×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مسیریاب‌ ایرانی

توسعه روزافزون و گسترده مسیرهای حمل و نقل در کشورهای مختلف جهان سبب شده است جمعیت بسیاری زیادی از مردم هر کشور پیش از شروع رانندگی و هم‌چنین در هنگام حرکت از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنند. در واقع کاربران جهت یافتن بهترین، کوتاه‌ترین و خلوت‌‌ترین مسیرهای ممکن برای رانندگی در پیرامون خود از نرم‌افزارهای مسیریابی استفاده می‌کنند.

امروزه اپلیکیشن‌های مسیریابی به طور قابل ملاحظه‌ای توسعه پیدا کرده و خدمات مورد نیاز کاربران را نه تنها در مواقع رانندگی بلکه در هنگام پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز ارائه  و حتی در مواردی خطوط هوایی و ریلی را نیز نشان می‌دهند. یعنی کاربران این دسته از اپلیکیشن‌ها در هر زمان و هر مکان می‌توانند از مسیریاب مورد نظر خود استفاده کرده و خدماتی برتر را دریافت کنند.

تعدد خودروهای عبوری از یک خیابان یا بزرگراه و حجم بالای ترافیک در شهرهای پرجمعیت سبب می‌شود هر روز بخش زیادی از زمان مفید شهروندان در ترافیک تلف شود. هرچند بهترین روش برای جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک‌های سنگین در خیابان‌های شهر استفاده نکردن از خودروهای شخصی است ولی شاید رسیدن به چنین شرایطی در کوتاه‌‎مدت امکان‌پذیر نباشد لذا یافتن برنامه‌ای برای مشخص کردن مسیرهای خلوت و جایگزین می‌تواند در کوتاه مدت روشی مناسب باشد. 

مسیریاب‌های ایرانی را بشناسید

برنامه‌نویسان ایرانی نیز همگام با شرکت‌های فناوری معتبر جهان اپلیکیشن‌های بسیار توانمندی را در حوزه مسیریاب‌های موبایلی  طراحی و تولید کرده‌اند. مسیریاب‌های ایرانی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های برتر به خوبی توان رقابت با اپلیکیشن‌های خارجی جهان را دارند. در ادامه این گزارش می‌خواهیم تعدادی از بهترین مسیریاب‌‎های کشورمان را به کاربران معرفی کنیم:

معرفی بهترین مسیریاب‌های ایرانی

۱- مسیریاب ایرانی بلد

 نرم افزار بلد یک موقعیت‌یاب و مسیریاب حرفه‌ای است که با استفاده از روش‌هایی نوین و قابلیت‌های جدید، کاربران را به بهترین شکل ممکن در هر منطقه‌‎ای از کشورمان هدایت و با مسیریابی آن‌ها را در کمترین زمان به مقصد می‌رساند. افزون بر این چون با استفاده از داده‌های محلی طراحی‌شده، بسیار قدرتمندتر از نسخه‌های خارجی برای گردشگری در ایران است.

از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن مسیریابی بلد می‌توان رابط کاربری و نقشه پارسی، مسیریاب سخنگو، نمایش اطلاعات ترافیکی به صورت زنده، نمایش پلاک‌ها (فقط در تهران)، تغییر خودکار روز و شب، نمایش دو بعدی و سه بعدی، مصرف باتری بهینه را نام برد. آخرین نسخه موجود از این برنامه، نسخه ۳.۴.۷ است و سازندگان باگ‌ها و ایرادات موجود در این نرم‌افزار را تا حد زیادی برطرف کرده‌اند.


معرفی بهترین مسیریاب‌های ایرانی

۲- سرویس نقشه و مسیریاب ایرانی مپ (Map.ir)

این سرویس نقشه و مسیریابی ایرانی با هدف ارائه خدمات دقیق و مفید برای یافتن محل مورد نظر کاربران ایرانی روی نقشه طراحی شده است. با توجه به این مسئله که سرورهای این برنامه در داخل کشور قرار دارند و همه اطلاعات موجود بر روی نقشه نیز از داده‌های بومی تهیه شده است کاربران ایرانی به خوبی می‌توانند برای جست‌و‌جوی مسیر مورد نظر خود از آن استفاده کنند. 

معرفی بهترین مسیریاب‌های ایرانی

در Map ایرانی همچنین امکانات بسیار مفیدی مثل طرح ترافیک، طرح ترافیک زوج و فرد، نقشه مترو، خطوط اتوبوس BRT و آب و هوا هم گنجانده شده تا نیازی به اپلیکیشن‌های جانبی دیگر نداشته باشید. سرویس مپ  موقعیت جغرافیایی کاربر را در جست‌وجوها، در نظر گرفته و با توجه به اولویت‌ها مقصد را مشخص ‌می‌کند، اشتباهات تایپی را اصلاح کرده و به‌طور مثال نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌ها و یا ایستگاه‌های مترو را برای کاربران نمایش می‌دهد. کاربران این اپلیکیشن در حال رانندگی، دوچرخه سواری و حتی پیاده قادر به دریافت خدمات هستند. 

معرفی بهترین مسیریاب‌های ایرانی

۳- اپلیکیشن دال با پشتیبانی از فرامین صوتی

مسیریاب ایرانی دال یک مسیریاب صوتی است که با استفاده از فرامین صوتی که از کاربر دریافت می‌کند، مسیر مورد نظر او را نمایش و در بهترین راه هدایت می‌کند. علاوه بر این از ویژگی‌های دیگر این برنامه مسیریاب می‌توان به نقشه‌های فارسی، جست‌وجوی مقصد، ذخیره مورد علاقه‌ها، تخمین زمان رسیدن به مقصد، دستورات راهنما، راهنمای صوتی، مسیریابی، ناوبری در طول حرکت و غیره اشاره کرد.


معرفی بهترین مسیریاب‌های ایرانی

۴- اپلیکیشن مسیریاب و مکان‌یاب ایرانی نشان 

نشان(Neshan) عنوان یک اپلیکیشن نقشه و مسیریاب سخن‌گوی فارسی همراه با نمایش ترافیک زنده مخصوص سیستم عامل اندروید است. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان قابل دانلود از انواع فروشگاه‌های مجازی است. سازندگان نرم‎‌افزار نشان در آن از نقشه‌های متن باز استفاده کرده‌اند از همین رو برنامه برای بروزرسانی اطلاعات خود به گوگل وابسته نیست. 

معرفی بهترین مسیریاب‌های ایرانی

برخی از ویژگی‌های این برنامه عبارتند از: نقشه فارسی سراسر ایران، قابلیت جست‌وجوی صوتی، جست‌وجوی مکان‌های عمومی پر کاربرد نزدیک کاربر، بیشترین جزئیات در نام معابر شهرهای ایران، گزارش اشکالات نقشه، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، ثبت مکان‌های شخصی جهت مسیریابی سریع، نمایش دوبعدی و سه‌بعدی نقشه، نمایش نقشه در دو حالت شب و روز، مسیریابی با توجه به ترافیک آنلاین معابر و یافتن سریع‌ترین مسیر، دوربین های کنترل سرعت و هشدار نزدیک شدن به دوربین.

اپلیکیشن‌های ایرانی دیگری نیز در زمینه مسیریابی و مشخص کردن راه‌های مناسب در مناطق مختلف کشورمان فعالیت می‌کنند. فراهم کردن بستر مناسب برای  پشتیبانی مالی و فنی از سوی نهادهای دولتی و حمایت کاربران ایرانی از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند شرایط مطلوب برای رشد و توسعه هرچه بیشتر مسیریاب‌های ایرانی و به طور کلی همه نرم‌افزارهای تولید داخل را فراهم کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.