مجتمع سنگ آهن سنگان به زودی به بزرگترین تامین‌کننده سنگ آهن کشور تبدیل خواهد شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از واحد اطلاع رسانی و تبلیغات؛ علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با حضور در غرفه هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان گفت: منطقه‌ی ویژه معدنی سنگان یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور را در خود جای داده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این معدن می‌تواند زنجیره‌ی فولاد کشور را تامین کند. 

وی افزود: در حال حاضر، نزدیک به ۲۵ میلیون تن سنگ آهن از این معدن استخراج می‌شود که در اختیار واحدهای بزرگ تولید کنسانتره منطقه قرار می‌گیرد. این واحدها حدود ۱۲.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۵ میلیون تن گندله تولید می‌کنند که بخش مهمی از زنجیره‌ی فولاد کشور را تشکیل می‌دهند .

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که در حال انجام است، اکتشافات عمیق و جدی در معادن سنگان و در سطح استان خراسان رضوی است 

رسولیان تصریح کرد: با این اکتشافات، به ذخایر بهتری دست خواهیم یافت و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ که تاکید مقام معظم رهبری بر تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است، نقش اساسی ایفا کنیم و ظرفیت تولید سنگ آهن خود را به حدود ۳۷ میلیون تن در سال برسانیم. 

رسولیان با بیان اینکه  شرکت اپال پارسیان بخش مهمی از کنسانتره و گندله مورد نیاز کشور و زنجیره‌ی فولاد کشور را تامین می‌کند افزود: عدم وجود یا عدم فعالیت این شرکت‌ها می‌تواند اثرات بدی بر تولید فولاد در کشور داشته باشد 
 
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان بیان کرد: خوشبختانه، هر سال شاهد رشد این بنگاه‌ها و تولید کنسانتره و گندله بوده‌ایم و برنامه‌ی خوبی برای تولید واحد جدید تولید کنسانتره در منطقه داریم که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. رسولیان خاطر نشان کرد: در چهار ماه گذشته، جلسات شورای سرمایه‌گذاری را در مجموعه‌ی معدن دولتی برگزار کرده‌ایم. هدف ما توسعه‌ی واحدها، کمک به منطقه و تقویت زنجیره‌ی فولاد کشور است.  

وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته ، مقرر شده زنجیره‌ی فولاد منطقه را مطالعه و ارزیابی کنیم و امیدواریم به زودی کار مطالعه زنجیره‌ وار استان و منطقه انجام شود. این مسئله می‌تواند در افزایش تولید در شرق کشور با هدف صادرات و کاهش هزینه‌ها موثر باشد.  

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان اعلام کرد: شرکت‌های منطقه می‌توانند انجمن فولاد یا انجمن صنعت فولاد در استان خراسان تشکیل دهند که این نیز می‌تواند به تقویت زنجیره‌ی فولاد در منطقه کمک کند 

رسولیان تاکید کرد: تفاهماتی با دانشگاه‌ها برای برقراری ارتباط بهتر بین صنعت و دانشگاه انجام شده است. پارک علم و  فناوری منطقه نیز امسال به بهره‌برداری رسیده که می‌تواند به افزایش سطح تکنولوژی در صنعت فولاد کمک کند 

رسولیان در خاتمه ابراز نمود:  با عنایت خداوند متعال و همت نیروهای پر تلاش  و  زحمتکش منطقه اقدانات خوبی در راستای افزایش بهره‌وری در معادن منطقه داشته ایم و امیدواریم  به وضعیت مطلوب‌تری نیز دست  یابیم.

فتحنایی

Recent Posts

تندیس برنزین پیشتازان بهره‌وری به شرکت آلومینای ایران‌ اعطا شد

آیین تقدیر از شرکت‌های بهره‌ور و ۹ پروژه بهبود برتر در دهمین همایش جایزه بهره‌وری…

14 ساعت ago

ایمن ترین خودرو ساخت داخل در آستانه ورود به بازار/ عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری را در سال جاری

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، اعلام کرد: تا زمستان امسال، ظرفیت تولید…

14 ساعت ago

منطقه ویژه اقتصادی لامرد ۴ ستاره شد

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دهمین دوره ارزیابی جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران…

14 ساعت ago

مراسم کلنگ زنی یادمان شهید گمنام دفاع مقدس در پتروشیمی شهید تندگویان برگزار شد

پرچم عزای حسینی امروز یکشنبه هفدهم تیرماه همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری…

18 ساعت ago

موفقیت شرکت ملی مس در دهمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی/کسب تندیس برنزین

شرکت ملی صنایع مس ایران تندیس برنزین دهمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی…

18 ساعت ago

آغاز شمارش معکوس برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه البرز

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه البرز ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳…

18 ساعت ago