×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: روابط عمومی ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف بخش صنعت و معدن کشور دارند/روابط عمومی ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه کنند

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری که به عنوان سخنران در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، امروز بیست و ششم دیماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل تالار خواجه نصیر مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، حضور یافت با اشاره به اهمیت روز افزون ارتباطات، اظهار داشت: امروزه با گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی در تمام ارکان زندگی و افزایش قدرت نرم رسانه ها در هدایت افکار عمومی نمی توان ظرفیت ها و توانمندی هایی روابط عمومی را نادیده گرفت و بدون توجه و تقویت این بخش مهم و حیاتی به موفقیت دست یافت؛ امروزه هم رسانه ها هوشمند شده اند و هم مخاطبین به همین جهت روابط عمومی ها به خصوص در بخش صنعت و معدن باید به دانش روز مجهز باشند.
وی افزود: توجه به این ظرفیت ها و کاربردها در عرصه های مختلف به ویژه صنعت و معدن مغفول مانده است و این کمبود و نارسایی در اطلاع رسانی عملکرد آنها آثار سوئی در پی دارد و روابط عمومی به عنوان عنصری سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوری اطلاعات و تدوین برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، نقشی اساسی دارد و شرکت ها و نهادهای مرتبط با امر تولید باید از قابلیت روابط عمومی ها در معرفی محصولات و افزایش اقبال عمومی به سمت مصرف تولیدات داخلی بهره ببرند.
وی اضافه کرد: روابط عمومی ها در توسعه بازار و تعمیق مدل های کسب و کار نقشی راهگشا دارند و این خود روابط عمومی ها هستند که باید جایگاهشان را در هر حوزه ای برجسته تر و سازنده تر کنند.
وی همچنین افزود: جایگاه روابط عمومی ها به عملکرد خودشان بستگی دارد و می توانند از طریق یک برنامه راهبردی و یک نقشه راه ارتباطی به ارتقا جایگاه روابط عمومی ها در سازمان متبوع کمک کنند.

روابط عمومی ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه کنند

دکتر مهری تأکید کرد: موضوع دیگری که می تواند نقش روابط عمومی را برجسته تر کند، تولید محتواست از منظر کارآفرینی فرصت ها یا کشف می شوند یا خلق می شوند و یا درک می شوند؛ محتوای خوب یک دارایی ارزشمند برای سازمان است و به حدی مهم است که از عبارت مهندسی محتوا یا مدیریت محتوا استفاده می شود و فرصت شناسی، مسأله شناسی و تلاش های جستجوگرایانه در تولید محتوا بسیار مهم هستند و در این مقوله روابط عمومی ها محتوا را باید از پنجره فرصت نگاه کنند.
دکتر مهری تصریح کرد: یکی از وظایف روابط عمومی ها، مدیریت بحران می باشد به عنوان مثال بحران کرونا را شاید بتوان بزرگترین مسئله و چالش قرن حاضر دانست که روابط عمومی ها در خروج از این بحران نقش جدی داشتند و از این بحران، درس ها و تجربیات زیادی برای مواجهه با بحران های احتمالی بدست آمد که یکی از آنها، نحوه آمادگی همیشگی برای مواجهه هوشمندانه با بحران و مدیریت صحیح افکار و جریان اطلاعات در خلال شرایط غیر منتظره و حساس در جامعه بود به طوری که روابط عمومی پساکرونا، روابط عمومی توانمندتری نسبت به روابط عمومی پیشاکرونا خواهد بود، زیرا با آموخته های جدید، ناگریز از توسعه، بهینه سازی و هوشمندسازی امکانات و روش های عمل خود خواهد بود.
دکتر مهری خاطرنشان کرد: نقش هایی که روابط عمومی در سازمانهای مرتبط با صنعت و معدن می توانند عهده دار آن باشند از این اصل سرچشمه می گیرد که اقتصاد، صنعت و ارائه خدمات، به مشتری مداری وابسته هستند، و روابط عمومی امکان تبلیغ غیر مستقیم و برنامه ریزی بلند مدت برای تعامل پایدار و مؤثر با مشتریان و امکان جلب رضایت هر چه بیشتر آنان را فراهم می کند و ارایه وجهه مناسب از سازمان و مطرح کردن نام (Brand) آن بر عهده روابط عمومی است.
وی عنوان داشت: همچنان که مقام معظم رهبری همواره امیدواری را مایه پیشرفت کشور می دانند، روابط عمومی ها باید منشاء امید به آینده و خودباوری باشند؛ روابط عمومی ها متولی ارایه گزارش و انعکاس عملکرد سازمان ها هستند و باید به عنوان رابط هر سازمان با ذینفعان وارد عمل شوند و این کارکرد در بخش صنعت و معدن می تواند مشهود تر باشد به طوری که لازم است روابط عمومی ها در سازمان های مرتبط با امر تولید به عنوان پلی بین صنایع مختلف و مردم باشند و اطلاعات درست که مبنای تصمیم گیریهای مهم اقتصادی و سرمایه گذاری است را منتشر نمایند و در این راستا، باید به بهترین فناوری ها و شیوه های مدرن ارتباطی و رسانه ای مجهز بوده و از متخصصان این حوزه کمک بگیرند و اکنون در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمند و چشم گیری اتفاق افتاده و در یک دهه اخیر بانک صنعت و معدن بیش از ۵ هزار طرح مختلف صنعتی و معدنی را با پرداخت ۶۸۲ هزار میلیارد ریال و ۱۴ میلیارد یورو به سرانجام رسانده و برای بیش از ۷۵ هزار نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.
وی در پایان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی، بیان داشت: سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با قدمت ۱۷ ساله و اهتمام در نشان دادن این توانایی ها، حرکتی ارزشمند است و باید از بسترهایی که فراهم می کند، برای پیشبرد اهداف سازمانی و … استفاده بهینه ای کرد.
گفتنی است، سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی هر ساله با همکاری “انجمن بین المللی روابط عمومی” و مشارکت حدود ۱۵۰ ارگان دولتی، غیردولتی، برندها و تعاونی برگزار می شود.
در این دوره، دکتر حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن، دکتر صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان سخنران در مراسم حضور داشتند.
در این مراسم از دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن تقدیر به عمل آمد و نشان ویژه این همایش به وی اهدا گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.