×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳
مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان برگزار شد

مهدی کوهی در این مجمع ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و همچنین شهدای خدمت و به ویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی ، در تشریح گزارش هیات مدیره به مجمع گفت : شمولیت ماده ۱۴۱ ذوب آهن اصفهان در سال هایی که پشت سر گذاشتیم و به ویژه در سال گذشته، یکی از بزرگترین مشکلات این مجتمع عظیم صنعتی به شمار می رفت که سبب شد در زمینه برخورداری از تسهیلات بانکی، صدور ضمانت نامه ها و انجام عملیات بانکی با مشکلات عدیده ای مواجه شویم.

تجدید ارزیابی دارایی ها یک اقدام ماندگار در کارنامه ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد :  در این راستا اصلاح ساختار مالی این مجتمع عظیم صنعتی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها( طبقه زمین) و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان ها و دستگاههای اجرایی ذیربط در کشور و همچنین با تصویب هیات مدیره و در واپسین روزهای سال گذشته به عنوان یک اقدام تحولی و یک موفقیت بزرگ در کارنامه کاری ذوب آهن اصفهان ثبت شد که در این فرصت شایسته می دانم از مسئولین محترم ( وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صمت و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، شستا و صدرتامین ) تشکر و قدردانی نمایم. 

مهدی کوهی خاطرنشان کرد : ثمره این اقدام تحولی، افزایش سرمایه حدود ۸۴۲ درصدی برای سهامداران عزیز و همچنین به دنبال آن و در چارچوب قانون، برقراری تبادلات به صورت کامل با شبکه بانکی کشور بود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : افزایش سرمایه انجام شده، بازار سهامداری ذوب آهن اصفهان را به شدت سر زنده و شاداب نمود و فضای بسیار خوبی برای تولید و توسعه در این مجتمع بزرگ گشوده شده است و در سال جاری نیز افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات را انجام می دهیم که خدمت سهامداران اطلاع رسانی می شود .

خود تامینی ذوب آهن اصفهان در یوتیلیتی برق

وی افزود : بنیان گذاران ذوب آهن اصفهان به درستی و با دوراندیشی تمام نیروگاهها را در این مجتمع عظیم صنعتی بنا نهادند و امروز از ثمره این اقدام ماندگار ذوب آهن اصفهان با تولید حدود ۲۵۰ مگاوات برق، در زمینه تولید این یوتیلیتی موثر، خودتامین است.

وی در خصوص مواد اولیه گفت : در سال گذشته ما در زمینه مواد اولیه آهن دار به ویژه سنگ درشت دانه و ریز دانه شرایط بهتری داشتیم اما در زمینه مواد کربن دار (زغال داخلی) متاسفانه با چالش ها و محدودیت هایی مواجه شدیم. شرکت زغال سنگ پروده طبس با اورهال ناخواسته که همچنان نیز ادامه دارد مواجه شد و لذا زغال مورد نیاز برای خط تولید را دریافت نکردیم.

عدم توازن در زنجیره فولاد یک گلوگاه بزرگ

مهدی کوهی بیان کرد : عدم توازن در زنجیره تولید فولاد کشور که یکی از بارزترین نمادهای آن فولادساز شدن  شرکت های معدنی است، آسیب های بسیار زیادی را به فولادی ها وارد ساخت و ذوب آهن اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبود همچنین فولادی ها از مشوق های صادراتی سالیانه نیز بی بهره ماندند.

مرغوب ترین سنگ از معدن ققنوس در خط تولید شارژ شد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در زمینه تامین مواد اولیه، اجازه برداشت یک میلیون تن سنگ از معدن ققنوس برای این مجتمع عظیم صنعتی صادر شد، اظهار داشت : مرغوب ترین نوع سنگ در خط تولید ذوب آهن شارژ گردید.

وی افزود : برای تولید با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ درشت دانه و ریز دانه داریم که یک میلیون تن از معدن ققنوس تامین می شود و مطابق درخواستی که به وزارت صمت مبنی بر افزایش ظرفیت برداشت ارائه نمودیم در تلاش هستیم با نظر مساعد این وزارتخانه، سقف برداشت را تا حد ممکن افزایش دهیم.

شرکت معدنی ذوب آهن اصفهان، هاب تامین مواد اولیه می شوند

وی در خصوص فعالیت های شرکت های تابعه معدنی ذوب آهن اصفهان نیز بیان کرد : شرکت پویش معادن در منطقه سنگان به عنوان پیمانکار مستقر است و همچنین دو شرکت البزر شرقی و پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه نیز به عنوان هاب زغالی این مجتمع عظیم صنعتی افزایش تولید زغال را مبتنی بر رعایت اصول ایمنی با جدیت تمام دنبال می کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : کارشناسان برجسته از دو کشور روسیه و ترکیه نیز سایت ویزیت کامل و جامعی را از ذوب آهن اصفهان انجام دادند و بر اساس نظرات آنها روند تولید از جمله ترکیب مواد اولیه ، کاهش ضایعات و … در دستور کار قرار گرفته است که بحمدا… نتایج مثبت آن را در روند تولید شاهد هستیم و همچنین آثار مثبت آن در صورت های مالی امسال آشکار خواهد بود.

رکورد ورود مواد اولیه به ذوب آهن طی ۳۰ سال اخیر شکسته شد

مهدی کوهی تصریح کرد : از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال با همکاری بسیار خوب دو معاونت بهره برداری و بازرگانی، حجم قابل توجهی از مواد اولیه وارد ذوب آهن اصفهان شد که این اقدام در طی ۳۰ سال اخیر کم سابقه بوده است و این رویکرد تحولی همچنان نیز به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص برنامه ریزی برای کاهش ضایعات تولید نیز گفت: بر اساس جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی، فرایند تولید با دقت تمام رصد می شود و برنامه داریم ضایعات تولید را بیش از گذشته با استانداردها مطابقت دهیم تا کاهش قیمت تمام شده، نمود بیشتری داشته باشد.

پروژه های توسعه در آستانه افتتاح

مهدی کوهی در خصوص پروژه های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی نیز گفت : پروژه LF3 آماده بهره برداری است و به زودی با حضور مقامات کشوری افتتاح می شود، همچنین برای افتتاح پروژه پلنت اکسیژن در دهه فجر سال گذشته آمادگی کامل داشتیم که به دلیل محدودیت برق با وقفه ای مواجه شد اما هم اکنون آماده افتتاح است و دو پروژه LF1 و تصفیه خانه نیز تا پایان سال جاری به بهر داری می رسد و پروژه بازسازی باتری ۲ نیز که هم اکنون از پیشرفت ۱۵ درصدی برخوردار است با تامین مالی مناسب در دست اقدام قرار دارد.

فرایندهای شرکت بر پایه بودجه مصوب و با دورنمای سودآوری تنظیم می شود   

وی گفت : مبحث بعدی که در سودآوری ذوب آهن اصفهان نقش تعیین کننده ای دارد، بودجه تعیین شده برای این شرکت از سوی سهامدار عمده است که اصلاحیه بودجه پایان تیرماه به این مجتمع عظیم صنعتی ابلاغ شد و لذا برنامه داریم کلیه فرایندهای شرکت را در راستای سودآوری بر این اساس تعریف کنیم.  

مهدی کوهی خاطرنشان کرد : بازمهندسی استراتژی های فروش و توسعه بازار و همچنین تولید محصولات صنعتی و خاص بر اساس رصد هوشمندانه بازارهای داخلی و بین المللی نیز از جمله سایر برنامه های این مجتمع عظیم صنعتی به شمار می رود که در دست اقدام است.

ذوب آهن پیش به سوی به سوی خودتامینی در بخش آب   

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : در راستای خودتامینی در یکی دیگر از انرژی های مورد نیاز خط تولید (آب) نیز با مشارکت فعال در خط انتقال آب از خلیج فارس، برداشت آب از رودخانه زاینده رود را به حداقل ممکن می رسانیم.

ریل ملی بدون ترک تشریفات به راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها تحویل داده می شود 

وی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران توسعه راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها، سال گذشته گواهی تولید انحصاری ریل را از وزارت صمت دریافت نمود و لذا ریل ملی بدون ترک تشریفات در اختیار راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها قرار می گیرد.  

مهدی کوهی افزود : ریل تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس استاندارد روز دنیا هم اکنون در خطوط راه آهن کشور مانند میانه – اردبیل، همدان – سنندج، چابهار – زاهدان، رشت – کاسپین و… و همچنین خطوط متروی کلان شهر‌ها مانند مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شده است.

وی افزود : ریل سخت نیز از جمله سایر محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان است که ۲۵۰ تن از این محصول به متروی کلان شهر مشهد تحویل داده شد و سایر محورهای ریلی کشور نیز در حال مذاکره با این مجتمع عظیم صنعتی هستند. همچنین پالایشگاه اصفهان و برخی از شرکت های معدنی مانند گل گهر نیز در این خصوص با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه  منعقد نمودند.

رضایت رهبر معظم انقلاب از تولید ریل در ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : طی بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندیهای تولید داخل در دهه فجر سال گذشته، گزارش کاملی از فعالیت های ذوب آهن اصفهان در بخش های مختلف و محصولات تولیدی آن به ویژه ریل ملی خدمت ایشان ارائه شد که رضایت و خشنودی رهبر معظم انقلاب را در پی داشت. 

برنامه راهبردی سه ساله

وی همچنین برنامه های تحولی ذوب آهن اصفهان برای سه سال آینده را چنین برشمرد: اصلاح ساختار مالی، تامین پایدار مواد اولیه، تولید با رویکرد اقتصادی، بهره وری و کاهش نُرم مصارف و ضایعات، تعریف پروژه های توسعه ای و دانش بنیان، مدیریت اثربخش هزینه ها و کاهش بهای تمام شده، باز مهندسی استراتژی های فروش و توسعه سبد محصولات ارزش افزا .

بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت ذوب‌آهن اصفهان شامل صورت‌وضعیت‌های مالی برای سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۲ ، با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین سازمان حسابرسی به‌ عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت انتخاب گردید. ضمن اینکه روزنامه اطلاعات جهت درج اطلاعیه و آگهی‌های شرکت برای مدت یک سال ، تعیین گردید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.