به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک دی، در مراسمی که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، فریدون رشیدی، نایب رییس هیئت مدیره، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک برگزار شد، رحیمی به عنوان مدیر امور بازرسی بانک دی معرفی شد.
در این مراسم، برات کریمی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) با اشاره به بهبودها و موفقیتهای اخیر بانک در شاخص های عملکردی گفت: بانک دی با تلاش همکاران خدوم و پایبندی به برنامه عملیاتی شعب طی چند ماه گذشته نتایج خوبی را در شاخص های مربوط به بهای تمام شده پول، وصول مطالبات و قرار گرفتن در مسیر سودآوری کسب کرده است که امیدوارم با توجه به برنامه های پیش روی بانک در فروش املاک مازاد و افزایش سرمایه بتوانیم این روند را با شناسایی فرصت های جدید تداوم ببخشیم.
وی با اشاره به لزوم تزریق ایده های نو در بدنه بانک تصریح کرد: هدف از انتصابات جدید، تزریق ایده های نو و بهره مندی از تجربیات مدیران با سابقه ای است که علاوه بر بهره مندی از موفقیت های مدیران پیشین بتوانند با رهبری خود بسترهای شکوفایی و خلاقیت را در بانک فراهم کنند.
مدیرعامل بانک دی ضمن قدردانی از تلاش های غلامرضا موحدی راد به اهمیت نقش بازرسی در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصهای مهم پس از رهبری سازمان، شاخص کنترل و نظارت است که اگر به درستی و با دقت انجام شود انضباط مالی، بهداشت اعتباری و اخلاق حرفهای در سازمان را به ارمغان میآورد.
کریمی با تاکید بر لزوم سیستمی شدن فرآیند بازرسی تصریح کرد: امروزه گسترش فناوری های نوین و سرعت تغییر و تحولات ایجاب می کند که از بازرسی حضوری و مبتنی بر بررسی فیزیکی اسناد بکاهیم و به سمت بازرسی سیستمی حرکت کنیم تا از این طریق علاوه بر کاهش هزینه های بازرسی بر تخصصی شدن، وحدت رویه، روز آمد شدن اطلاعات، تسریع در تجزیه و تحلیل و ردیابی انحرافات و خودکنترلی در سیستم نیز بیافزاییم.
وی در پایان سخنانش ضمن معارفه جمشید رحیمی به عنوان مدیرامور بازرسی گفت: رحیمی از مدیران توانمند، متخصص و باتجربه نظام بانکی کشور است که در کنار همکاران اداره بازرسی به انتقال تجربیات چندین ساله خود در حوزه بازرسی به همکاران جوان بانک خواهد پرداخت.
در ادامه این مراسم، فریدون رشیدی، نایب رییس هیئت مدیره ضمن قدردانی از فعالیت ها و اقدامات موحدیراد، وجود فرهنگ کنترلی توانمند را عاملی ضروری برای کارآمـدی نظام کنتـرل داخلی بانکها برشمرد و تاکید کرد: اگرچه برخورداری از یک فرهنـگ توانمنـد در زمینـه کنتـرل داخلـی لزوماً دسـتیابی سازمان به اهداف خود را تضمین نمیکند، اما نبود چنین فرهنگی زمینه عدم کشف اشتباهات و یا امکان وقوع رفتارهای مغایر ضوابط را فراهم میآورد.
رشیدی با اشاره به اهیمت نقش بازرسان در تحقق اهداف عالی بانک گفت: بازرسان باید با حضور در شعب علاوه بر بررسی دقیق کفایت کنترلهای داخلی، میزان انطباق عملیات شعبه با استراتژیها و اهداف کلان بانک، رعایت دستورالعمل های ابلاغی و موانع دستیابی شعب به سودآوری را نیز بررسی و ضمن راهنمایی واحدها موارد عدم انطباق را به اطلاع مدیران ارشد بانک برسانند.
در ادامه این مراسم، رحیمی، مدیر امور بازرسی جدید بانک ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، فرصت همکاری با بانک دی را مغتنم دانست و گفت: امیدوارم با اقدامات و تحولاتی که در این حوزه ایجاد می کنم بتوانم پاسخگوی این اعتماد باشم و گام موثری در مسیر تحقق اهداف بانک ارزش آفرین دی بردارم.
گفتنی است در این مراسم، با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزشمند غلامرضا موحدی راد قدردانی شد.
https://tejaratgardan.ir/?p=58786