×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر: «سیمرغ» ابتکار مدیران پتروشیمی پردیس، افتخاری برای غدیر

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی پردیس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در آیین رونمایی سامانه یکپارچه مدیریت و راهبردی غدیر اظهار داشت: نرم‌افزار یکپارچه «سیمرغ» به همت مدیران موفق و باتجربه‌ پتروشیمی پردیس عملیاتی شد. ما سال‌ها دنبال راه‌اندازی سامانه بازرگانی بودیم که این مهم با راه‌اندازی سامانه سیمرغ محقق شد. در این سامانه فعالیت‌های متعددی نظیر بازرگانی، مالی، حمل و نقل و… انجام می‌شود و در تلاش هستیم تا امور تعمیراتی را هم به ظرفیت‌های این سامانه اضافه کنیم.
مهدی عبوری در آیین رونمایی از سامانه «سیمرغ» که در مجتمع پتروشیمی پردیس(عسلویه) محقق شد، گفت: راه‌اندازی این نرم‌افزار ابتکار بسیار خوبی بود، من از طراحان آن، این درخواست را دارم که این سامانه را برای دیگر پتروشیمی‌‌های عضو شرکت سرمایه‌گذاری غدیر فعال کنند. این اتفاق مبارکی است که بر پایه تلاش، دانش و تخصص در پتروشیمی پردیس محقق شده است.

پشتیبانی سامانه یکپارچه «سیمرغ» با هوش مصنوعی

مدیرعامل پتروشیمی پردیس نیز در حاشیه آیین رونمایی از نرم‌افزار یکپارچه «سیمرغ» گفت: در راستای ایجاد شفافیت و اجرای حاکمیت شرکتی در یک‌سال گذشته روی این نرم‏‌افزار کار کردیم. این نرم‌افزار بسیاری از چالش‌ها و مشکلات ما را در پتروشیمی پردیس در حوزه‌های تولید تا فروش مرتفع می‌کند. خوشبختانه این نرم‌افزار مجوزهای امنیت شبکه را از افتا و امنیت شبکه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با ۹۸٫۵ درصد ضریب امنیتی دریافت کرده است.

سیدمحمدرضا میری لواسانی تاکید کرد: این سامانه بسیار جذابی برای شرکت‌های پتروشیمی است که با پشتوانه هوش مصنوعی در شرکت های پتروشیمی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه ما در ابتدا ریسک‌های مالی و عملیاتی را بررسی کردیم و براساس چالش‌هایی که داشتیم نرم‌افزار «سیمرغ» را طراحی کردیم، بیان کرد: این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه است؛ از زمانی که ما خوراک را تحویل می‌گیریم، شروع می‌کند به تجزیه و تحلیل تولید ما، شاخص‌های تولید و فرایندی را بررسی می‌کند و کاغذبازی را از فرایند فروش محصول ما حذف می‌شود. مشتری‎های رجیستر شده ما می‎توانند در مناقصه معکوس زمانی شرکت کنند و به‌صورت اتوماتیک و هوشمند پی‌آی صادر شده و برای مشتری ارسال می‎شود.
میری لواسانی همچنین در مورد دیگر مزایای سامانه سیمرغ توضیح داد: رفع تعهد ارزی ما در سامانه بانک مرکزی نیز در این نرم‌افزار قرار داده شده است. صفر تا صد این نرم‌افزار در پتروشیمی پردیس نوشته شده و در هیچ شرکت پتروشیمی تاکنون مشابه آن وجود نداشته است. مهم‌ترین بخش این نرم افزار تحلیل داده‌هاست. ۱۷ سال سابقه نشریات تخصصی آرگوس و پرافرسی را به‎عنوان سورسینگ منابع به این نرم‎افزار دادیم و با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی سودآوری محصول ما در ماه‌های آینده برای مشتریان نشان داده می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی پردیس  گفت: در جشنواره خوارزمی امسال این نرم‌افزار را به عنوان نرم‌افزار جامع ERP صنعت پتروشیمی ارائه خواهیم داد. کل عملیات آن براساس هوش مصنوعی مدیریت می‌شود و هیچ فرایند انسان محوری در آن دخیل نیست. این نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین معضلات ما در حوزه گزارش‌گیری از تولید تا فروش را حل می‎کند و روی سودآوری ما به شدت تأثیر می‌گذارد.

ثبت رکورد تولید بالای ۳۰۰ هزار تن در سه بطور مستر
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در بخش دیگری از این مراسم گفت: از سال ۹۶ که فاز سوم پتروشیمی پردیس به بهره‌برداری رسید تا امروز، اولین بار هست که در سه ماه متمادی رکورد تولید بالای ۳۰۰ هزار تن ماهیانه را به نام خود ثبت می‌کند، این افتخاری برای مجموعه غدیر است که باید تداوم بیابد.
عبوری ادامه داد: مدیران و کارشناسان بسیار فعال و باتجربه ای در پتروشیمی پردیس با انگیزه بالا در حال تلاش هستند و این انگیزه بالا باعث تولید مستمر می شود، حتی قطعی ۷۲ روزه گاز در سال گذشته هم نتوانست این موضوع مهم را تحت تأثیر قرار دهد.
عبوری با تاکید بر اینکه ما باید افتخار کنیم که در مجموعه خود قانون جامعه خدمات ایثارگران را که مصوب مجلس شورای اسلامی است، رعایت می‌کنیم گفت: در پتروشیمی‌های زیرمجموعه غدیر گام‌های خوبی در این زمینه به‌ویژه در شرکت نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس برداشته شد و حدود ۶۰ درصد نیروها مشمول این قانون شدند که این قانون باید کامل اجرا شود و این نیروها به نیروهای رسمی پتروشیمی تبدیل شوند.
پیش از برگزاری آیین رونمایی از سامانه نرم‌افزار یکپارچه «سیمرغ» مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از روند تولید محصول اوره و آمونیاک در پتروشیمی پردیس و اسکله بارگیری اختصاصی این پتروشیمی و فرایند صادرات محصولات آن بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.