به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست؛ مانور پدافند غیرعامل “با فرض وقوع زلزله ” و تخریب مرکز تجزیه و مبادلات کشور و جایگزینی مرکز پردازش هوشمند مرسولات پستی خلیج فارس به عنوان هاب پستی با حضور محمد صمدایی؛ دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید محمد امامی؛ مدیر کل نظارت خدمات ارتباطی و فناوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دبیر کمیته پدافند غیرعامل و رگولاتوری،محمد اخلاقی؛ مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و حمایت از مشتری و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست، محسن وطنپرست؛ مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی و مهدی مقصودی؛ مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات کشور و عبدالرضا جنتی عطایی؛ مدیرکل پست استان تهران و محمد رحیمی؛ معاون دفتر ارتباطات و امور بینالملل و جمعی از معاونین، رؤسای ادارات و مسئولین واحدهای حراست، بازرسی و آیتی، مرکز تجزیه و مبادلات کشور برگزار شد.
بنابراین گزارش در جریان نشستی که پیش از اجرای مانور در مرکز پردازش هوشمند مرسولات پستی خلیج فارس برگزار شد، مهدی مقصودی مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات کشور، با بیان اینکه در زمان همهگیری ویروس کوید-۱۹ مرکز پردازش هوشمند مرسولات پستی خلیج فارس راه اندازی شد، گفت: «وجود این مرکز کمک قابل توجهی به کاهش بار ترافیک ورودی به مرکز تجزیه و مبادلات، سرعت بخشی به عملیات پستی و رضایت مشتریان داشته است.»
وی ادامه داد: «این مرکز مجهز به تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیستم هوشمند آماده سازی مرسولات، فضای عملیاتی وسیع و همچنین نیروی انسانی ماهر است و در شرایط اضطرار جایگزین مناسبی برای مرکز تجزیه و مبادلات است.»
محسن وطنپرست؛ مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی، به عنوان مسئول کارگروه زیر ساخت و عملیات پستی پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه، مرکز پردازش هوشمند مرسولات پستی خلیج فارس، به عنوان یک پایگاه پستی که از ترافیک و شلوغی شهر تهران فاصله دارد و از ظرفیت مکانی مناسبی برای انجام عملیات آمادهسازی و رهسپاری مرسولات پستی برخوردار است، گفت: «پیش از این نیز در زمان اوج ترافیک مرسولات پستی در جمعهیسیاه آذرماه و ترافیک پایان سال، از این مرکز استفاده کردهایم.»
محمد اخلاقی، مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و حمایت از مشتری به عنوان دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست، در تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت فرایندهای پستی در شرایط بحرانی و اضطرار، گفت: «طی هماهنگی و برنامه ریزی های کمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست، در شرایط بحرانی و توقف عملیات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات، مرسولات پستی از استانها و مناطق پستی تهران به مرکز خلیج فارس وارد شده و پس از آمادهسازی به خطوط پستی کشور که به ۹ محور اصلی گرگان، رشت، تبریز، ایلام، اهواز، بوشهر، هرمزگان، زاهدان و اصفهان تقسیم بندی شده اند، رهسپار میشوند.»
محمد صمدایی، دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان این نشست گفت: «تمامی زیرساختهای الکترونیک و فناوری اطلاعات، تجهیزات و ملزومات کاربردی و مرتبط پستی، به منظور جایگزینی این مرکز باید پیشبینی و آماده شود تا در شرایط اضطرار، عملیات پستی به سرعت از سر گرفته شده و اجرا گردد.»
وی همچنین، با اشاره به اصول مدیریت بحران که شامل؛ پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی است، عنوان کرد: «با اقدامات پیشگیرانه، آمادگی لازم و کافی را برای مقابله با بحران خواهیم داشت و در سریع ترین زمان ممکن، فرایندهای کاری را به وضعیت عادی بازگردانده می شود.»
محمد صمدایی، با تاکید بر لزوم و ضرورت ایمنسازی سازه و ساختمان مرکز تجزیه و مبادلات کشور و تقویت زیرساختهای آن به عنوان اصلی ترین مرکز اجرای عملیاتی پستی در کشور افزود: «ارکان اصلی مدیریت بحران، حفظ آرامش و اجرای صحیح و سریع دستورالعمل های ابلاغی ستاد مدیریت بحران و کمیتههای پدافند غیرعامل است.»
در ادامه تیم نظارت و اجرای مانور نسبت به اجرای سناریوی از قبل طراحی شده اقدام وبا اخذ بازخورد های عملیات اجرایی، به منظور آمادگی در مواجهه با رویدادهای واقعی تدابیر لازم و زیر ساختهای مورد نیاز بررسی و جمع بندی گردید.
سید مجید پرپنجی، مشاور وزیر و مدیر کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی…
مجمععمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی تندگویان (سهامی عام) در مرکز همایشهای بینالمللی پژوهشگاه…
رییس کل بیمه مرکزی: با توجه به عملکرد و ارائه خدمات شایسته بیمه آسیا و…
همایش بزرگ مدیران و روسای استان ها و شعب بیمه آسیا با محوریت اصلاح ترکیب…
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت پاکسان با موضوع تنفیذ معاملات…
بانک ملت صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ را…