×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مردم برای خرید کالا احساسی برخورد نکنند

تجارت گردان | مردم برای خرید کالا احساسی برخورد نکنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از اصناف ایران مجتبی صفایی در خصوص تامین کاهای اساسی شب عید اظهار کرد: هر بار در کشور بحران‌های مختلف اقتصادی و بهداشتی رخ می‌دهد به ناچار در حوزه تامین کالاهای اساسی با برخی اختلال‌ها رو به رو می‌شویم. در چنین مواقعی مردم برای خرید کالا در بازار احساسی برخورد می‌کنند همین موضوع باعث می‌شود در نظام توزیعی مشکلاتی ایجاد شود؛ به عنوان مثال از زمان شیوع بیماری کرونا در ایران در تامین اقلام اساسی و همچنین کالاهای بهداشتی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

مجتبی صفایی افزود: در حال حاضر فعالیت بنگاه‌های تولیدی در حوزه اقلام بهداشتی سه برابر شده است. یعنی فعالان این حوزه برای تامین اقلام اساسی مردم سه شیفت مشغول کار هستند؛ این در حالی است که نه تنها در حوزه بهداشتی بلکه تقاضای مردم در تامین برخی اقلام خوراکی چهار برابر شده است. یعنی برخی از مردم با خرید بیش از حد و انبار کالاها در انبارهایشان نظام توزیع را دچار اختلال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سطح بازار هیچ کمبود کالا مشاهده نمی‌شود و تولیدکنندگان برای تامین نیاز مردم در حال فعالیت هستند.

صفایی در توصیه‌ای به مردم گفت: تقاضای ما از مردم این است که برای خرید کالاها احساسی برخورد نکنند و فرصت خرید کالا را از دیگر هموطنان و همنوعان خود نگیرند. حجم بالای تقاضا باعث می‌شود که تولیدکنندگان در شبانه روز هر چقدر هم به تولید کالا مشغول باشند باز هم در نظام توزیع دچار چالش خواهند شد. قطعا با همکاری و تعامل بیشتر میان مردم، این دوران بحرانی را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

سخنگوی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: برای تامین نیاز مردم در شب عید تمهیداتی مبنی بر برگزاری نمایشگاه بهاره را در دستور کار قرار دادیم اما به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه کنسل شد؛ این در حالی است که اتاق اصناف در حوزه توزیع، برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها وضعیت بازار ساماندهی شود./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.