×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳
مذاکره اصولی با مشتریان رمز موفقیت طرح تشویقی وصول مطالبات است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات، رشیدی در سمینار مجازی با کارکنان شعب سراسر کشور که در راستای اجرای برنامه های حوزه وصول مطالبات و ضرورت برنامه ریزی دقیق برای دستیابی به اهداف طرح تشویقی وصول مطالبات برگزار شد، تمامی کارکنان را به تلاش برای وصول مطالبات به ویژه به صورت نقدی تشویق کرد.
رشیدی با بیان این که این طرح با هدف تکریم مشتریان و تسریع در وصول مطالبات بانک اجرایی شده است، گفت: طرح تشویقی وصول مطالبات که حاصل همفکری با کارشناسان خبره بانک است در دو بخش امهال و بخشودگی تنظیم شده که باید شعب با توجه به در نظر گرفتن شرایط هر مشتری و حسب اختیارات اعلام شده  برای اجرای آن اقدام کنند.
نایب رییس هیئت مدیره بانک دی شیوه ارتباط مشتریان با بانک را در تعیین میزان بخشودگی آنان در حدود اعلام شده اختیارات موثر دانست و گفت: شعب باید تا پایان سال جاری و در زمان اجرای این طرح ضمن اطلاع‌رسانی به مشتریان مشمول از آنان دعوت کنند در فرصت باقیمانده برای بهره مندی از شرایط طرح تشویقی وصول مطالبات به شعبه مراجعه کنند و با مذاکره اصولی و صحیح، مشتریان را به پرداخت مطالباتشان تشویق کنند تا از این شرایط ویژه بهره مند شوند.
وی افزود: توجه به وثایق مشتریان مشمول در این طرح، حایز اهمیت است و اگر تسهیلات پرداختی به مشتری در قبال استحکام وثایق اعم از وثیقه غیرمنقول و نوع اول و دوم باشد برای اعمال بخشودگی کفایت می کند و در موارد خاص و مبالغ بیشتر از حدود اعلام شده، ضرورت دارد که موضوع برای تصمیم گیری به ستاد ارجاع شود.
رشیدی با بیان اینکه انتظار می رود در فرصت اعلام شده کارکنان شعب گام های اساسی برای افزایش وصول مطالبات بردارند گفت: اعضای هیئت مدیره و همکاران ستاد برای پاسخگویی به ابهامات شعب درباره طرح تشویقی وصول مطالبات و همراهی برای مذاکره با مشتریان مشمول طرح  آمادگی دارند و بدون شک با انگیزه و تلاشی که در کارکنان خدوم بانک مشاهده می شود در پایان سال جاری، مطالبات به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.
شعبانعلی داورپناه، معاون اعتبارات در این سمینار مجازی با اشاره به اهمیت وصول مطالبات بانک در روزهای پایانی سال گفت: برای نخستین بار در قالب طرح تشویقی وصول مطالبات حدود اختیارات بخشودگی جرایم دیرکرد مشتریان مشمول را به کمیته های اعتباری شعب واگذار کرده ایم و در زمینه اختیار امهال نیز طبق این بخشنامه حدود اختیارات شعبه را از ۱۲ ماه در سنوات گذشته به ۳۶ ماه افزایش داده ایم که بر این اساس امکان حل مسائل برای همکاران شعب فراهم شده است.
وی افزود:امیدوارم با تلاش تمامی همکاران شعب در پایان سال یک کارنامه درخشان و قابل قبول در حوزه وصول مطالبات داشته باشیم و بتوانیم در این زمان کوتاه با یک عملکرد قوی و منسجم بانک را در مسیر بهبود هدایت کنیم.
ناصر شریعتی، مدیرکل امور شعب و بازاریابی با تاکید به همکاران شعب برای دعوت از مشتریان مشمول طرح در فرصت باقی مانده به منظور بهره مندی از شرایط ویژه این طرح گفت: مطالبات، اصلی ترین دغدغه شعب و تاثیرگذار در صورت های مالی بانک است و انتظار می رود همکاران شعب برای وصول منابع راکد و بازگرداندن این منابع به چرخه اقتصاد و رسیدن به وضعیت بهبود در قالب اجرای طرح تشویقی وصول مطالبات تلاش مضاعف کنند.
اسمعیل جلائی، رییس اداره وصول مطالبات نیز در سمینار مجازی با کارکنان شعب ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای اجرایی شدن طرح از تاریخ ابلاغ به اخذ درخواست از مشتریان مشمول و ثبت شرایط به صورت شفاف و روشن در مصوبات تاکید کرد.
وی همچنین یادآور شد: در اجرای طرح تشویقی وصول مطالبات، کارکنان توجه داشته باشند که بخشودگی به وصول مطالبات نقدی تعلق می گیرد و مشمول جرایم مربوط به ضمانت نامه ها  و تهاتر  نمی شود.
جلائی با تاکید بر این که بخشودگی در این طرح صرفابه مانده جرایم تعلق می گیرد، افزود:  واریزی مشتریان در سنوات گذشته مشمول بخشودگی نمی شود و واریزی هایی که از تاریخ ۰۱/۱۱/۹۸ تا پایان سال جاری موجب مختومه شدن پرونده می شود، مشمول بخشودگی خواهد بود.
وی افزود: همکاران اداره پیگیری وصول مطالبات در زمان اجرای این طرح آماده پاسخگویی به همکاران شعب در تمامی زمینه های مربوط به این طرح هستند و برای تسریع در نتیجه در مذاکرات با مشتریان می توانند ایفای نقش نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.