Categories: راه و مسکن

محدودیت سنی اعزام حجاج ۶۵ سال است/ تاکنون مسافری با علائم آبله میمون گزارش نشده است/ مورد تایید بودن واکسن سینوفارم برای عربستان

حسن خوشخو سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص شرایط و ضوابط حج ۱۴۰۱ گفت: حجاج بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت باید سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند و اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج  بر اساس ضوابط کشورعربستان ممنوع شده است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: با توجه به توافقات انجام شده با کشورعربستان واکسن سینوفارم مورد تایید واقع شده است و با تمهیدات لازم از سوی سازمان حج و وزارت بهداشت گواهینامه لازم به حجاج ارائه خواهد شد.

خوشخو در ادامه با اشاره به کاهش محدودیت های پروازی در دنیا خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها محدودیت های پروازی را حذف کرده اند و فقط QR-Code واکسن مهم است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آبله میمون گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ورود مسافران به لحاظ رعایت الزامات بهداشتی برعهده وزارت بهداشت است، تاکنون آماری از ابتلا به آبله میمون اعلام نشده است.

خوشخو  در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پرواز درهفته از کشور به عتبات برقرار است و از تمام شهرهایی که درخواست باشد و زائر وجود داشته باشد پرواز برقرار می شود.سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با سفر اربعین نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین  پیک یک هفته ای داریم قطعا تمهیدات لازم انجام خواهد شد. 

فتحنایی

Recent Posts

آغاز مذاکرات برای ایجاد کانال مالی مشترک بین کشورهای اسلامی

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: مذاکرات دو و چند جانبه با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو…

5 ساعت ago

بیمه تجارت‌نو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان بیمه تجارت‌نو با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه…

5 ساعت ago

فولاد کویر در پیشگیری از حوادث در منطقه پیشتاز است

در مراسمی که به مناسبت ۷ مهر روز آتش‌نشان در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی آران و…

5 ساعت ago

چهارمین کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی برگزار می شود

سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یک سازمان جریان‌ساز و ادبیات‌ساز، مقوله‌های نوپدید و نوظهور مدیریت…

5 ساعت ago

تاکید مدیرعامل پتروشیمی ایلام بر خلق ارزش افزوده بیشتر در صنعت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران گفت: صنعت پتروشیمی کشور باید…

5 ساعت ago