مجوز ساخت ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه توسط صنایع صادر شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، محسن طرزطلب در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست صنایع پرمصرف فولادی ، معدنی و فلزی جهت احداث نیروگاه خود مصرف اظهار داشت: در این خصوص جلساتی با حضور مسئولان این صنایع و وزارت صمت برگزار شد طبق درخواست این صنایع ۱۳ پروژه در ۱۲ استان اجرایی می‌شود که از این مسیر ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه آماده سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ این پروژه‌ها توسط فولاد مبارکه به میزان ۱۵۰۰ مگاوات آلومینیوم المهدی ۵۰۰ مگاوات، صنایع مس ۸۰۰ مگاوات، فاز ۲ چادر ملو هزار مگاوات، فاز ۲ گل گهر ۱۳۰۰ مگاوات آلومینیوم جنوب ۵۰۰ مگاوات ، آلومینیوم ایلام ۵۰۰ مگاوات، آلومینیوم ایران ۱۴۰ مگاوات، خط انتقال آب از خلیخ فارس هزار مگاوات، توسعه معادن و فلزات ۷۹۶ مگاوات فولاد خوزستان ۵۰۰ مگاوات، ایمیدرو ۵۰۰ مگاوات است که در استان‌های اصفهان، هرمزگان، یزد، کرمان، فارس، مرکزی، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، آذربایجان شرقی، بوشهر و منطقه ویژه فارسیان به اجرا خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: ما موافقتنامه اصولی را صادر کردیم و به علاقمندان اعلام کردیم که مساعدت‌های لازم جهت تسریع در کار انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما واحدهای گازی در اختیار خود داریم که می‌توانیم آنها را در اختیار شرکت‌های فولادی و معدنی قرار دهیم تا تبدیل به سیکل ترکیبی شود این نیروگاه‌ها در حال بهره‌برداری بوده و به لحاظ سوخت نیز مشکلی ندارند.

وی یادآور شد: هر متقاضی بخش صنعت که از این مسیر ورود کند هم به توان تولید برق کشور اضافه کرده و هم سوخت جدید مصرف نمی‌شود.

طرزطلب بیان داشت: علاوه بر این ساختگاه لازم برای سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه جدید نیز داریم که می‌توانیم به متقاضیان بخش صنعت واگذار کنیم.

وی حجم سرمایه‌گذاری توسط صنایع یاد شده را شش میلیارد یورو برای تولید ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات برق عنوان کرد.

وی گفت: مدت اجرای پروژه‌ها برای اجرای سیکل ترکیبی سه سال و در بخش گاز ۱۵ تا ۱۸ ماه خواهد بود و عمده تجهیزات نیز از داخل کشور قابل تامین است. (ادامه دارد)

فتحنایی

Recent Posts

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

4 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

4 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

4 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

4 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

4 ساعت ago

بهره برداری از سایت جدید بانک ملت همزمان با عید سعید غدیرخم

همزمان با عید سعید غدیرخم، نسخه آزمایشی وب سایت جدید بانک ملت با امکانات ویژه…

4 ساعت ago