×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳
مروری بر فعالیت‌های سامسونگ در دوران همه‌گیری ویروس کرونا

وضعیتی که امروز شاید بسیاری از آنها دیگر جدید نیست و شکل طبیعی پیدا کرده است. آموزش، کار، میهمانی و دید و بازدید، مراسم‌های تولد و ترحیم و بسیاری دیگر از رویدادهایی که قبل از این تصور نمی‌کردیم، در این مدت به شکل آنلاین برگزار می‌شود تا همگی از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

سامسونگ به عنوان شرکتی بین‌المللی که در ارائه راهکارها و فناوری‌های جدید و محصولات دیجیتالی پیشگام بوده، از ابتدای همه‌گیری ویروس، برنامه‌هایی را با هدف حفظ سلامتی کارکنان و خانواده‌های آنها، مشتریان و تمامی افراد جوامع محل فعالیت اجرا کرد. در ادامه مروری داشته‌ایم بر بخشی از گام‌هایی که سامسونگ در این زمینه برداشته است.

کمک به تولید

موضوع بهداشت و سلامت از سال‌ها قبل به عنوان یکی از حوزه‌های فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ اولویت این شرکت بوده و برنامه‌های بسیاری برای کمک به افراد و جوامع محل فعالیت سامسونگ اجرا و پیاده‌سازی شده است.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا، سامسونگ همکاری‌های گسترده‌‌ای را با تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان محلی ماسک‌های بهداشتی، کیت‌های تشخیص و… آغاز کرد تا به کمک فناوری‌های جدید، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. شرکت کره‌ای SolGent که کیت‌های تشخیص ویروس را تولید می‌کند یکی از این شرکت‌هاست. همکاری سامسونگ با این شرکت در زمینه ارائه راهکارهای نوآورانه، بهبود فرایندهای تولید و بسته‌بندی و شناسایی نواقص خطوط تولید کمک کرد تا SolGent بتواند تنها پس از ۶ هفته میزان بهره‌وری خود را تا ۷۳ درصد افزایش دهد.

سامسونگ همچنین در سه ماهه اول ۲۰۲۰ و در مناطقی که به شدت تحت‌ تاثیر بیماری کووید-۱۹ قرار گرفته بودند، حدود ۴۰ میلیون دلار به مراکز درمانی و بهداشتی کمک کرد تا مشکل کمتری در زمینه تامین ماسک، کیت تشخیص‌ و سایر لوازم پزشکی داشته باشند.

دسترسی امن

حفظ سلامتی کاربران محصولات سامسونگ یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت در طول یک سال گذشته بوده است. به همین منظور سامسونگ اقداماتی مثل توسعه سرویس‌های پشتیبانی آنلاین، راهنمای ۲۴ ساعته در سایت Samsung.com، تمدید دوره‌های ارائه خدمات و پشتیبانی از محصولات، ارائه آموزش‌ها و نکات ضروری بهداشتی را انجام داد تا کاربران در محیطی امن از محصولات و خدمات سامسونگ استفاده کنند.

همچنین تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شد تا کاربران در برخی از کشورها محصولاتی که نیاز به تعمیر دارد را به روشی امن و بدون نیاز به مراجعه حضوری تحویل بگیرند.

عرضه محصولات

به وجود آمدن شرایط جدید باعث شد تا در ارائه محصولات سامسونگ هم نیازها و چالش‌های جدید در نظر گرفته شود. از گوشی‌های هوشمند گلکسی گرفته تا تلویزیون، لوازم خانگی و مانیتورها همگی با رویکرد جدید منطبق شدند تا کاربران در زمان قرنطینه و دورکاری با همان راحتی گذشته، کار و فعالیت داشته باشند.

در این مدت سامسونگ محصولات و اپلیکیشن‌های کاربردی و ویژه‌ای را طراحی و عرضه کرد تا کاربران چالش‌های جدید و سخت را به سادگی پشت سر بگذراند. محصولاتی مانند:

  • اپلیکیشن Hand Wash

شستن دست یکی از ساده‌ترین کارها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است. سامسونگ با هدف ترغیب همگان به شستن مرتب دست‌ها اپلیکیشن Hand Wash را برای دستگاه‌های پوشیندنی خود عرضه کرد. کاربران ساعت‌های هوشمند سامسونگ با دانلود این اپلیکیشن می‌توانند از قابلیت‌های کاربردی آن بهره ببرند.

اپلیکیشن Hand Wash یک بخش هشدار دارد که کاربر می‎تواند یادآوری زمان شستشوی دست‌ها را در آن انتخاب کند. مثلا می‎توان برای هر دو ساعت یکبار شستن دست‌ها، هشدار مشخص کرد. تعداد هشدارهایی که کاربر تعیین می‎کند تبدیل به عدد هدف در داشبورد اپلیکیشن می‌شود.

  • دستگاه ضدعفونی UV

ضدعفونی کردن گوشی‌های هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم، عینک و… در طول روز حالا دیگر به یک عادت تبدیل شده است. برای اینکه سطح ایمنی را بالاتر ببریم باید این وسایل را پس از هر بار تماس با سطحی آلوده، ضدعفونی کنیم. به همین منظور سامسونگ دستگاه ضدعفونی UV جدید خود را در اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه کرد.  این دستگاه مجهز به یک شارژر بی‌‎سیم است و نه تنها دستگاه‌های موبایل بلکه دیگر لوازم پرمصرف شخصی مانند مسواک و لیوان را هم ضدعفونی می‌کند. این دستگاه ضدعفونی با داشتن یک طراحی مینیمال به شما امکان می‌دهد تا لوازم شخصی‌تان را در هر جایی و هر زمانی کاملا ضدعفونی کنید. ضدعفونی‌کننده UV وسیله‌ای عالی برای از بین بردن هرگونه باکتری ناخواسته است که در جریان رفتن‌ما تا محل کارمان روی گوشی جمع شده باشد. ضدعفونی کننده UV با ابعاد ۱۹۶ در ۹۶ در ۳۳ میلی‌متر می‌تواند اکثر گوشی‌های موجود در بازار را در خود جای دهد.

  • Webex on Flip

یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با همه‌گیری بیماری، نداشتن ارتباط رودر رو با یکدیگر است. اما بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها نیاز به برگزاری جلسه‌های کاری دارند. جلسه‌های آنلاین راهکاری است که این دسته از افراد می‌توانند با حفظ سلامتی خود جلسه‌های کاری را برگزار کنند. سامسونگ راهکاری را با همکاری شرکت سیسکو طراحی کرده که کسب‌وکارها می‌توانند جلسات کاری خود را به شکل آنلاین و با همان راحتی و مزیت‌های جلسه‌های حضوری برگزار کنند.

قرار گرفتن راهکار Webex شرکت سیسکو در کنار نمایشگر تعاملی فلیپ (Flip) سامسونگ باعث شده تا جلسات و کنفرانس‌های آنلاین به شکلی موثرتر، خلاقانه‌تر و با بهره‌وری بالاتر میان تیم‌ها برگزار شود. راهکار Webex این امکان را برای کاربران نمایشگر فلیپ فراهم کرده تا در زمانی که دو تیم در دو مکان مختلف با هم جلسه‌ای دارند بتوانند به سادگی ایده‌های خلاقانه خود را لحظه به لحظه و همزمان (Real time) به اشتراک بگذارند تا سایر افراد بتوانند بر روی این ایده‌ها بحث و نظرات خود را مطرح کنند.

در کنار این محصولات، راهکارهایی مانند سامسونگ دکس در گوشی‌های گلکسی و قابلیت دسترسی از راه دور (Remote Access) در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا با خیال راحت‌تر و امن‌تری به دورکاری ادامه دهند.

فعالیت‌های محلی

دفاتر سامسونگ در سراسر جهان براساس نیازها و چالش‌هایی که جامعه محل فعالیت‌شان با آنها درگیر است اقداماتی را در جهت مسئولیت اجتماعی خود طرح‌ریزی و اجرا می‌کنند. در طول دوران همه‌گیری نیز این اقدامات دنبال شد. مثلا در ایتالیا که به عنوان یکی از پیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود، سامسونگ پروژه‌هایی را برای افراد بالای ۶۵ سال درنظر گرفت تا این دسته از افراد جامعه بتوانند به کمک فناوری‌ها و دستگاه‌های هوشمند با اطرافیان و عزیزان خود ارتباط آنلاین برقرار کنند. برای این هدف شماره تلفنی اختصاص یافت تا از این طریق آموزش‌های لازم در زمینه کار با فناوری‌های جدید و دستگاه‌های هوشمند به افراد بالای ۶۵ سال ارائه شود.

فعالیت‌هایی مانند این در دیگر کشورهای جهان پی‌گرفته شد تا تمامی گروه‌ها و افراد جامعه بتوانند راهنمایی‌ها و کمک‌های لازم را دریافت کنند.

اهدای دستگاه‌های تصفیه هوای سامسونگ به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، ارائه گوشی‌های هوشمند به بیماران تحت قرنطینه، طراحی کیت‌های هوشمند آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان، ارائه سرویس رایگان تعمیر تلفن همراه کادر درمان و… از جمله اقدامتی است که در بعضی از مناطق و کشورهای جهان توسط دفاتر سامسونگ صورت گرفت.

فعالیت‌های سامسونگ در ایران

شرکت سامسونگ در ایران هم فعالیت‌هایی را در زمینه مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ انجام داد. فعالیت‌های سامسونگ در چندین نوبت صورت گرفت و برنامه‌هایی مثل قابلیت خرید غیرحضوری گوشی، ضدعفونی کردن فروشگاه‌های منتخب، اهدای ماسک و بسته‌های بهداشتی به مراجعه‌کنندگان، حمایت ویژه از استارت‌آ‌پ‌‌ها و ایده‌های حوزه سلامت دیجیتال در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر را شامل می‌شد.

سامسونگ با تکیه‌ بر تجربیات و توانایی‌هایی که در طول ۵۱ سال اخیر کسب کرده حمایت‌های و فعالیت‌های خود را تا پشت سر گذاشتن کامل همه‌گیری ادامه می‌دهد تا به حفظ سلامتی کارکنان، مشتریان و تمامی افراد جامعه محل فعالیت کمک کند.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.