به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، محمدرضا قربانی؛ مدیرعامل بانک دی با اعلام این خبر گفت: مطالبات غیرجاری بانک دی در پایان سال ۱۳۹۷ با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشور کاهش چشمگیری داشته است.
قربانی با اشاره به اینکه بانک دی در راستای حفظ منافع ذینفعان اصلاح ساختار و اجرای دقیق دستورالعمل های اعتباری را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است، افزود: با اقدامات پیشگیرانه از جمله اعتبارسنجی صحیح و اعطای تسهیلات به افراد واجد شرایط تلاش کردیم در جهت بهبود افزایش مطالبات غیرجاری اقدامات موثری را به ثمر برسانیم که نزدیک شدن مطالبات برخی از شعب به صفر در پایان سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۶ نتیجه این تدابیر است.
وی با یادآوری اینکه یکی از مهم ترین اثرات منفی افزایش مطالبات غیرجاری در سیستم بانکی افزایش هزینه و کاهش سود بانک ها است، تصریح کرد: وصول مطالبات معوق بانکها در رونق اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار است و یکی از راهکارهای اصلی کنترل رکود تورمی و بهبود بخشیدن به اقتصاد کشور محسوب می شود.
قربانی کاهش هزینه های مطالباتی، افزایش میزان نقدینگی، تاثیرگذاری در میزان سود هر سهم و امکان ارائه تسهیلات بیشتر و هدفمندتر را از نتایج عملکرد موفق بانک دی در تعیین تکلیف پرونده های معوق، سررسید گذشته و مشکوک الوصول برشمرد و تاکید کرد: تلاش ما در بانک دی حرکت در مسیر ارزش آفرینی بهتر و صیانت از حقوق سهامداران و ذینفعان گرانقدر است تا بتوانیم با دستیابی به سود بالاتر خدمات مطلوب تری را به مشتریان و خانواده معزز شهداء و ایثارگران ارائه دهیم.
مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه وصول مطالبات بانک در چارچوب دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی به صورت مستمر در واحدهای صف و ستاد در حال پیگیری است، خاطر نشان کرد: بانک دی علیرغم اهتمام ویژه برای وصول مطالبات در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از رونق تولید، تعامل بیشتری با مدیونین واحدهای تولیدی دارد تا بتواند سهم خود را در شکوفایی اقتصاد کشور به نحو شایسته ایفا نماید.
گفتنی است، بانک دی در سال ۱۳۹۷ با تشکیل منظم جلسات کارگروه ویژه وصول مطالبات موفق به تعیین تکلیف ۱۸۸ پرونده مطالباتی غیرجاری بالغ بر ۲۵,۴۹۲ میلیارد ریال شد.
https://tejaratgardan.ir/?p=13348