×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مرحله دوم مبارزه با کرونا را پشت سر می‌گذاریم

تجارت گردان | مرحله دوم مبارزه با کرونا را پشت سر می‌گذاریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت افزود: از تمام مردمی که در این مدت به ما کمک کردند و همچنین از چهره‌های سیاسی که با سخنان خوبشان ما را یاری کردند تشکر می‌کنم و همچنین از روزنامه‌هایی که بعدا فعال خواهند شد انتظار داریم که آن‌ها هم ما را یاری کنند.
وی گفت: از نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف مردم و نهاد‌های مختلف و به ویژه از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که هر جا وقتی به یاری نیاز داشتیم به ما کمک کردند.
رئیس جمهور افزود: برای ما هم سلامت مهم است و هم تامین نیازمندی‌های ضروری مردم، هم علم مهم است و هم دین، هم دنیا و هم آخرت و نمی‌توان این امور را تفکیک کرد و همه این‌ها کنار هم هستند. امیدواریم عنایت حضرت ولی عصر (عج) شامل حال ما شود و بتوانیم هر چه سریع‌تر از این مرحله دشوار عبور کنیم.

امروز بیماری کرونا در مرحله کنترل است
رئیس جمهور گفت: امروز بیماری کرونا در مرحله کنترل است و اضطراب آنچنانی نداریم.
آقای حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه امروز در مرحله کنترل این بیماری هستیم، افزود: ما امروز اضطراب آنچنانی نداریم همه بخش‌های پزشکی ما آماده هستند و ما با هر بیمارستانی که تماس می‌گیریم و از آن‌ها سوال می‌پرسیم هم تخت خالی وجود دارد و هم بخش آی سی یو خالی است. ممکن است تخت خالی و یا آی سی یو خالی باشد، اما امروز هر دو این تخت‌ها خالی است، اما مردم باید یاری کنند.
رئیس جمهور گفت: هم سلامت مردم و هم مبارزه با کرونا و هم فعالیت اقتصادی و اجتماعی باید در چارچوب مقررات باشد و چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های پزشکی برای ما اصل است.
وی افزود: معیار برای تشخیص مشاغل پرخطر و درمان در زمینه این بیماری، وزارت بهداشت و درمان است و اگر جایی پروتکل وزارت بهداشت و درمان قابل جمع نیست، ولی سلامت مردم را ترجیح می‌دهیم.
آقای روحانی اضافه کرد: از شنبه مرحله جدید مبارزه با کرونا شروع و موج دوم آغاز می‌شود و این موج، همکاری بیشتری نیاز دارد و نیازمند موج همکاری با هم هستیم، چون می‌خواهیم فعالیت اقتصادی و نیز همزمان مبارزه با کرونا را انجام دهیم. یعنی آن مبارزه قبلی نشسته و در خانه بود و این مبارزه، مبارزه‌ای ایستاده در صحنه فعالیت اقتصادی است و سخت تر هم است. البته برخی از کشور‌ها، برخی از استان‌های خود را تفکیک کردند و برخی را باز گذاشتند و ما برای اجرای چنین راهکار‌هایی باید به تدریج قدم‌هایی را برداریم که این مورد هنوز زود است.
رئیس جمهور گفت: من دیروز با استان‌هایی صحبت می‌کردم که این استان‌ها در واقع استان‌های سفید هستند و خودشان هم می‌گفتند استان‌های سفید هستیم، اما از من خواسته اند که مدارس و دانشگاه‌ها در حال حاضر باز نشود و ما هم هیچ عجله‌ای در این خصوص نداریم، ممکن است برخی فعالیت‌های فرهنگی ما مانند سینما و تئاتر این طور باشد و نیز اماکن مقدس هم همین طور باشد، چنانچه در خیلی از جا‌ها باید صبر پیشه کرد و با تامل جلو رفت و در کسب و کار هم شرطش این است که تمام اصول باید مورد مراعات قرار بگیرد.
آقای روحانی افزود: هم وزارت بهداشت و هم درمان کار بسیار بزرگی کردند و برای تلفیق این امور کار مهمی انجام دادند. جلسات متعددی گذاشتند، نیرو‌های مسلح در همه موارد همکاری کردند و در این مورد هم همکاری می‌کنند و ما برای نظارت بر اصناف و کسب و کار نیازمند بسیج هستیم.
وی افزود: بنا شد وزارت بهداشت از نیروی بسیج استفاده کند و یا حتی حمل و نقل هم وابسته به شرایط است. چنانچه اگر میزان ظرفیت اتوبوس در حمل و نقل‌ها مشخص شود بعد از تکمیل ظرفیت باید درب اتوبوس بسته شود و ما باید با تلفیق این امور به جلو حرکت کنیم.
رئیس جمهور گفت: ما در این مرحله سه مرحله انجام دادیم، یکی از این موارد بحث کسب و کار‌های اقتصادی پرریسک است که تا اطلاع ثانوی کنار گذاشتیم. درمورد شهرستان‌ها هم اظهار داشتیم که از شنبه کسب و کار‌ها با پروتکل بهداشتی شروع شود، اما درباره تهران، این موارد را به تاخیر انداختیم تا شرایط ما شرایطی درست و مهیا باشد همانطور که وزارت بهداشت می‌گوید.

مقابله با کرونا، شنبه وارد مرحله سخت تری می‌شود
رئیس جمهور گفت: برای مقابله با بیماری کرونا، شنبه وارد مرحله سخت تری می‌شویم و با تمام قوا آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری ادامه می‌دهیم.
آقای حسن روحانی در جلسه هیئت دولت افزود: ما برای مبارزه با کرونا به کمک همه مردم، نیرو‌های مسلح و همه بخش‌ها و نیز برای ادامه راه نیازمندیم.
وی ادامه داد: اینکه می‌گویند دولت در یک زمان تلاشش برای مقابله با کرونا بود، اما حال تلاشش برای زندگی مردم است، درست نیست. ما از همان اول تلاشمان براساس مقابله با کرونا بود و ما از همان ابتدا برای زندگی مردم و مبارزه با کرونا تلاش کردیم.
رئیس جمهور گفت:​ما مرگ با کرونا را قبول نداریم و مرگ با فقر را نیز قبول نداریم و باید تمام نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم.
آقای روحانی ادامه داد: ما برای مقابله با کرونا، بنزین، برق و دیگر مایحتاج را می‌خواهیم لذا تمام نیازمندی‌ها را اولویت بندی کردیم و با مدنظر داشتن همه امور مهم، پیش می‌رویم.
وی افزود: این روند شروع شده است و با تمام قوا برای مقابله با کرونا آماده ایم و این مقابله تا روز جمعه ادامه دارد و شنبه مرحله سخت تری شروع می‌شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم با یک بیماری که اپیدمی است و سرایت می‌کند مقابله کنیم راحت‌ترین راه این است که مردم از خانه بیرون نروند، اما این شدنی نیست که همه از خانه خارج نشوند، چون یک مجموعه‌ای از مشاغل از جمله تولید و حمل و نقل باید در کشور وجود داشته باشد.
آقای روحانی گفت: ما دو مدل مردم داریم، یک سری مردم حقوق بگیر که حقوقشان را از دولت دریافت می‌کنند و اگر دو ماه درخانه بمانند مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید؛ البته باید ذکر کرد در کشور‌های دیگر درزمان کرونا ۶۰ درصد یا ۵۰ درصد حقوق کارمندان را پرداخت می‌کنند؛ اما ما فعلاً وارد این مبحث نمی‌شویم.
رئیس جمهور افزود: مدل دیگر؛ کارگران و کسانی هستند که کسب و کارشان تعطیل شده است. در این دو ماه بسیاری از کسبه، چک و اجاره مغازه شان مانده است و کارگران درصورتی که سرکار بروند، درآمد دارند.

همه موفقیت‌ها نتیجه همکاری مردم است
رئیس جمهور گفت: وزیر بهداشت بحث ورود کرونا را ۳۰ بهمن به ما اعلام کرد و در همان جلسه دولت من به صراحت اعلام کردم که به مردم اعلام شود که بیماری هست و باید مراقبت کنند.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در هیئت دولت افزود: البته آن زمان که ۳۰ بهمن به ما اعلام شد اول فقط در قم اعلام شد، اما بلافاصله روز بعد در اراک هم اعلام شد و متوجه شدیم که از قم شیوع یافته و به سایر جا‌ها رفته است.
رئیس جمهور گفت: الان که از استان‌های مختلف می‌پرسم کرونا چه وقتی به آن مناطق وارد شده است اکثر آن‌ها تقریبا دوم و سوم اسفند را اعلام می‌کنند که مسافری از جایی آمده و ویروس را منتقل کرده است.
آقای روحانی افزود: از همان روز اول ما تصمیم‌های لازم را در این خصوص گرفتیم و هیچ چیز را از مردم عزیز مخفی نکردیم و اساسا در مقابله با کرونا اصل کمک مردم و همکاری مردم است و بدون مردم نمی‌توانیم موفق شویم.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر الان در بسیاری از زمینه‌ها دست ما باز شده و شرایط بازار و مواد بهداشتی باز شده کار مردم بوده است و کار کارگاه‌ها بوده و همه به میدان آمده اند و در تامین مواد غذایی مشکل نداریم و وزارت کشاورزی پیش بینی می‌کند که امسال هم باز در گندم خودکفا خواهیم شد، این‌ها همه نتیجه تلاش مردم و کشاورزان است.
آقای روحانی گفت: اینکه امسال می‌بینید بارندگی‌ها در برخی جا‌ها شدید است و سیلاب هم هست، اما خسارت جزئی است به خاطر کار بزرگی است که از پارسال تا امسال شده است، همه اعم از تلاش‌های ستاد بحران و استانداری‌ها تا لایروبی رودخانه‌ها و کار وزارت نیرو و تکمیل سد‌ها در طول یکسال باعث شده است سیلاب‌ها مهار شود و سیلاب موجب خوشحالی ما می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به ورود سیلاب‌ها در سیستان و بلوچستان و مهار آن‌ها که خوشحال کننده است، گفت: با ادامه بارش‌ها تالاب‌ها پر و محیط زیست ما بهتر می‌شود و خبر خوش می‌شنویم.
آقای روحانی گفت: همه این‌ها نتایج کار یکسال گذشته است که کمتر اثر آن بیان می‌شود در حالی که باید در رسانه‌ها مطرح شود، چرا ما آماده شدیم به رغم بارندگی‌های زیاد که دلیل آن فعال‌تر و دقیق‌تر شدن سازمان هواشناسی است و سد‌های ما آماده‌تر است و جا‌هایی که احساس خطر می‌کردیم؛ سد‌ها را تخلیه کردیم و بسیاری از رود‌ها لایروبی شده است که مردم و همه بخش‌ها باهم انجام می‌دهند.
رئیس جمهور افزود: امروز هم در مقابله با کرونا فقط بحث دولت نیست بحث یکپارچگی ملت است.
آقای روحانی ادامه داد: امروز فاصله گذاری اجتماعی داریم و این برای سلامت ما درست است، اما پیوند‌های ملی ما باید از هر روز دیگری محکم‌تر باشد و نباید این فاصله اجتماعی فاصله میان اقشار و جناح‌های مختلف ایجاد کند، ما اتحاد و پیوند ملی می‌خواهیم و فاصله اجتماعی هم برای عبور از مشکلات است.

کاخ سفید در مسائل درمانی هم تروریست است
رئیس جمهور گفت: امریکایی‌ها همیشه یکجانبه گرا بودند و در مسئله بیماری کرونا هم به تفکرات نادرست خود ادامه می‌دهند.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت افزود: این در تاریخ باقی خواهد ماند که کاخ سفید که تا امروز در مسائل اقتصادی تروریست بود از امروز هم در مسائل درمانی تروریست خواهد بود و این ننگ تاریخی به نام امریکا باقی خواهد ماند.
رئیس جمهور با اشاره به مصوبه ۲۰۰۵ سازمان بهداشت جهانی درخصوص کمک کردن همه کشور‌ها به هم در زمینه بیماری کرونا گفت: امریکایی‌ها اخیرا این مصوبه را هم نقض کرده اند، اما ما علی رغم اقدامات تروریستی امریکا امیدواریم روابطمان با کشور‌های دوست ادامه داشته باشد هرچند نیازمندی هایمان را در داخل کشور می‌توانیم تولید کنیم.
آقای روحانی افزود: ما از همه مجامع بین المللی می‌خواهیم در شرایط بروز این بیماری به وظایف قانونی خودشان عمل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به عضویت ایران در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت: ما همواره سهمیه خودمان را پرداخت کرده ایم و بخشی از ذخایر ما در اختیار این نهادهاست و در صورتی که درخواست ما برای وام با تبعیض این سازمان‌ها روبرو شود نه برای ما قابل تحمل است و نه برای افکار عمومی جهان.
آقای روحانی افزود: بسیاری از کشور‌های جهان و اندیشمندان هم در بیانیه هایشان به صراحت اعلام کردند صندوق بین المللی پول باید به وظایفش عمل کند.
وی با بیان اینکه ما در طول ۵۰ سال گذشته از صندوق بین المللی پول چیزی نخواسته ایم، تاکید کرد: حالا بعد از این مدت که عضو صندوق هستیم و پولمان هم در آنجا ذخیره بوده در صورتی که در این شرایط سخت با عمل نکردن آن‌ها به وظایفشان روبرو شویم دنیا قضاوت دیگری نسبت به آن‌ها خواهد داشت.
آقای روحانی همچنین به چارچوب‌ها و آیین نامه‌های اقتصادی تدوین شده در جلسات هیئت دولت هم اشاره کرد و افزود: در حد توانمان قدم‌های بسیار خوبی برداشته و تصمیم گرفته ایم در ماه اردیبهشت همراه با پرداخت یارانه یک اعتبار یک میلیونی هم به خانواده‌ها بدهیم و به تدریج ظرف ۲۴ ماه از یارانه شان کم کنیم.
رئیس جمهور همچنین به درنظر گرفتن وام و تسهیلات برای کسب و کار‌های آسیب دیده هم اشاره و اظهار امیدواری کرد: مجموع این اقدامات اعتماد مردم را به زندگی بیشتر کند.

ذخایر خوبی در بخش کالا‌های اساسی داریم
رئیس جمهور گفت: دیروز به دقت آمار ذخایر کالا‌های اساسی را بررسی کردم و خوشبختانه در این بخش ذخایر خوبی داریم.
 آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیئت دولت افزود: ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف تولید ماسک، الکل و … به خودکفایی برسیم امروز وزارت صمت تلاش خوبی را شروع کرده و اصناف ما هم عملکرد خوبی نشان دادند.
وی اضافه کرد: خیلی از استان‌ها به من گفتند که ما می توانیم بیش ازاین الکل تولید کنیم و تنها نیازمند اعطای مجوز‌های لازم هستیم ما ازهمه فعالان، کارگران، مهندسان و … تشکر می‌کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد: این فعالان شرایط آرامی را برای جامعه ایجاد کرده اند من در این چند روز که با فعالان عرصه تولید در استان‌های مختلف صحبت کردم از آن‌ها درباره تعداد مبتلایان به این بیماری پرسیدم خوشبختانه هیچ موردی یافت نشد تنها در یک محل گفتند یکی دو نفر به این ویروس مبتلا شدند و سپس بهبود یافتند.
وی افزود: وزیر نفت هم حرف‌های خوشحال کننده‌ای زدند درباره اینکه هم فعالیت مثمرثمر داشتند و هم بارعایت موارد بهداشتی هیچ مورد مبتلایی نداشتند این به ما نشان می دهد ما می توانیم کار تولید خود را انجام دهیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیماری هم مبتلا نشویم.
اقای روحانی گفت: هدف ما از انجام فعالیت‌های تولیدی پاسخگویی به نیاز جامعه در حال حاضر و ماه‌های آینده است گندم ما وارد بازار میشود ومن ذخایر گندم را نگاه می‌کردم متوجه شدم که ذخایر خوبی داریم آمار همه کالا‌های اساسی را به دقت بررسی کردم و متوجه شدم در همه این زمینه‌ها ازجمله گندم، برنج، روغن وغیره هم ذخایر خوبی داریم.
وی افزود: قبلا هم اعلام کردم در جلسه اقتصادی هفته گذشته تصمیمات خوبی در سال ۹۹ اتخاذ کردیم که مردم چگونه و از کدام مراکز خرید نیازهایشان را تامین کنند و این به این معناست که صنعت، برق، نفت، گاز و دیگر بخش‌های کشور ما فعال هستند بخش بهداشت و درمان ما هم که جای خودش را دارد.

وفور مواد غذایی و بهداشتی با وجود تحریم‌
رئیس جمهور با اشاره به تولیداتی که در عرصه تجهیزات پزشکی و بهداشتی صورت گرفته است، گفت: امروز کادر درمانی با امکانات و تجهیزات کافی با خیال راحت به بیمارستان‌ها می‌روند و مردم در فروشگاه‌ها وفور موادغذایی و بهداشتی را مشاهده می‌کنند.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در جلسه امروز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از در اختیارگرفتن کیت‌های جدید تشخیص کرونا خبرداده است، اظهارداشت: این کیت‌ها مکمل کار‌های گذشته است؛ به ما نشان می‌دهد که آیا افراد ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته اند یا خیر.
رئیس جمهور افزود: این کیت‌ها نشان می‌دهند که آیا در بدن آنتی بادی تشکیل شده است یا خیر؟ این تشخیص در زمان بسیار کوتاهی اتفاق می‌افتد و می‌تواند در کنترل این بیماری بسیار موثر باشد.
آقای روحانی گفت: امروز این کیت می‌تواند به راحتی به افراد اطمینان و مجوز بدهد و فرد بداند که شرایطش به گونه‌ای است که لااقل برای مدتی می‌تواند مورد حفاظت و حراست این آنتی بادی باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر روز که پیش می‌رویم در علم و دانش و تولید پیشرفت داریم، اظهارداشت: این پیشرفت‌های ما در ماسک، ماده ضدعفونی کننده، تجهیزات پزشکی و امروز هم در تولید دستگاه تنفس مصنوعی اتفاق افتاده است.
آقای روحانی افزود: دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به دست عزیزانمان در داخل کشور تولید می‌شود و می‌تواند نیاز جامعه پزشکی ما را تامین کند. دستگاه سی تی اسکن هم در داخل تولید می‌شود که می‌توانیم تولیدات را افزایش هم بدهیم؛ بنابراین هم در تجهیزات پزشکی و هم در تجهیزات عفونی و نیازمندی‌های مردم و کادر درمانی قدم بسیار خوبی برداشته شده است.
رئیس جمهور با اشاره به روز‌های اول شیوع کرونا در جهان گفت: وقتی تعدادی از دانشجویان ایرانی مقیم چین می‌خواستند به ایران بیایند ما نمی‌دانستیم چه کار باید بکنیم و این‌ها کجا باید قرنطینه شوند؛ ​ هرجا اعلام می‌شد به یک صورتی شانه خالی می‌کردند. علت هم از ترس ویروس کرونا بود یعنی این بیماری چنان وحشتی ایجاد کرده بود که کسی همکاری نمی‌کرد.
آقای روحانی افزود: وقتی هم که این بیماری در کشور ما شایع شد در روز‌های اولیه ترس و وحشت زیادی را ایجاد می‌کرد. دلیلش روشن بود؛ چون تجهیزات و آمادگی لازم از روز اول فراهم نبود، امروز وقتی پرستار ما می‌تواند از نظر لباس، گان، ماسک و سایر تجهیزات امکانات داشته باشد با اطمینان خاطر به بیمارستان می‌رود و کار درمان را انجام می‌دهد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تلاش برای تولید در کشور در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا قابل توجه است، گفت: درحال حاضر مردم در زمینه موادغذایی و حتی مواد بهداشتی وفور را مشاهده می‌کنند و ما امیدواریم در زمینه ماسک و امثال این‌ها هم در آینده نزدیک بتوانیم به خودکفایی برسیم. امروز وزارت صمت و اصناف کار‌های خوبی را شروع کردند.

دستاورد‌های هسته‌ای به کمک بهداشت و درمان می‌آید
رئیس جمهور گفت: دستاورد‌های هسته‌ای ما به کمک بهداشت و درمان می‌آید و در این زمینه جایگاه خاصی دارد.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به اینکه بیستم فروردین روز انرژی هسته‌ای است افزود: ما همه ساله در این روز جشنی برگزار می‌کردیم و هر ساله افتتاح‌های بسیار فراوانی داریم. امسال هم از سال گذشته به این منظور برنامه ریزی شده بود، ولی این ایام برای اجتماعات فرصت نبود.
وی اضافه کرد: بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که پیدا کردیم از اردیبهشت پارسال برنامه ریزی شده بود و ما قدم به قدم مسیر را برای فعالیت باز کردیم و همه محققان فعالیت‌ها را ادامه دادند و به دستاورد‌های بزرگی رسیدند.
رئیس جمهور گفت: ما در یکی از استان‌ها دیدیم که چطور همه ماسک‌ها را پرتودهی می‌کنند در عین حال پیشرفت‌های هسته‌ای در زمینه کشاورزی و غیر کشاورزی و در همه بخش‌ها قابل استفاده است.
اقای روحانی افزود: موضوع کرونا گرچه برای ما سختی‌های زیادی دارد، اما در زمینه علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان و بخش سلامت و پزشکی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.
وی گفت: امروز در زمینه کیت‌های آزمایشگاهی کم کم روی پای خودمان هستیم و تولیدات داخلی در اختیار خودمان قرار می‌گیرد و روز به روز این کیت‌ها با فناوری‌های جدیدی صورت می‌گیرد.
رئیس جمهور اضافه کرد: در نمایشگاهی که چند روز قبل بازدید کردیم در زمینه سی تی اسکن دیدیم که در فاصله کوتاهی عکس را تفسیر می‌کنند و این تلاش‌ها در زمینه علم ودانش صورت می‌گیرد.

مهم امید به آینده است
رئیس جمهور گفت: آنچه برای ما مهم است امید به آینده است و از امید بالاتر آمادگی انتظار ظهور حضرت ولی عصر (عج) است که هم به معنای امید به آینده و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است.
آقای روحانی در سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت افزود: می‌توان دید که هر کس در عمل و زندگی اش آیا واقعا منتظر است یا نیست؛ آنکه در زندگی فردی و جمعی اش الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است معلوم است که منتظر است و همانطور که در رویات آمده است فرمود شیعیان ما را از عمل آن‌ها بشناسید آن‌هایی که در عمل مسیر درست را انتخاب کرده اند و امامت ائمه هدی (ع) را در عمل آن‌ها مشاهده می‌کنیم آن‌ها شیعیان واقعی هستند.
وی گفت: بنابراین در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد و سراسر زندگی ما باید امید باشد و اعتقاد به اینکه پشت سر هر پیچیدگی‌ها و بن بست هایی، فرج است؛ فرج به همین معناست که گشایش خواهد بود اینکه ما بگویم بن بست و گره بازنشدنی است این نباید در ذهنیت ما باشد و همیشه باید منتظر گشایش و فرج باشیم.
رئیس جمهور افزود: دراین مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگری ما نیازمند این اعتقاد و عقیده هستیم و این انتظار هر قدر بیشتر و قوی‌تر شود سکون و آرامش جهان بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود.
وی گفت: مهدویت به ما جهان بینی واقعی می‌دهد و می‌گوید آینده جهان، صلح و عدالت است و پایان همه گره‌ها فرج و گشایش واقعی است بنابراین این ایمان و اعتقاد می‌تواند به زندگی ما نشاط بدهد و از ناامیدی ما را نجات دهد و از غم و افسردگی ما را برهاند وآینده جهان را باشکوه، زیبا و پر از عدل و داد کند و این قسط و عدل سراسر جهان را فرا می‌گیرد.
اقای روحانی افزود: بنابراین عید بسیار مهمی داریم و روز نیمه شعبان عید بزرگ ماست و امیدواریم که عنایت و دعای آن حضرت دست همه ما را بگیرد و این ایام سخت سریع‌تر برطرف شود و مردم در شرایط عادی و با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و شخصی خودشان ادامه دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.