×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
مجمع عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس برگزار شد / مبین انرژی خلیج فارس ۱۸۰ تومان سود به ازای هر سهم توزیع کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین انرژی خلیج فارس، یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان یوتیلیتی در صنعت پتروشیمی ایران، روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ با حضور سهامداران و اعضای هیئت رئیسه در سالن پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.

در این مجمع که مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بود، مهندس مهدی فرزانه، مدیرعامل شرکت، گزارش جامعی از عملکرد هیئت مدیره را به مجمع عمومی سهامداران ارائه کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده، مبین انرژی خلیج فارس نقش کلیدی در پشتیبانی از ۳۱ درصد کل تولید ۷۸ میلیون تنی پتروشیمی ایران داشته است. همچنین این شرکت ۳۵ درصد از کل درآمد صادرات صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص داده است.

مهندس فرزانه در بخشی از گزارش خود به نقش حیاتی شرکت در تأمین یوتیلیتی برای شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و افزود: “مبین انرژی خلیج فارس سهم بسزایی در توسعه پروژه‌های فاز ۲ منطقه داشته است.”

در بخش مالی، گزارش هیئت مدیره نشان داد که شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ به فروشی حدود ۳۷۵ هزار میلیارد ریال دست یافته که منجر به سودی بالغ بر ۲۴۷ هزار میلیارد ریال شده است.

از دیگر نکات قابل توجه در گزارش می‌توان به افزایش چشمگیر تولید محصولات کلیدی از جمله نیتروژن و بخار اشاره کرد که به ترتیب ۱۱ و ۸ درصد از برنامه تولید پیش‌بینی شده فراتر رفته است. همچنین، شرکت در طول سال مالی گذشته هیچ‌گونه توقف تولیدی را تجربه نکرده که نشان‌دهنده کارایی عملیاتی بالای آن است.

مهندس فرزانه در ادامه به پیشرفت پروژه آپادانا اشاره کرد و گفت: “این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.”

در بخش چالش‌ها و چشم‌انداز آینده، هیئت مدیره به مواردی همچون قیمت‌گذاری محصولات توسط شورای رقابت، احتمال کاهش عرضه گاز طبیعی در فصل زمستان پیش رو اشاره کرد.

پس از ارائه گزارش، جلسه پرسش و پاسخ میان سهامداران و اعضای هیئت رئیسه مجمع برگزار شد.

در پایان مجمع، ضمن تصویب صورت‌های مالی و سایر دستورات جلسه مطابق آگهی دعوت منتشر شده، توزیع ۱۸۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.