خروجی خود قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساساً ما دو نوع مالیات بر درآمد داریم،بیان کرد: یک مالیات براشخاص حقیقی و دوم مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی بیان کرد: در این بخش شرکت ها به هر میزان که درآمد داشته باشند، مالیاتشان اخذ می شود و این موضوع بحث جدیدی نیست و سال هاست که شرایط بدین نحوه بوده و البته در دو سال گذشته این مالیات کاهش پیدا کرده و به ۱۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به موضوع پرداخت مالیات براساس قانون سامانه مؤدیان بیان کرد: این مالیات ستانی بر اساس عملکرد واحد صنفی اخذ می شود و فرقی ندارد که این واحد صنفی در چه گروهی کار می کند، البته ممکن است درصد این مالیات ستانی برای صنوف مختلف متفاوت باشد ولی عملاً این موضوع مالیات ستانی بر عملکرد است و می تواند ما را به سمت عدالت مالیاتی سوق دهد و جای ایراد و اشکالی ندارد  بنابراین ما نمی دانیم ایراد  اشکال گرفته شده به این موضوع چیست که این طور در برخی از رسانه ها منعکس شده است.

وی گفت: بنابراین باید تأکید کنم که مجلس و دولت طرح و لایحه ای را در زمینه اخذ مالیات ۱۰درصدی بر حقوق ۱۰ تا ۱۴ میلیون  دنبال نمی کنند.

لازم به ذکر است جعفریان، مشاورمالیاتی اتاق اصناف تهران در مصاحبه ای درباره مالیات ۱۰درصدی بر حقوق ۱۰ تا ۱۴ میلیون عنوان کرده بود: این طرح صد درصد اشتباه است؛ باید به جامعه این طرح مالیاتی را توضیح دهند، مگر می‌شود از حقوق ۱۰ میلیونی چنین مالیاتی گرفت؟ کدام اقتصاد در کدام کشور این گونه مالیات می‌گیرد؟ این لایحه مدل مصداقی ندارد و اصلا الگو مدیریتی مشخصی هم ندارد. وقتی مالیات افزایش پیدا کند باید وضع زندگی مردم بهتر شود، این‌ها با چه نشانه‌ای مالیات را افزایش داده اند؟ به نظرمن با این لایحه فرار مالیاتی زیاد می‌شود و صداقت مالی در بین مردم از بین می‌رود. مردم به اقتصاد نقدینگی رو می‌آورند و فرار مالیاتی خیلی بیشتر می‌شود.

جعفریان درباره انعکاس مطالب خود در برخی رسانه ها بیان کرد: رسانه ها از زبان بنده نوشته اند«با تصمیم مالیاتی مجلس، فرار مالیاتی زیاد می‌شود»  که باید بگویم بنده با این عنوان چنین چیزی را مطرح نکرده ام.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.