×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳
محدودیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام را حذف کنید| رفاه مصرف‌کنندگان باید در اولویت باشد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این نامه آمده است: «چنانچه مستحضرید، طی هفته‌های گذشته خبری مبنی بر محدودیت فعالیت رانندگان تاکسی‌های آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام گردید و به فاصله چند روز خبر دیگری مبنی بر محدودیت سفرهای بین جاده‌ای برای رانندگان تاکسی آنلاین توسط پلیس راهور به پلیس راه‌ها نیز منتشر شد.

نگاهی اجمالی به محتوای هر دو خبر نشان می‌دهد که علت ایجاد محدودیت‌های مذکور، رفاه مسافران یا ارائه قیمت کمتر یا خدمات با کیفیت‌تر نبوده است بلکه هدف پاسخگویی به اعتراضات تاکسی‌های رسمی فعال در فرودگاه و تاکسی‌های رسمی بین شهری میباشد.»

در ادامه بخشی از نامه پلیس راهور ذکر شده است: «فعالیت ناوگان پلاک شخصی و حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی و ماکسیم و … در حوزه حمل و نقل برون شهری … موجب تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادفات می شود». مشابه این اظهارات در مصاحبه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به چشم می‌خورد که عنوان داشته‌اند: «۱۲۰۰ تاکسی فرودگاهی در محیط فرودگاه حضور دارند و گاهی برای پذیرش مسافر تا چند ساعت در انتظار هستند و در مقابل گروهی از مسافربرهای شخصی هم مقابل ترمینال صف کشیدند …. در نهایت در پی اعتراض تاکسی‌های ویژه فرودگاه به دادسرای فرودگاه، به موضوع ورود کرد.»

در این نامه تاکید شده: «موارد فوق در حالی صورت گرفته که انتظار می رود در اتخاذ چنین تصمیماتی، رفاه مصرف کننده (مسافران) در اولویت قرار گیرد یا دست کم، رفاه ایشان قربانی تأمین رضایت رانندگان نشود. این در حالی است که اجرای هر یک از محدودیت‌های فوق، حق انتخاب مسافران را به شدت محدود کرده و مسافران را ناگزیر به استفاده از تاکسی های رسمی با قیمت چند برابری و بسیار بالاتر خواهد نمود.»

اسلامی خواستار برطرف شدن این محدودیت‌ها شده است: «بنا به مطالب عنوان شده و با لحاظ این که جلب رضایت رانندگان تاکسی رسمی قطعا از طرق دیگر از جمله بهره‌ور و بهینه کردن این ناوگان و استفاده از روش‌های نوین به جای شیوه‌های سنتی قابل تأمین است و اساسا نمی‌توان و نباید برای جلب رضایت یک گروه، به نفع ایشان انحصار ایجاد کرد، مستدعی است دستور فرمایند؛ محدودیت‌های مذکور که اثر مستقیم بر رفاه مسافر دارد برطرف گردد.»

در انتهای این نامه اعلام شده: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آمادگی خود را جهت برگزاری جلسات و ارائه راه حل متناسب با موضوع رفع نگرانی‌های موجود اعلام می‌دارد و بر این نکته تاکید می‌کند که جلب رضایت مشتری از یک سو و ارائه دهندگان خدمت از سوی دیگر، جز لاینفک اهداف سکوها (پلتفرمها) بوده و در این شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، ترجیح انحصاری یک سویه، تبعات و نارضایتی‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.»

گفتنی است این نامه به امضای اسلامی برای مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سید محمد رضا سید نورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، حسین فرهیدزاده، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، احمد اصانلو معاون وزیر و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، حسن مومنی، رئیس پلیس راه راهور فراجا، سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و حمیدرضا سیدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ارسال شده است.فایلهای پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.