×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مرکز رصد اجتماعی قابلیت پیش‌بینی تحولات را دارد

به گزاش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری یکصد وسی نهمین جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: امروز توفیق شد که در جلسه شورای اجتماعی یک موضوع بسیار مهم و پر اهمیت را که مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری در جلسات مختلف شورای اجتماعی در محضر ایشان بود به منصه ظهور، تحقق و تکمیل و اجرایی درآمد.

وی ادامه داد: آن هم موضوع تشکیل مرکز رصد اجتماعی بود. این جامعه یک موجود پویا، زنده و فعال و متغیر است و اگر بخواهیم این جامعه را به عنوان عرصه فعالیت عموم مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی فرهنگی و امنیتی مدیریت، برنامه‌ریزی و  هدفگذاری کنیم و به آن طرف سوق دهیم، باید دارای اطلاعات و داده‌ها و آمار رفتار جمعیت جامعه در حوزه های مختلف در زمانهای متفاوت و در جغرافیای متفاوت باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: تشکیل مرکز رصد ملی اجتماعی با همین تاکیدات مقام معظم رهبری با تشویق و ترغیب رئیس جمهوری بود و  دستگاه ها  کار خود را شروع کردند.

وی ادامه داد: امروز که در جلسه شورای اجتماعی، دستگاه‌ها مختلف و وزارت کشور به عنوان مسئول بخشی از امور اجتماعی کشور  و نیز قوه قضاییه و نیروی انتظامی، وزارت رفاه و بهزیستی گزارش دادند که این گزارش ها نشان می دهد زحمات زیادی کشیده شده اما با تشکیل مرکز رصد اجتماعی همه به مرکز رصد و اجتماعی در وزارت کشور لینک می شوند و مبتنی بر آن تحلیل، استنتاج و برنامه ریزی و مدیریت و اقدام می شود.

رحمانی فضلی گفت: تا کنون هر دستگاه به صورت مستقل کار می کرد، اما امروز از کمیته امداد، بهزیستی، وزارت کشور، قوه قضاییه، ناجا و دستگاه‌های دیگر که به عنوان مسئول بخشی از مسایل اجتماعی می توانند از این داده ها استفاده کنند و این مراکز به وزارت کشور متصل خواهد شد و با یک ظرفیت مشترک و زیرساخت با نرم افزاری که وزارت کشور به آنها لینک خواهد داد از داده ها به صورت مشترک استفاده کنند و این امر مبارک است.

وی گفت :دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند این امر خیر می تواند، منشاء بسیاری از تحولات و تغییرات هدفدار و برنامه ریزی شده باشد و با تحلیل مناسب می‌توانیم تحولات و تغییرات را پیش‌بینی و بسترسازی کنیم و حتماً باید از این جریان مراقبت و صیانت  و تقویت شود تا بهره‌برداری مناسب شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.