C-Lab، مرکز نوآوری سامسونگ است که در آن ضمن تشویق فرهنگ خلاق سازمانی، ایدههای نوآورانه کارمندان دریافت و حمایت میشود. C-Lab Inside یکی از دو بخش اصلی مرکز نوآوری C-Lab است که از سال ۲۰۱۲ به منظور تبدیل ایدههای نوآورانه کارمندان سامسونگ به کسبوکارهای جدید راهاندازی شده است. C-Lab Outside یکی دیگر از بخشهای مرکز نوآوری سامسونگ است که در اکتبر ۲۰۱۸ راهاندازی شد و به عنوان برنامه شتابدهی استارتاپها در اکوسیستم استارتاپی کرهجنوبی فعالیت میکند.
پروژههای C-Lab Inside : متاورس و سبک زندگی کارمندان سامسونگ
سامسونگ پیش از معرفی استارتاپهای C-Lab Inside در نمایشگاه CES، این پروژهها را از نظر نوآوری، قابلیت پذیرش در بازار و کاربردی بودن مورد ارزیابی و بررسی قرار میدهد. سامسونگ در CES 2023 چهار استارتاپ برتر این بخش را معرفی کرد که عبارتند از :
- Meta-Running : یک پلتفرم متاورس برای یادگیری فرم صحیح دویدن
یک پلتفرم تمرینی در متاورس است که به کاربران کمک میکند تا در وضعیت مناسب بدوند. این پلتفرم موقعیت دویدن کاربر را در زمان واقعی در کنار فیلمهایی از یک دونده حرفهای که به روش صحیح میدود، نمایش میدهد و به کاهش آسیب کاربران کمک میکند.
- Polkamix : پلتفرم متاورس برای تجربه کامل یک کنسرت تعاملی
پلتفرم Polkamix امکانی را فراهم میکند تا شما بتوانید همزمان با اینکه در خانه خود نشستهاید، از شور و هیجان حضور در کنسرت های موسیقی لذت ببرید.
- Soom : مدیتیشن در شکلی جدید با امکان بازخورد آنی
با این نوآوری، کاربران علاقهمند به مراقبه و مدیتیشن، فضای جدیدی را تجربه میکنند که میتوانند از بازخورد آنی بهره ببرند.
- Falette : یک تحول دیجیتال سهبعدی در محصولات خانگی پارچهای
یک سرویس داخلی که تصاویر سه بعدی از محصولات پارچهای (بالش، رومیزی و…) را در اختیار کاربران قرار میدهد و به آنها کمک میکند تا در هنگام خرید، بهترین گزینه موجود را انتخاب کنند.
استارتاپهای C-Lab Outside : رباتها و هوش مصنوعی
C-Lab Outside که در اکتبر ۲۰۱۸ ایجاد شد، یک برنامه شتابدهنده استارتاپی است که برای تقویت اکوسیستم استارتاپی در کره راه اندازی شده است. به استارتآپهایی که در برنامه C-Lab Outside ثبتنام کردهاند، فضای کاری اداری، مشاوره تخصصی از کارمندان سامسونگ در زمینههای مالی و بازاریابی دیجیتال ارائه میشود. حمایتهای بیشتر شامل شراکت بالقوه شرکت سامسونگ و فرصتهایی برای حضور در نمایشگاههای تأثیرگذار فناوری اطلاعات مانند CES و KES (نمایشگاه الکترونیک کره) است.
سامسونگ از میان استارتاپهای رشد یافته در بخش C-Lab Outside، این پروژهها را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد :
- Ndotlight: راهحلی جذاب برای طراحی سه بعدی مبتنی بر وب
- Neubility: سرویس تحویل بسته از طریق روباتهای خودران
- · ۴۰FY: پلتفرم مراقبت از سلامت روان دیجیتال از معاینه تا درمان
- Cellico: چشم مصنوعی میکروبیونیک برای بیماران مبتلا به بیماری شبکیه
- Plask: یک ابزار ضبط حرکت و ویرایش انیمیشن مبتنی بر هوش مصنوعی
- Wrtn Technologies: آموزش نوشتن و خدمات ایجاد محتوا با استفاده از هوش مصنوعی
- Catius: ابزار هوش مصنوعی برای افزایش مهارتهای زبانی کودکان
- Erangtek: ابزار جدید اینترنت اشیا برای بهبود کیفیت تماس کاربران خانگی
سامسونگ به هدف خود در توسعه ۵۰۰ استارتاپ و پروژه در طول پنج سال دست یافته است
در سال ۲۰۱۸، سامسونگ اعلام کرد که ۳۰۰ استارتاپ کره ای را از طریق C-Lab Outside و ۲۰۰ پروژه را از طریق C-Lab Inside در یک دوره پنج ساله رشد خواهد داد. این شرکت تاکنون در مجموع ۵۰۶ استارتاپ و پروژه (۳۰۴ از C-Lab Outside و ۲۰۲ از C-Lab Inside) را توسعه داده است.
سامسونگ اخیرا Family C-Lab را هم به اکوسیستم استارتاپی خود اضافه کرده است. این بستر تازه، یک شبکه حرفهای منحصربهفرد است که از طریق آن، استارتاپهایی که کارشان در این مجموعه تمام شده، می توانند حتی پس از فراغت از C-Lab Outside یا جدا شدن از C-Lab به همکاری با سامسونگ ادامه دهند. سامسونگ همچنین با راهاندازی کمیته C-Lab Scale-Up قصد دارد به تدریج مشارکت و سرمایهگذاریها را برای خانواده C-Lab در آینده گسترش دهد.
https://tejaratgardan.ir/?p=226685